Mire vagy kíváncsi?
Én „nem szöveget írok”, hanem kapcsolatokat teremtek.

Rólad

 

 

 

Itt bizony magadról fogsz olvasni…

Nem titok, hogy megszámlálhatatlan vállalkozó szeret a saját bizniszéről beszélni. Mindeközben büszke rá.
Szeretné, ha célcsoportja megértené őt és szeretné, ha egymást váltanák a kilinccsel a vevők.
 

De nem tud vagy nem szeret írni.


Pedig rengeteg vállalkozó tudja, hogy írás és vizuális kommunikáció nélkül ma nem létezik kommunikáció.
A kommunikáció nélkül pedig nem létezik kapcsolat.




Ha magadra ismertél és évek óta téged is fojtogat ez a probléma,
akkor valószínűleg te is ezek miatt téped a hajad:

 



 

Akkor most figyelj!

Mert neked csak a szíved és lelked kell beletenned és hoznod a vállalkozásoddal kapcsolatos információkat.
Tudtad, hogy van tartalom valamint lebilincselő és felcsigázó kommunikáció felesleges karakterek leütése és időpocsékolás nélkül.

Bocs. Nem kellesz eléggé.

Most őszintén. Erre a mondatra a gyomrod is beleremeg? Amikor nem figyelnek rád. Amikor el sem olvassák. Amikor az embereknek nem kell a cuccod. Szinte a lelked is sajog, amikor rájössz, hogy a márkaépítés világában, ha a kommunikációd épphogy csak görbül, akkor te is görbülni fogsz.

Hmm. Konkrétan ritka, hogy magával a termékkel, vagy a szolgáltatással van a gond. Bár ez is benne van a pakliban. De lehet csak …

Nincs jól ízesítve. Nincs jól “öltöztetve”.

Gyenge az ajánlat, az értékajánlat, ami mögötte van. „Tudod ez olyan, mint a főzés. Állítólag mindenki tud lecsót csinálni.”

Mégis amikor felmész egy receptgyűjtő oldalra, vagy


1672

féle

receptverziójával

fogsz

találkozni.

Tessék?

Az alapanyagok adottak, de nem mindegy hogyan tisztítod, aprítod, fűszerezed, sütöd az alapanyagot. Fogyaszthatóságát és ízvilágát tekintve is más lesz a végeredmény akár egy-egy hozzávaló vagy fűszer nélkülözésével. Sótlan, erőtlen és unalmas tartalmaid, kommunikációs megnyilvánulásaid tegyük ízletessé, finomabbá.


 

Van egy rossz hírem, amit lehet te is érzel ott legbelül.

Ha továbbra is megelégszel a fenti problémák dajkálgatásával és azt a bizonyos gócpontot nem irtod ki egy „kemoterápia segítségével”, akkor súlyos árat fogsz fizetni miatta.


A legtöbb vállalkozó ilyenkor megkéri a titkárnőjét vagy egy alkalmazottját az írásra.
Megalkusznak a saját irományukkal, amiket hétvégenként savanyú képpel izzadnak ki magukból. Majd ránéznek a konkurens tartalmaira, és summázzák: az övék sem különb a konkurensnél.
 

De büszkék rá, mert az övék. Csak épp haszontalan.
Pedig elkeserítő helyzet, nem?



De végiggondoltad már,

hogy mi

ennek

a problémának

az oka?


 

Nem, nem az, hogy buták.
Nem, nem az, hogy nem értenek a saját szakmájukhoz.
Nem, nem az, hogy nem tudnak róla semmit mondani. Ülj le egy vállalkozóval, órákig tudna beszélni a vállalkozásáról.
 

Az, hogy sokszor nem látják a fától az erdőt. Jó néhányan ugyanis nyakig benne vannak a saját szakmájukban ahhoz, hogy előnyalapúan kommunikáljanak.
Igen gyakran tulajdonságokkal dobálóznak, vagy nem épp a legszerencsésebb módon találjak az előnyöket.


