Ha nem írsz üzleti blogot,
akkor pénzt veszítesz. Igazán számottevőt.
Adj valódi tartalmakat könnyen használható csatornán, ideális időben a megfelelő embereknek, és érj el vele üzleti célokat. Céges bloggal. Ami a legköltséghatékonyabb, kis büdzsével is elindítható és fenntartható platform a számodra is.
Végre egy olyan marketingterület, ahol a kkv megverheti a multit. Azoknak a marketingorientált és céltudatos vállalkozóknak, akik hosszútávra gondolkodnak. Mert szemléletet követel meg.
Miért bársonyszékben foglaljon helyet a TARTALOMMARKETING céged marketingjében?
Neked is parlagon hever az egyik potenciálisan legértékesebb fegyvered?
A tartalommarketing bársonyszéket érdemel céged értékesítési folyamatában. És nagyobb lehetőséget nyújt neked, mint eddig bármilyen stratégia. Általa egyre megsorozodott vevőjelölt kerül a marketingrendszeredbe.
Miért is?
Képzeld csak el, hogy olyan potenciális ügyfelek jönnek hozzád tömegével, akiknek már nem kell eladnod a terméked vagy szolgáltatásodat. Mert edukatív tartalmaid elolvasása után rájöttek, hogy a termékedre van szükségük.
A tengernyi megválaszolt kérdéssel, hasznos információval tudatosabb vásárlók keresnek fel téged. A sales időtartama csökken. Bőségesebb megkeresés érkezik, hiszen a számos információ csökkentette a kockázatot és érthetőbbé tette az ajánlatodat.
Kiművelt vevőket gyártottál.
Tudtad? Ezért kerülik a reklámjaidat
A tartalommarketing számodra is kikerülhetetlen.
Mert ma már egyre tudatosabban kerülik az emberek a reklámokat. Az Tiédet is.
Az egész tukmálásként hat. Nem akkor érnek el bennünket a reklámok, amikor égető szükségét érezzük a problémánkra való megoldásnak. A hagyományos megoldásokra a netezők leggyakoribb válasza a következő: „Hirdetés átugrása”.
Akkor mit lehet tenni, ha a reklámvakság miatt már nem tudsz úgy eladni, mint régen?
Ha nem egy tolakodó reklám, hanem a SEGÍTSÉG vagy, akkor sokkal nagyobb eséllyel indulhatsz a vásárlók megnyerésére.
A mai marketingkommunikáció a megtalálhatóságról szól. Olyasmit kínálsz, amit hallani szeretnének, nem olyat, amit szerinted hallaniuk kellene. A mai kommunikációalapú világban pedig, ha konkurenciád jobban kommunikál nálad, pillanatok alatt elveszi a piacod.
A céges blogoddal tanítod az ügyfeleidet arra, hogy mit csinálsz és az miért kiváló
Előkészíted a vásárlókat az eladásra.
A kiművelt vásárló ugyanis többet fizet. Az edukált ügyfél pedig villámtempóban vásárol.
Az emberek válaszokat keresnek az interneten – és amelyik cég megadja a válaszokat, elnyerte az ügyfelek bizalmát és később a vásárlói hűségét is.
Ennek szemlélete a tartalommarketing:
- Ott és akkor nyújtod a megfelelő választ a vásárlónak, amikor ő célirányosan keresi azt.
- A nagyszerű tartalom középpontjában mindig a vásárló (igénye, problémája, vágya, érdeklődési köre) áll. Ezen keresztül kapott válaszok erősen hozzájárulhatnak a döntéséhez.
- Olyan ez, mint a vásárlás csúszdája: ráveheted őt arra, hogy felüljön a „vásárlás csúszdájára”, és egyre jobban a csúszáson gondolkodjon-, más csatornákon keresztül pedig ráveheted őt arra, hogy ténylegesen döntsön a „csúszás” mellett.
