Mire vagy kíváncsi?
Én „nem szöveget írok”, hanem kapcsolatokat teremtek.

Hogyan fogunk mi együtt dolgozni?

Kulisszatitkok a közös munkáról



Ha tippelnem kellene, akkor biztos vagyok benne, hogy az alábbi gondolat benned is felmerül:

Hogyan tovább?
Hogyan fogunk együtt dolgozni?
Mit kell, hogy nekem megmutass, elmondj?
Hogyan kapod meg a szövegeket?
Hogyan fogsz fizetni?

Elsődleges kommunikációs csatornánk
írásbeli lesz.

E-mail mellett  projektirányítási rendszerrel dolgozunk majd. Még akkor is, ha a kezdetekben egy telefonos beszélgetést is megejtünk. Könnyen megismerhető, gyerekjáték a használata. De mielőtt felvonnád a szemöldököd, ez minden szöveggel foglalkozó személynél, ügynökségnél így van.

Mert nyomon követhető.
Mert hiába meséled el nekem egy személyes konzultáció keretén belül (ettől függetlenül még sor kerülhet rá), hogy mit és hogyan szeretnél. Ez a munkavégzés szempontjából leginkább az időnket lopja: a tiédet, enyémet. És értékes munkaórákat vesz el más ügyfelektől is. A személyesebb kapcsolat kialakításában segíthet, azonban a munkavégzés szempontjából nem.

Ezzel nem téged nem tisztellek meg. Sőt ezzel tisztellek meg igazán.
Gondolj bele; hogy esne neked, ha a szövegíród hosszú perceket, órákat töltene utazással, beszélgetésekkel, ahelyett, hogy a te szövegeden dolgozna?

Ahogy veled sem teszem meg ezt, más ügyfelemmel szemben sem korrekt.

Minden írásban kell lefektetni, átadni, mert abból dolgozik egy szövegíró. Én szövegíróként egyben a kapcsolattartód is leszek, a nagyon fontos és részletes információk telefonon  történő lebriefelése pedig óriási hibalehetőséget takar.

A vállalkozók gyakran csaponganak, hiába az irányított kérdések.

Az írásos Brief olyan mint egy zárthelyi dolgozat a márkádról.

Van időd átgondolni a válaszokat is.

 

Saját mappád lesz

Bizony. Azonban nem titkos személyi aktákkal.
Nyugodj meg, nem a CIA vagyok.

De lesz egy saját mappád, ahová a profilozás után a legfontosabb infókat fogom összegyűjteni. A kutatómunkákat is, a szakmáddal kapcsolatban. Mint egy esküvő előtti album, amit átnyújtasz a rendezvényszervezőnek. Amiben minden fontos infót megtalál. Az általad kedvelt cipőmárkától kezdve, az ültetési rendig, melyet bizalmasan kezel.

A munka során többször megnézem az igényeidet, kéréseidet. Egy telefonbeszélgetésre hetek múltán sem fogok már emlékezni. Pedig hidd el, kitűnő memóriám van.

„Tényleg azt kérted, én máshogy emlékszem” hibalehetősége kivédhető. A munkaórákat is megmenthetjük, közösen. Nem tudom mikor fogod észrevenni, de mindez a közös időgazdálkodásról szól.
 


Tudtad, hogy egy szövegíró esetében nem az írást fizeted meg elsősorban, hanem a tudást, és a kutatást, amit a Te témáddal tölt?



Lebriefellek

Minden írást egy Brief kitöltetésével kezdek. Lebriefellek.
Ez eltér attól a tartalomtervezettől, utánajárástól, ami az ajánlatküldéshez szükséges. Tehát itt már nem a projektedről fogunk beszélni. Mit, mennyiért.

Hanem direkt kérdéseket fogsz kapni. Olyan kérdéseket, amit minden vállalkozónak „illik ismernie” saját vállalkozását illetően. Ha most hevesen kezdett el verni a szíved, megnyugtatlak: segítek majd benne, ha szükséges. Rávezetlek a helyes válaszokra.

 

 



A közös munkánkat mindenhol végigkíséri majd az edukáció.

 

Szeretném, ha tudnád és éretnéd, hogy mit csinálunk. (Inspirációk Neked blogrovatomat olvastad már? Kifejezetted neked szól)

Ügyfélként is hasznodra válik, ha jobban átlátod a marketingkommunikációdat, és érted is, hogy miért az adott szó szerepel a főcímedben, vagy miért erről az oldalról közelítettünk.