Sőt, megfojtják a kommunikációjukat a szakmájuk berögzült szokásai. A „mindenki így csinálja” megszokás.
És nem tudják megközelíteni a témát úgy, hogy az a vevő oldaláról történjen meg.




De ez nem az ő hibájuk. Mint ahogy a tiéd sem.

Ehhez rengeteg gyakorlat kell. És marketingszemlélet is.
Na és az, hogy másfajta rugóra járjon az agyad, mint amire most jár. Hasznosnak és elég izgalmasnak is kell lenned.


Az ilyen próbálkozások csak a lelkiismeretedet nyugtatják meg, hogy foglalkoztál a kérdéssel. De csak a felszínt kapargatod.
A végeredmény csak az lesz, hogy pénzt, időt és türelmet vesztegetsz el. És tovább tűröd az elszalasztott potenciális kapcsolatok miatti mardosó önkritikát.

Ma SENKI NEM ÚSZHATJA MEG szöveg nélkül a vállalkozói életet. Mert szinte sosem kommunikáltak a cégek annyit, mint napjainkban.


De van itt még más is.



Ültél már moziban?

És sikerült egy külföldi feliratos filmet nézve, kicsit lemaradni az olvasással?

Ha nem beszélted a nyelvet, bizony szidtad a magyartanárodat, hogy anno mért nem tanított meg gyorsabban olvasni.
 

A kényelmetlen igazság az, hogy célcsoportod is így van ezzel.
Kínai neki az, amit csinálsz.



Bizony, még akkor is, ha kertet építesz.
Vagy téves elképzelései vannak annak kapcsán, hogy milyen előnyökkel is jár a munkád, és kénytelen az árak és néhány referenciakép alapján dönteni.



Mesélek rólad valamit

A piacodon mindenki hasonló termékeket és szolgáltatást árul, mint te.
A konkurensed talán téged másol, te pedig őt. Titeket meg mindenki más.
Lehet egymás árlistáját bújjátok. Netán egymást szidjátok.
A vevői körötök pedig nem tud különbséget tenni köztetek.
 

Ráadásul a cégformák közül az egyéni vállalkozásoknál a legalacsonyabb a korszerű marketingeszközök aránya egy 2017-es kutatás szerint. Csupán 55 %-nak van weboldala. Holott ma vállalkozás honlap és online jelenlét nélkül halott.
 

Hogyan tudsz kilógni a sorból?
Erről szól a munkám.

 

Ez a munkám, a hivatásom.
Az, hogy megírjam neked - a segítségeddel - az ütős „online önéletrajzod”.
Életet lehelek oda, ahol most a karaktereid felett cirkálva a saskeselyük készülnek lecsapni a halott szövegeidre.



 


A fotó egy interjú kísérőgrafikájának készült. (Interjúalany: Kalocsastyle)



 Grafikai munkáimmal megkülönböztethetővé teszlek, elkészült munkádat pedig a konkurensed munkáitól. Mert másként tálalod őket. A Facebook-borítód egyedi lesz és a legfőbb üzenetet fogja közvetíteni. A legütősebb címsorok üzenetei, és a tartalmaid mondanivalója plusz löketet kap, és vizuálisan is a fejekbe égetheted azt. A kreatív munkáimat nem egyszerűen szeretik. Vannak ügyfelek, akik rajonganak értük.
 

 
A projektek során a vállalkozásod „ötletigazgatója”, "szolgáltatás-fordítója" leszek. A magyar hang vállalkozásod idegen nyelvű filmjén, amit nem ért a célcsoportod. Én hétköznapi nyelven adom át a legfőbb előnyöket. Azokat is, amikre te sem gondolnál. A munkákat - melyek marketingkommunikációs előnyt jelentnek-, Neked készítem, de nem neked szólnak, hanem a célpiacodnak.
 


Na jó, de azért mégiscsak illik
mondani magamról valamit, ugye?
 

Nyári Fruzsina vagyok.
Te csak nyugodtan hívj Fruzsinak.