- Maga a „lopakodó üzemmód”. Először csalogat, bizalmat épít, majd elad.
A vizuális képekkel tálalt tartalom gyorsabb és hatékonyabb az üzeneted csakis írásban történő átadásánál.
… mely a marketingkommunikációt szerethetővé teszi.
… mely költséghatékony és van jövője.
Mert "alig kerül valamibe" áron megkapható azok számára is, akik szerint a marketingre már luxus költeni. Ráadásul egy feltörekvő forradalmi eszköz.
… remek keresőpozíciókat ad az oldalának és értéket az ügyfeleinek.
Jobbra vagy balra állítsd be „vállalkozásod szobájában”?
Minden területen.
Hiszen a tartalommarketing egy stratégiai szemléletmód.
Te még mindig nem így csinálod?
A blog a legköltséghatékonyabb tartalommarketinges csatorna a KKV-k és egyéni vállalkozók számára
A céges blog a legköltséghatékonyabb, kis büdzsével is elindítható és fenntartható platform a többi marketingcsatornához képest. Azoknak a mikro-, kis- és középvállalkozóknak is, akik nem engedhetik meg maguknak, hogy ne hosszútávra kiható marketingeszközökben gondolkodjanak. Vagy olyanban, ami nem mérhető.
A leghatékonyabb inbound marketing csatorna.
Az „inbound” marketing lényege, hogy olyan marketinggel keressük meg az embereket, amilyennel szeretnénk, hogy minket is megkeressenek.
Üzleti blogot nem azért célszerű vezetni, mert épp ez a trend, hanem azért, hogy az ügyfelekkel kommunikálj, építsd a márkád vagy eladásokat szerezz. Közvetetten.
Akik ma már blogolnak, azok építik a közönségüket és megszerzik a találati oldal legjobb pozícióit is.
Ha nem írsz üzleti blogot, akkor pénzt veszítesz. Irdatlan mennyiséget.
Mennyi előnyt kell ebből elolvasnod, hogy utána elkezdj blogolni?
- 1Emberivé teszi a vállalkozásodat: A céges blog egy kapcsolódási pontot jelenthet közted és vásárlód között. Senki nem szereti az arctalan cégeket, mert bizalmatlanságot szül.
- 2Elérhetővé, megtalálhatóvá tesz téged - fenntarthatóbb modellel: A Google-kedvelt oldalak azok, amelyeken rendszeresen új és a felhasználók számára értékes, hasznos tartalmak találhatóak. Olvasottak és megosztottak.
- 3A folyamatosan visszatérő forgalom miatt az oldalon töltött idő megnő. Az egy látogatásra eső oldalmegtekintések száma egyre nagyobb (több tartalmat néznek meg). A lepattanás is csökken. A pompás tartalmad egyre több természetes linket kap, ami a Google-től elvárás. Az AdWords- és Facebook-hirdetések költsége is csökkenhet, hiszen behozhatóvá válik az organikus forgalomból mindaz, ami most csupán fizetősből.
- 4Finoman értékesít. Először bizalmat ébreszt, értéket növel, és folyamatos kapcsolatot tart fenn a személlyel.
- 5Növeli a szakértői státuszod. Egy hiteles szakember edukatív anyagokban bemutathatja, hogy ő valóban szakértő. A szakmai cikkek észrevétlenül is növelik a szakmai hitelességedet.
- 6Beleillik a vásárlási folyamatba. Ma egy vásárló informálódik és mindig rákeres a témára. A kérdéseire a választ megtalálhatja számos helyen a Googleben: többek között Nálad is.
- 7Ügyfélszolgálatként funkcionálhat. Segít az ügyféledukációt. Egy blogbejegyzéssel elérni 200-300 embert könnyebb, mint ugyanennyinek írásban, vagy telefonon elmagyarázni ugyanazt. És az ott van bárhol, bármikor.