A brief során megismerem a céljaidat, és célcsoportod egyes tulajdonságait. De olyan banálisan egyszerű kérdésekre is választ kapok, minthogy tegezős vagy magázós hangvételre vágysz-e.

Ezek után tulajdonképpen az elkészült anyagok átolvasása, néhány „leokézás” szükséges csupán a részedről. A szövegek utólagos kozmetikázására, finomhangolására természetesen lehetőség van. A szakmai lektorálásodra számítok, de ha bármit átírsz, azt egyeztesd velem.

 

Ugye figyelsz a landing oldalad jogi hátterére is?

Ha landing oldalad szövegének megírását kéred tőlem, én a szöveget fogom neked adni. Tudom, hogy hogyan adjam el a megfelelő szavakkal a terméked, hogyan építsem fel az oldalt tartalmilag. A jóváhagyott szöveghez tud majd a fejlesztőd, grafikusod dizájnt alkotni és a technikai felépítést (űrlap, marketingrendszerekkel összekötés).

A tartalmat adom. Így nem vállalok felelősséget azért, amit utána csinálsz vele.

Ezért kérlek figyelj a landing oldalnál is a jogi háttérre (adatvédelmi szabályzat, NAIH-szám - Nemzeti Adatvédelmi Hatóságtól kérhető azonosító szám: adatokat kezelsz - már minden hírlevélhez is szükséges).
 

Kiknek nem való a munkám?


Akik semmiképp nem tudják elfogadni, hogy a marketingszöveg nem szólhat róluk.
Akik nem tudják elfogadni, hogy annak az OLVASÓRÓL kell szólnia.
Vagy akik pontosan olyan oldalt és szöveget akarnak, mint amilyen másnak van, és másolást várnak tőlem. Akik nem adják bele azt a pluszt, ami az ő részükről szükséges: az együttműködést és a válaszokat.

Akik politikai megrendeléseket vagy elveimmel ellenkező témáról szeretnének szöveget. (Átverés, riogatás stb.) Vagy olyan termékek, szolgáltatások esetében, aminek nincs értéke, csak „rózsaszín köd”- del szeretnék azt eladni. Olvass róla bővebben a RólaD oldalon.

Hogyan kapod meg a szövegeket és hogyan fizetsz?

Amikor elfogadtad az ajánlatot, megkaptad a szerződést vagy a megrendelőlapot, és kitöltöttük, valamint 50 % előleget kifizeted (esetek többségében előleggel dolgozom, lehetnek kivételek), utána kezdődik el a részletes munka, melyről fentebb olvashattál. Hosszú távú munkák esetében a szerződés is eltér, és folyamatos teljesítésü ügyletként a fizetés is. Ennek oka a szakmában már eléggé teret nyert visszaélések visszaszorítása. (Előlegbekérőt, és előlegszámlát is kapsz.) Mindig a konkrét ajánlatkérésedre adott infókat vedd alapból, az alapján készül el a szerződésed is.


 



Mindezt „az életben így működnek a dolgok” elvnek hívom.

 

Ahogy előre kifizetsz egy nyelvtanfolyamatot is és az állatkertben sem utólag a kijáratnál fizeted ki a belépőt (ráadásul a majmok elő sem jöttek… ezért nem fizetek), a kreatív munkák megfizetése sem bizalmi alapon működik.

Mindez igaz a grafikai munkáimra is.
 

 

Mit kell tudnod az árakról?
(Az árak AAM, azaz alanyi adómentesek)


Mivel minden projekt elértő, ezért minden aloldalon csupán viszonylagos árakat fogsz látni.
A pontosításhoz kérd ajánlatomat.
Beszéljünk a projektedről.

 

 

A következőket keresed?


Én honlapom csomag
Weboldalad szövege, indokolt szövegmennyiségekkel. Átlag 22.000 Ft+AAM/aloldaltól.
Ha nem komplex szövegre van szükséged, csupán a főoldalt kéne ráncba szedni, vagy végre egy tisztességes bemutatkozóoldalt megírni (Rólam aloldal), azt is megoldjuk.


