Mire vagy kíváncsi?
Én „nem szöveget írok”, hanem kapcsolatokat teremtek.

Hogyan segít az őszinteség abban, hogy jobb márkaépítő legyél?

Hogyan segít az „őszinteség” abban, hogy jobb márkaépítő légy, avagy mit nem mutat meg a legtöbb márkaépítő?  – A HOLLYWOODI CSILLAG CSAPDÁJA effekt a filmeden.

 

 

„Néha a legkedvesebb mosoly mögött lapul a legnagyobb fájdalom.”

No, mindjárt meglátod

 

 

MENNYIRE HATÁSOS KOMMUNIKÁCIÓS TECHNIKA

 

 

De előtte egy fontos alapigazságot jegyezz meg


Lemaradni a sikeres márkák versenyében épp olyan, mint lemaradni a sikeres életek versenyében.

 

Hmm.

 

Mit jelent ez?

 

 

„Pózolva szelfizik”. Lájk.

„Mosolyog egy rendezvényen.” Lájk.

„Újabb cikk jelent meg róla.” Lájk.

 

 

Ha kicsit is szokásod elmélyülni a „szosöl bugyraiban”, vélhetőleg feltűnt 2469 ismerősöd életének tökéletesre komponált és idealizált változata. A boldogság gyakran kreált percei, a sikerek végeláthatatlan listája, a „minden happy” percek, az emberi kapcsolatok szebbik arca. 

 

Nem csak a magánéletben.

 

Egy márka életének idealizált változatát mutatják be a „sztárság” kreált sikerpercei is. A tréningek, kampányok, médiamegjelenések.

 

 

Nem vagyok ellene a hitelességépítésnek.

 

Talán már ismersz jól.

 

Sőt, lehet úgy érzed, jó pár posztban mintha „épp az ellenkezőjéről beszélnék”.  A médiához is volt szerencsém és sok mindenért lehetek hálás az életnek.

 

Még ne utálj.

 

 

Most a másik oldalról beszélek

 

Ahol nem láthatóak azok a szituk, próbák, leckék, amikben nincs jelen ez a megkomponált harmónia, csak maximum a felszínes műmosoly és a negatív érzelmek kavalkádja. Ilyenkor az őszinteség helyett elhallgatás, letagadás vagy sok kegyesnek hitt szépítés van jelen.

 

Tartalomfogyasztóként sem javítunk a helyzeten.

 

Mások tragédiáiba, nehézségeibe ugyanis nem szeretünk bevónodni érzelmileg, kivéve, ha motivál a sztori. A motiváció (motiváló sztori) pszichológiai értelemben véve viszont kétélű kard is lehet.

 

Hiszen erőt adhat, hogy te is meg tudod csinálni.

Ilyen kevés anyagi tőkével, kezdetleges és még bőven fejlesztendő kompetenciával, a kezdők hibáival, egy szerencsétlen helyzetből kiindulva.

 

De közben egy arcul csapás is, ha te is megpróbálod és neked MÉG ÍGY SEM sikerül.

 

Hiszen ez azt üzeni neked: „ennek ellenére neked még így sem sikerült megvalósítanod azt, amit neki. Mégis milyen könnyített pályára volna még szükséged, hogy ne legyél szerencsétlen?

 

 

Szóval ilyenkor jók ezek a „csak lájk” posztok

 

Hiszen ezeken nem kell gondolkodnunk.

 

Marad a mechanikus reakció:

 

 „Gratulálok”.

„Ügyes voltál.”

„Örülök, hogy sikerült.”

 

 

Ssssz…

De tényleg örülsz?

 

Vagy inkább bosszantó, szorongáskeltő a futószalagon érkező, tökéletesre festett márkákat (életeket) nézni minden nap?

 

Imádom az őszinte sztorikat.

 

Azokat, amik az érem mindkét oldalát megmutatják. Mert emberivé tesz.

Mert mindenkinek volt/van/lesz a sztorijának kevésbé napos oldala.

 

 

Nincs olyan, hogy tökéletes márka

 

Projekt.

Cég.

Vállalkozás.

Szolgáltatás.

 

A tiéd se az. A másé se az. Az enyém se az.

 

A tökéletes nem reális. Ezért nem is elég hiteles.

 

Az igazi motiváló muníció abban van, amit nem látsz. Nem abban, amit látsz egy sztoriból.

 

Tudtad, hogy vállalkozásom kezdeti napjaiban – előző főnökeim tartozásaival kicsit sem gazdagon – még éjfélkor is sírva szerkesztettem a grafikákat, posztokat, mert olyan dög fáradt voltam? Nem volt „de szeretünk Fruzsi”.

Kivéve az első nagy ügyfelemet, akik még alkalmazottként ismertek meg.

 

Utánam jöttek.

 

Erőt adtak.

 

Azt, hogy életem első projektje mindössze egy 7500 Ft-os (akkoriban más idők jártak) grafika volt? Talán nem tudsz a közel 3 kiégés közeli hullámomról, mert folyton az energikus mosolyomat és kreativitásom látod.

 

 

Lehet, hogy néha te is olyan vagy, mint a kiégett villanykörte?

 

A kreatív szakmában talán egy fokkal még nagyobb potenciál ez egyes szakemberek szerint. Mindenki eljut legalább egyszer ide, de nem mindenki jut túl ezen. Ilyenkor az érdeklődés és motiváció süllyedni kezd, akárcsak a Titanic.

 

Te miben inogsz meg néha a márkaépítésben?

 

Mert a hitelesség ott kezdődik, ahol felvállalod a saját sebezhetőségedet is! Ettől leszel szerethető, emberi.

 

FIGYELEM: Az írás elmélkedés az őszinte márkakommunikáció hatékonyságáról. Ítélkezésmentesen.  Mert el sem tudjuk képzelni, hogy mennyi mindent nem látnak az emberek!

Mennyi nehézség, küzdelem van egy sikeres projekt mögött! Gyakran felcsodálkozunk, hogy jéééé, te is emberből vagy.

 

No, és ebben van az IGAZI SZTORI.

 

Az emberben.

 


 

Tetszett a cikk? Akkor ne maradj le a többiről se.

Nincs más dolgod, mint kérni a „kreatívmorzsákat”. Találkozzunk csütörtök, a reggeli kávénál, az e-mail-fiókodban. A felkerült cikkeket küldöm neked, íziben, frissen. Ráadásul még számos hasznos ötlettel, mankóval, „jó tudni dolgokkal” leszel gazdagabb a kommunikációdat illetően. Kattints ide és alul töltsd ki a mezőket: Kérem a kreatívmorzsákat

 

Vissza