- 8Nem csupán mondani fogod, de meg is mutatod, hogy minőségi a terméked. Az ugyanazon terméket értékesítő konkurenstől is megkülönböztetheted magad, ha olyan tényeket mondasz el róla, melyeket senki más. Olyat háttérinfókat osztasz meg, ami senki más. Felépítheted a terméked minőségének kommunikációját. Ami Neked totál egyértelmű és unalmas része a munkádnak, a vásárlóidnak újdonság.
A céges blog működik. Abszolút.
Ma már másként viselkedik a vevő és egyre többet akar belőled.
Mert egy céghez nem lehet kötődni, nem lehet iránta érzelmeket táplálni. Az emberek emberekhez tudnak igazán kapcsolódni. Ezért a vállalkozásod emberi mivoltát úgy tudod érzékeltetni, ha arcot adsz neki. Ha minél több felületen, minél több élethelyzetben találkoznak Veled.
Hozok egy hazai példát.
A Budai Egészségközpont blogja is bizonyítja: a kiművelt vevő magától fizet. Értékadással, edukációval elmélyíteni a bizalmat igenis kifizetődő.
A Budai Egészségközpont blog elnyerte 2016-ban a Content-Marketing díjat.
A fennállása óta 11 bejegyzés került ki az Index címlapjára. De ami a legjobb, hogy a cikkekkel elért forgalmukat konvertálva a rendelési idejüket töltik ki. Esettanulmányukat, sikerük történetét megírta a Kontent Magazin is, az ország egyetlen nyomtatott tartalommarketing-magazinja is.
Miért csak marketingorientált vállalkozóknak való?
A content marketing nem kampányszemléletű a tradicionális marketingkommunikációs szemlélettel ellentétben. Tehát nem kampányokban gondolkozik, hanem folyamatosan értéket ad. Ezzel jellemzően együtt jár az is, hogy nem az első hónapban fogja a megtérülés oroszlánrészét behozni. De már a kezdetektől érzékelhető a hatása.
Miért ne te akarj foglalkozni vele?
Hiszen így is sokat melózol.
Ha a szövegek nem eredményesek, felesleges időt szántál olyasvalamire, ami helyett üzleti döntéseket hozhattál volna meg, partnerekkel tárgyalhattál vagy új piaci területek után kutathattál volna. Vagy csak időt tölthettél volna a gyerekeiddel hétvégén.
A látszatbeli „spórolás” valójában letaglózó veszteségként könyvelhető el a részedről. A silány munka ugyanis bevételkiesést és hitelességvesztést eredményezhet. Márpedig ma a bizalmat megszerezni jóval nehezebb a neten, mint évekkel ezelőtt.
Ha tűélesen célzott releváns szakmai tartalmakat akarsz írni, akkor nem csak magával az írással lesz munkád – a tervezés, elemzés adja majd a munka oroszlánrészét. (Egy szövegíró munkájának 80 százaléka kutatás, stratégia, 20 %-a a tényleges írás).
A cégen belüli szövegírás sem ingyenes.
Alkalmazottad vagy saját magad olyan folyamattal lesz/leszel kénytelen foglalkozni, amihez nincs affinitása és nincs tudásod. Ahelyett, hogy azzal foglalkoznál, ami a feladatod.
Én nem csupán cikkeket írok neked céges blogod formájában.
De segítek vizuálisan is megfogni őket, erősíteni a cikked üzenetét.
Mindezt úgy, hogy ne csak megakadjon rajta a szem. De egy üzenettel is távozzon a befogadó fél.
Milyen témákban írtam eddig?
Nem egy marketingcégnél voltam szövegíró. Ez idő alatt témák színes repertuálja fordult meg nálam.
Írtam cikkeket fogászatnak, személyi edzőnek, tánciskolának, kártevőirtónak, menyasszonyiruha-kölcsönzőnek, ipari szerelvényekkel foglalkozó cégnek, könyvelőnek. Megfordult már nálam hónapokra biztosítási és kárügyintézés témája, szegecsanyák, besajtolható kötőelemek, kötöztetés és rugógyártás témája is. Pénzügyi és jogi témákban csak bizonyos mélységig vállalok témákat.