Landing oldal csomag
A legjobb kampányaidhoz is kelleni fog. Az árbevételed mindig itt születik meg...de az is lehet, hogy itt hal be. Ugyanis a legjobban felépített kampányokat is tönkreteszi az, ha maga a landing (landoló oldal) nem elég jó, és nem teljesíti a célját. E szövegek megírásánál ismerni kell az eladási útvonal felépítését, valamint az írásánál fontos szerepet játszanak a buyer personák (célszemélyek) motivációinak felkutatása, és a pszichológiai ismeretek is. A jó landing page-en minden elemnek célja van.

- érzelmileg megfogó headline (cím)
- terméked/szolgáltatásod minden funkcióját előnyökre lefordító lista
- kattintást elősegítő cta (call to action)
- konverziót elősegítő felépítés

72.000 Ft+AAM-től

Facebook-kampány csomag
Szövegtörzs: 80 karakter ideális, főcím: 4-5 szavas figyelemfelkeltő cím, 18 szavas leírásrésszel + grafikával (Facebook-kompatibilis fotó): 20.000 Ft+AAM-től. (témafüggő, kampánycélfüggő)

Ha like-gyűjtésre szeretnéd a kampányt, azt is megoldjuk a megengedett képméretekkel és szövegmennyiségekkel.

 



Blogcsomag
 

Árkalkuláció - Tényleges árakhoz kérd ajánlatomat (árak: összeg+AAM), mert téma- és iparágfüggő is.

 

Cornerstone blogcikk (min.10.000-16.000 karakter+kreatív grafika): 29.000 Ft+AAM/cikk

Karakter annyi, amennyi szükséges az adott cikk témájához. 
Minimális karakter van, de mindig többet kapsz, mint amit gondolnál. A Cornerstone (magyarul: Sarokkő) egy hosszú, alapos és nagyon minőségi írás. Több kutatómunka, statisztika, forráshivatkozás stb. áll mögötte és rengeteg munkaóra.

 

Standard blogcikk (min. 6500 karakter + kreatív grafika): 22.000 Ft+AAM/cikk-től

Karakter annyi, amennyi szükséges az adott cikk témájához. 
Akár 22.000 Ft-ért kapsz egy tartalmas és szuper cikket egy minimal kreatív grafikával, mely villámtempóban segíti az információfeldolgozást. Honlapon, közösségi médiában.
Kérd ajánlatomat, hogy felmérjem az igényeidet, témádat.

*Minden cikkhez egy ahhoz dukáló, mondanivalót erősítő grafikát készítek.
 Blogodról bővebben.



Hírlevélcsomag
Témától függően 18.000 Ft+AAM/db-tól. Ha webshopként van szükséged heti rendszerességgel hírlevélre - akár grafikával-, kérd a neked összeállított csomagajánlatomat.


Kreatív grafika-csomag
Kreatív grafika, flyert: 32.000 Ft+AAM/db.

 


 


És miért vezettem be még ezt a kivitelezést?
Mert ez téged is motivál.

Arra, hogy időt és energiát szánj a minimális feladataidra: időben kitöltsd a Briefet, és időnként átnézd a szövegeket. Ne három hetet tölts azzal, hogy átolvass egy szöveget. Miközben a reggeli Sportújságra, vagy a Facebookra mégiscsak sikerült időt szakítani.

Akarjad a szövegeket megkapni, amiért már kifizetted a fele összeget.
Én sem fogok ülni a munkán, hiszen tudom, hogy a kifizetett munkáért az ellenszolgáltatást normális időn belül rendelkezésedre kell, hogy bocsájtsam.

Amint készen van egy szöveg, azonnal küldöm e-mail-ben, vagy tetszés szerint elérhetővé teszem neked egy dropbox linken.

Weboldalak esetében folyamatosan oldalról oldalra haladunk. Természetesen előfordulhat, hogy néhány simítást igényel (szakmai vagy stílusbeli finomítás). Amennyiben ez a hatékonyság rovására menne, vagy a leghatékonyabb „elemeket” szeretnél kivetetni, feltétlenül jelzem.
 


 

Nyomozok, kutatok...

 


Él egy közmondás a szakmai berkekben: ha olyan szövegre vágysz, amit te is meg tudnál írni, minek fogadsz fel szövegírót?