Kis-, és középvállalkozóknak, egyéni vállalkozóknak (na jó, a nagyokat sem feltétlen hagyom ki) segítek elkerülni egy óriási hibát: azt, hogy beálljanak a sablonszerű tucat-webáruházak és a konkurenstől kicsit sem eltérő cégek sorába.

Előnyalapú kommunikátoruk és magyar hangjuk vagyok.
 

Mit tudhat egy ilyen fiatal nő bármit is a témáról? Ne ítélj elsőre.
Lehet azt gondolod, hogy kényszervállalkozó vagyok és már nem tudtak megtűrni egyetlen helyen sem. Az igazság az, hogy szerettek. Nagyon is.
 

Az évek során különböző marketingcégeknél dolgoztam. Legfőképpen fejlesztői háttérrel rendelkező cégeknél. Ahol bizony több száz honlap készült el mellettem.


Belekóstoltam az online marketig több szeletébe. Facebook, Adwords, brandvideók, tartalommarketing, landing oldalak, sales-funnelek, marketingszövegek. És napi szinten öltem és pumpáltam munkát az önfejlesztésbe, így seregnyi hasznos tudással lettem gazdagabb.
 

A mappáimba elmentettem több ezernyi fájlt, a szakmai anyagok jönnek offline és online; a munkaterületem pedig kész posztittenger:
 


Headline - 4 U: sürgős, hasznos, egyedi, ultra-specifikus.
Implementált okozatiság…
Cialdini kontrasztelv…

Miért kedvező? – Miért? Kinek? Mihez viszonyítva?

Egy szót se értesz ebből? Neked nem is kell. Azért vagyok én.
 



A cégeknél végzett munkám során olyan ügyfelekkel ismerkedtem meg, akik közül volt drágakőszakértő, országos autóverseny-bajnok, mesterfodrász, de Schobert Norbi és Rubint Réka egyik kedvelt tréningcélpontja színhelyének online kommunikációjában is részt vettem. Jelenlegi ügyfeleim is nagyon különböző iparágakat és szakmákat képviselnek.
 

A Hetek Közéleti Hetilapban, a Szép Házak Magazinban és a Népszava Online felületén is jelent meg munkám, melyet ügyfeleknek készítettem az elmúlt években.

 
 


Azonban mindig is hiányzott valami a csapatmunkából. Ami miatt jó néhányszor házon beül is nehéz volt ösztönözni az embereket.

Nem adtunk elég időt az ügyfelek edukálására. Márpedig az egyik legnagyobb sikert az jelentette, ha példákkal illusztrálva elmagyaráztam nekik egy-egy mozzanatot. Vagy meggyőztem őket, hogy miért olyan fontos, arra a kérdésre is válaszolni-, ami számukra „feleslegesnek” tűnt.
 

2017-es indulásom előtt közvetlenül Baráth Andrással (Gerilla Önéletrajz Műhely megálmodója és vezetője) beszélgettem egy marketinges főállásról a stábjában (tartalom-menedzselés, marketingszövegírás). Találkozhattál már vele rendszeres szakértőként több médiafelületen is. (Tv, újság). Neki írt levelemről és az eredményéről itt is olvashatsz: Túl egyedi levél, amit nem akartam elküldeni, de egy üzleti ebéd lett a vége.
 

Ezúton is hálás vagyok neki és a sorok mögül üzenem a nagy „Köszönöm”-et.

Azonban nemet kellett, hogy mondjak.

Miattad. Mert ha akkor igent mondok, akkor most nem segíthetnék Neked.

 

Mert mindig is egyetlen dolog mozgatott igazán: a vállalkozók, akik vagy utálják, vagy nem szeretik a marketinget. És akik nem is tudják, hogy milyen lehetőséget hagynak ki, ha nem kommunikálnak megfelelően.

Azok, akik egy ötletem kapcsán küldik a „Wow” és „ez baromi jó lett” visszajelzéseket. Akiknek személyesen „face to face” segíthetek.

A teljes Kreatív Karakter sztorit itt olvashatod.