De hidd el, nem riadok vissza a te témádtól sem.
>>> Referenciacikk, ha kíváncsi vagy. (Bártfai Balázs, Sales Form)
>>> Referenciacikk, ha egy másikat is megnéznél. (Bártfai Balázs, Sales Form)
>>> Referenciacikk, ha másik téma is érdekel. (DrPrezi, drprezi.hu)
>>> Referenciacikk, hoztam még egyet. (DrPrezi, drprezi.hu)
>>> Nah jó, tényleg befejezem, hozok egy utolsót. (maganoktatas.hu)
A Te célközönséged nem olvas, a tiéd más iparág, nálad ez nem működik?
Szinte hallom a duruzsoló kifogást: nálam ez biztosan nem…mert fodrász vagyok. Mert asztalos vagyok. Mert csak fuvarost keresnek.
A valóság az, hogy a fogyasztók 70 százaléka inkább tartalmakon keresztül ismerné meg a céged, vállalkozásod, sem mint a hagyományos (unalmas) hirdetésekkel. Vagy nulla információból. Szeretik, ha foglalkoznak velük, információt adnak nekik, beszélnek hozzájuk. Ha nem osztod meg a tudásodat és szakértelmedet, nem fogják tudni ki vagy.
Te nem csupán hajat vágsz nekik, de munkáiddal egyéniségeket is teremtesz. Sose tudják meg, hogy mit vallasz, hogyan dolgozol, ha csupán fotókat pakolsz ki a Facebook-oldaladra az elkészült munkákról.
Lehet, hogy könnyebb írni egy egészségügyi témáról, mint az ipari szerelvényekről, de egy jó szakember mindegyik területnek megtalálja az érdekes, mindenki számára izgalmas aspektust.
Mivel a Te terméked vagy szolgáltatásod minden esetben egy problémát old meg, egy létező probléma nem lehet unalmas. Csak rossz megközelítések léteznek.
A B2B cégek 79%-a szerint is a leghatékonyabb tartalommarketingeszköz. (Content Marketing Institute)
A rendszeresen frissített tartalommal rendelkező blog 434%-kal több indexelt aloldalt hoz és 97%-kal több indexelt linket jelenthet. (Inboundwriter)
A blog a B2B szektorban 67%-kal több potenciális ügyfelet, leadot jelent a blog nélkül létezőkkel szemben. (Social Media B2B)
Mi történik azután, hogy blogot rendelsz?
Egy-két munkanapon belül felveszem veled a kapcsolatot. Ajánlatot teszek neked.
Mivel a témák különbözőek, és az idő is különböző lehet, amit a kutatómunkával tölthetek.
Havi 2, 4 illetve 8 darab cikket vállalok (de ha nem ennyit szeretnél, vagy másképp; azt is megoldjuk). Nincs karakterlimit. Nem dekára mérik a tartalmat. Minimumban gondolkodj. Ha témád megköveteli, akkor akár írok 5-7 A/4 oldalt is. (Írtam már cikkhez 16 A4-et is.)
Majd küldök egy Briefet. Enélkül nem dolgozok.
Mert ismernem kell, hogy „mit csinálsz”, „hogyan csinálod”, „kiknek csinálod”!
Milyen problémákra jelentesz „gyógyírt”. Kik a konkurenciáid. Miben vagy jobb náluk. Bővebb infó a „Közös munka veled” aloldalon.
Beleásom magam a témába, célcsoportba és a termékekbe.
Úgy kérdezek, hogy marketingidegenként is választ fogsz tudni adni a kérdésekre. Segítek a kitöltésnél javaslataimmal. Rávezetlek a helyes válaszokra. Ezzel segítesz nekem abban, hogy jó irányba kezdjem a nyomozást, az információgyűjtést.