A szövegek célja az, hogy hatékony legyen, nem az, hogy olyan szavakat használjunk (legtöbbje szarvashiba), ami Neked tetsző. Munkám célja az, hogy segítsek olyasmiben, amihez neked nincs tudásod, időd, és kedved. Nekem viszont igen.

Ez nem azt jelenti, hogy az én akaratom valósul meg; csupán azt, hogy a te terveidet és elképzelésedet szakmailag helyesen az én tudásommal együtt vetjük papírra.


Úgy érzed túl marketinges?

Néha hallom ezt a megjegyzést ügyfelektől.
A valóság az, hogy marketingszöveg nincs marketing nélkül. A kommunikáció lényege a kommunikáció. Azaz nem szárazon tájékoztatod az olvasód, hanem hatást gyakorolsz rá, pozitívan befolyásolod, adott esetben eladásra gyúrsz.

Azonban jó tudni, hogy a marketingszöveg eszközei olyan kifinomultak, hogy egy laikus észre sem veszi, hogy marketingszöveget olvas épp. Közvetlen, olvasmányos, meggyőző, természetes.

Tudod, a lélektelen szövegek veszélye, hogy az olvasó sem érez majd semmit.

 

Hasznos infó Neked

A száraz jogi részekről bővebben az ÁSZF-ben.

Azonban fontosnak érzem, hogy tudd; a szöveg utólagos átírása esetén felelősséget nem vállalok a munkámért (ez olyan, mintha egy jól működő gépezetből kivennél egy fontos alkatrészt találomra). Valamint az esetben sem, ha a szövegek kihelyezése előnytelen tipográfiai, tagolási kivitelezésekkel valósul meg (neonzöld színnel, olvashatatlan fonttal stb.) A konverzióromlás ez esetben nem a „rossz minőségű szövegnek” köszönhető.



Az is nagyon fontos, hogy használd a kulcsot, amit a zárhoz kaptál.


Ha blogcikket rendelsz, vagy Facebook-anyagot, landing page-t (landoló oldal), de nem használod, akkor ne várd a csodát.
Hirdesd az oldalt, rakd ki Facebookra, hogy forgalmat kaphasson. Forgalom nélkül, vagy a mappádban eldugott szövegként még én sem tudok konverziót (valamilyen cél: ajánlatkérés, feliratkozás, vásárlás) szerezni neked.

A szövegeidet, grafikáidat használd és terjeszd. A szép ruhádat sem a szekrény eldugott szegletében raktározod, ugye? Tippjeimmel segítek neked, ha szükségesnek véled.

Köszönöm, hogy vállalkozóként te is korrektül jársz el és így is gondolkodsz.

A szövegek kapcsán a szerződében egy alap titoktartási kötelezettség vonatkozik rám. Ez azt jelenti, hogy csakis a te beleegyezésed alapján használhatom fel referenciaanyagnak, vagy írhatok róla esettanulmányt.
 


Így írok szöveget

Nem megírom neked…hanem megszerkesztem.

Fontos, hogy tudd, az írás nem egy lineáris folyamat, amely során csak leülők egy üres Word doksi elé, és legépelem a fejemben lévő szöveget. „Ennyi karakternyi szöveget én legépelek 20 perc alatt, mit kell ezen ennyit dolgozni?”



Az általad átvett kész szöveg nem elsőre publikálható minőségben születik meg.
Gondolj úgy erre, mint a legózásra.

 


Gondolkodsz, méghozzá papírra vetve. Kiveszel elemeket, beraksz elemeket. Órákat töltesz el tulajdonságok- előnyök- pozitív következmények lerajzolásával. Alapos témakörbejárás után táblázatba gyűjtesz egymásra épülő elemeket.

Bekezdések, szavak, kommunikáció célja…harmadjára megszületett címek.
Folyik a munka.
Vázlatokból, anyagokból dolgozol. Sosem elsőre akarsz jót írni.


Ennek oka az is, hogy vázlatokat és piszkozatokat nem mutatok neked. Mert talán nem fogod érteni. Vagy lehet sutának véled.
Mint amikor a szerelő darabjaira szedte az autódat, és a műhelybe lépve a szívbaj kerülget.
Ne ijedj meg, csak dolgozik.

Mint ahogy a szövegíró is a te projekteden. Jól sejted, hogy szöveged megírása jóval nagyobb falat lesz, mint az iskolai beadandód anno.

Kattints, hogy a munkatársad lehessek