De vigyázz. Mert sírni vagy röhögni fogsz rajta.

 


Minden munkát egyedi kihívásnak tekintek – ezt bizonyítja életem első regénymunkája is

Az első regény, amelynek megszületésében részt vállaltam – true story alapján (debütált: 2022)

Bevallom, engem is meglepett, hogy elvállaltam a projektet. A kényelmetlen igazság az, hogy ez egy dühítő könyv lett.
 

Ez egy csupaszra vetkőzött történet egy bántalmazott lányról.

IGAZ TÖRTÉNET alapján.
 

A könyv minden sora megtörtént eseményeken alapul.

A Hazugságok börtönében c. könyv, izgalmas, fordulatokkal teli pokol rejtelmes őserdeibe ragad el. A főhős nem is sejti, milyen rémálomba keveredett azzal, hogy megismert egy férfit.

Megmutat egy könnyek áztatta világot, amelyben oly sok nő vagy férfi él jelenleg is. Remélve azt, hogy te vagy a környezetedben élők elkerülhetik a poklot.

 

PROJEKT:

 

A könyv megírásához egy terjedelmes, roppant részletes és őszinte naplószerű írás adott alapot (regényvázlat – kézirat – ügyfél részéről), annak olvasmányos, leíró köntösbe való bújtatása; a történet tematikai felépítésének feladata (végig izgalmas legyen a számodra a cselekményszál és az életút alakulása) már az én vállamat nyomta.
 

Rázós volt megírni, nemcsak az ügyfelemnek, de nekem is.

Nála régi sebeket tépett fel.
 

Nekem mellbe vágó érzés volt elolvasni és megírni.
 

A történt a nyomasztó volta ellenére, olvasmányos, befogadható és fogyasztható.

Mielőtt elítélnéd bárkinek az életét, a múltját vagy a személyét: a könyv segítségével húzd fel a cipőjét. Sétálj benne kicsit néhány fejezet erejéig.
 

A referenciamunkám itt találod.

 

Furcsa és szokatlan szakmának tartják egyesek az enyémet (különösen a könyvírást, a szellemírást), erről beszélgettünk három beszélgetőtársammal és Dióssy Klári műsorvezetővel a Ridikül c. műsorban (Duna TV), 2023. szeptember 13-ai adásban, 15:59-től.

„Érdekes a munkám címmel”.

A beszélgetést itt nézheted vissza, a Médiaklikk oldalán >>

(FIGYELEM! Nem YouTube videó, nem örök életű link.)

 

 

Én azért dolgozom (a Vasember-páncélomban), hogy végre elfelejtsd a konkurensed pesztrálását, az árakkal való kooperálást és vállalkozásod révén értelmes és másoknak is fontos nyomot hagyj magad után. Azért, hogy végre észrevegyenek.

Mert hiszem, hogy Te egy KREATÍV KARAKTER vagy. Egy érdekes karakter, egy egyedi vállalkozással.
 

Mindezt úgy, hogy nem csak te tudsz róla, de ez másoknak is egyértelemű lesz. Mert az eredményes kommunikációdnak hála nem vérszegényen, hanem az vevőd szemszögéből véve tálalod ezt neki. Segítségemmel márkád kommunikációs stílusa konzisztens lesz. Tartalmaid tájékoztatnak, meggyőznek, tanítanak, emlékeztetik majd a közönségedet a márkád értékeiről, küldetéséről, alapjairól és előnyeiről.
 

Ott vagy a célcsoportod orra előtt, de a kommunikációs homálytól, ami körbevesz téged, nem látja az értékeidet. Tartalmakkal a küldetésed, üzeneted, a miért-ed és a történeted adom át. Ehhez kreatív karakterekre van szükséged, nem csupán információt közlő írásokra.

 

 

"Küldetésemről" itt is olvashatsz: DO! marketing 30 vállalkozói ötlet.


 

Képzeld el azt, hogy végre fellélegzel és csillog a szemed, mert úgy kommunikálhatsz, ahogy mindig is szerettél volna.

Megkapóan és figyelemreméltóan.