Elkészítem a munkához a tartalomtematikát. Beletanulunk a témába. Így úgy írhatom meg azt, mintha Te írnád. Stílusban is és szakmai szempontból is. Azonban mindazon szövegírási tudással, tapasztalattal és fortéllyal, amit Te nem ismersz.
Havi szinten a megegyezett darabszám szerint elkészülnek a cikkek, mindegyik egy kreatív kísérőképpel.
Ami figyelemfelkeltő és amiket egyben elküldök neked. Módosítási kérelem esetén feltétlen jelzem, ha az a hatékonyság rovására menne. Erre számíts. Te pedig kifizeted a munkám minden hónapban a kapott számlád alapján. (Bővebb infó ajánlatban.)
A megkapott cikkeket a saját ütemezésed szerint ne felejtsd el felhasználni: honlapon, Facebook-ra kiposztolva. A következő hónapban pedig megkapod a következő adag cikket. A szabadságod megvan rá, hogy a kapott cikkeket úgy posztold és akkor, amikor szeretnéd. Készítünk egy Content Tervet, és tartalomtematikát.
Mindez csak ennyi lesz csupán:
Árkalkuláció - Tényleges árakhoz kérd ajánlatomat (árak: összeg+AAM), mert téma- és iparágfüggő is.
Cornerstone blogcikk (min.10.000-16.000 karakter+kreatív grafika): átlag 29.000 Ft+AAM/cikk
Karakter annyi, amennyi szükséges az adott cikk témájához.
|
Standard blogcikk (min. 6500 karakter + kreatív grafika): átlag 22.000 Ft+AAM/cikk
Karakter annyi, amennyi szükséges az adott cikk témájához.
Akár 22.000 Ft-ért kapsz egy tartalmas és szuper cikket egy minimal kreatív grafikával, mely villámtempóban segíti az információfeldolgozást. Honlapon, közösségi médiában.
Kérd ajánlatomat, hogy felmérjem az igényeidet, témádat.
*Minden cikkhez egy ahhoz dukáló, mondanivalót erősítő grafikát készítek.
A Te blogcikked
- Tartalmakkal adhatod át a küldetésed, a tudásod, az üzeneted, a történeted, a miért-ed.
- A tartalmak a keresési szokások és webes olvasási irányelvek figyelembevételével készülnek el.
- A tartalmak ismerik az emberi motivációkat, a meggyőzési irányelveket, a pszichológiát; a bizalomépítési és érvelési technikákat.
- A tartalmak edukálnak, ha kell szórakoztatnak, üzenetet közvetítenek, bizalmat építenek, érdeklődést keltenek valami iránt, növelik a hitelességet és persze olvasmányosak.
- Tartalmaid meggyőzik, tanítják, emlékeztetik és pluszként gazdagítják majd olvasóidat a márkádról, annak értékeiről, alapjairól, erősségeiről, valamint a szolgáltatásod kínálatáról.
- Szövegeidnek egyedi stílusa, személyisége, ritmusa, hanglejtése, tempója lesz.
- A blogod növeli a vállalkozásod láthatóságát, márkát és szakértői státuszt épít, úgy értékesítheted a szolgáltatásaidat, hogy nem használsz agresszív marketingkommunikációt.
Tudtad, hogy a vásárlók 73 %-a szerint egy brand kiválasztásakor
a rendszeres és hasznos információk jelentik a legfontosabb tényezőt?
Érdemes tehát a tartalommarketingbe befektetni?
Szerintem te is tudod a választ.
A tartalommarketing rávesz téged arra, hogy válaszold meg a kérdéseket, csökkentsd a bizalmatlanságot, és tanítsd meg a célcsoportodat vásárolni. Ezért a tartalommarketing mindenképpen hosszútávú marketingszemléletet követel meg vállalkozásod részéről.