Az írást és a marketinget gyűlölő vállalkozóból egy vagány és munkáját szerető egyén lesz. Mert azzal foglalkozol, amivel foglalkoznod kell.

Ehhez csak jelezned kell nekem az elhatározásodat. Füstjellel, morze-jellel, távrecsegve...de hatásosabb, ha e-mailt írsz. Ha szívesen konzultálnál velem, két „Percek Fruzsival” lehetőséget is hozok neked. Egy lakóövezeten belüli sebességű utazási lehetőséget és egy gyorsítósávot.
 

A KARAKTEREKENTÚL – karakterek meetingje egy gyorsítósáv egy átlag konzultációhoz képest, azaz egy 3 hónapos konzultációs lehetőség velem. Egy „konzulensprogram”, amely 2 hetente az élesben konzultációt, egyfajta utánkövetést és anyagaid átnézését is magában foglalja.

A KARAKTEREKENTÚL – karakterek konzultációja pedig egy lakóövezeten belüli sebességű utazási lehetőség. Azoknak ajánlott, akik kisebb sebességgel, kisebb elköteleződéssel egy-egy konzultáció erejéig vennék igénybe a segítségem. 1 órára kibérelnék Fruzsit.

Az egy óra beszélgetés a fejtörést okozó kulcsfontosságú anyagod átnézését, jegyzetelését is tartalmazza (amelyet előtte végzek el és ha/amennyiben igényled). Legyen ez egy kulcsfontosságú landinged átnézése az élesítés előtt vagy az értékajánlatod felépítése. Élőben pedig beszélünk róla.

 

 


 

 
Hiába nézel jobbra, vagy balra, ez akkor is vonatkozik rád.
 


Fenntartom a jogot, hogy egyes témákat visszautasítsak. Az általam el nem fogadott értékrend szerinti projekteket szemrebbenés nélkül visszautasítom. Nem vagyok profitéhes. Akár a bevétel-növekedés kárára döntök; még akkor is, ha naponta három e-mailt küldesz nekem.
 

Ez azt jelenti, hogy inkább élek száraz kiflin 2 hétig, mint becsapjak másokat; megosztó, diszkriminatív, személyiségsértő, vagy mások lehúzására irányuló tartalmakat írjak.

Ha menet közben derül ki, hogy üzleti magatartásod súlyosan etikátlan, vagy sérti a hatályos reklám- és versenyjogi valamint fogyasztóvédelmi előírásokat (a Magyar Reklámetikai Kódexet); a partneri kapcsolatot megszakítom veled. És több projektet nem vállalok. Köszönöm, hogy megérted.



Motivált vállalkozók segítésének nem hivatalos csúcstartója...
...nos, remélem az leszek.

Szóval, belecsapunk végre a lecsóba?

Még szép, írom is,
miben segíts


Utána hogyan tovább? Itt megtudhatod, hogy miként fogunk együtt dolgozni >>>

Ezt láttad már? Inspirációk Neked


Tudd meg, miként mutatnálak be téged.

Ingyenes ötletek, mankók a hatásos bemutatkozásodhoz, az ütős kommunikációdhoz. Azért, hogy ne a „fizetési igény alapján” döntsenek rólad. Heti 5 perc elfoglaltságot jelent csupán, ráadásul bármikor elérhető az e-mail-fiókodból. Valljuk be, ennyi ideje a legelfoglaltabb embernek is van.

Neved E-mail-címed

Ne felejtsd el kipipálni az adatvédelmi irányelveket sem.

Adataid biztonságban vannak. Büszkén betartom a törvényeket. Személyes adataid harmadik félnek semmilyen körülmények között nem adom ki, és „biztonsági őrként” védelmezem.
Az adatvédelmi nyilatkozatot megismertem és elfogadom.
Egyben elfogadom, hogy a továbbiakban e-maileket, esetleg ajánlatot kapjak tőled.

Örülök, hogy spamet sosem küldesz, és a további e-mailekről való leiratkozás bármikor lehetséges.