Mire vagy kíváncsi?
Én „nem szöveget írok”, hanem kapcsolatokat teremtek.

Mit keres egy szövegíró a Construmán? – egy nap, amikor nem csupán az ügyfél, hanem a saját márkám is építem

Ha ügyfélélményről beszélünk, az elvárásokat meghaladó pozitív élményről beszélünk. Ma kétféle cégvezető létezik: az egyik nem hisz a „márkaépítés erejében”, a másik ebből veszi a Maseratiját. A személyre szóló élmény növeli az ügyfélelégedettséget. Hoztam egy apró kis tippet, hogyan érezheti ügyfeled különlegesnek magát. NÁLAD.


 

Ugye, miért is megy az ember lánya a Construmára?
Amennyiben célcsoport vagy, talán az újdonság, az exkluzivitás kedvéért. Talán épp azért, amiért csak úgy elugrunk IKEA-zni. Szeretnénk látni és tapintani azon lehetőségeket, amikkel megvalósíthatnánk az álmainkat, amikkel a jövőben jól járunk és amit „kinézünk magunknak”.

 

 

No, de miért megy ki egy szövegíró a Construmára?

Mert az ügyfele ott van.
Vannak olyan pillanatok, amikor egy szövegíró terepen van, és a billentyűzettől távol építi nem a saját, hanem ügyfele márkáját.

Anyagot gyűjt, fotókat készít, és támogatást nyújt az ügyfeleinek.
Vagy mégis építi a saját márkáját (is)?

 

 

Hoztam neked 3 okot, hogy miért érdemes ügyfeleiddel együtt közös programokon is részt venned, mert ezzel is építheted a saját márkád

A Doorsar Kft. egyik hőn szeretett ügyfelem.
Azon cégek egyike, akik „Drága Fruzsink”-nak szólítanak. És egy baráti kávézásra is bármikor kaphatóak.

Amikor egyszer felvetettem, hogy a nekik írt anyagok közül hozhatok e néhányat példának egy cikkben, nem haboztak az Igen-nel.



Erről írt cikkemet, amiben a nekik írt szövegek némelyikét is kiveséztem, itt találod: hatásos e-DM-levelek titka.

 

Hadd kérdezzek valamit: te hogyan tartod a kapcsolatot az ügyfelekkel, a célpiacoddal? A mai „social” (ugye magyarul beszélünk) világban, aki nem kommunikál - leginkább személyesen -; olyan, mintha nem is létezne: „Szóval miért nem posztolsz személyes fotókat magadról”?

 

Megértelek. Látszatra huszadrangú kérdés. 

 

 „Én nem használok saját fotót, mert nem vagyok fotogén.” Ismerős mondat?

Lehet te is elsütöd néha és emiatt nem használsz élő fotókat a kommunikációdban.
Pedig a fotók hiányával igen nehéz lesz valódi emberi kapcsolatokat kialakítani. 

 

 

De miért is kellene neked ez utóbbi?

Nos azért, mert emberek emberekhez tudnak igazán kapcsolódni (nagyobb márkák esetében még játszik a közös ügy, életmód, szemlélet, amit képviselnek).Egy ügyfeleddel kivitelezett közös program, szakmai rendezvény pedig hozza magával a lehetőségeket: a közös fotókat, a színfalak mögötti elkötelezettséged megmutatásának lehetőségét.


 

 

Mutatok 3 indokot, hogy néha miért alakíts közös programokat is az ügyfeleiddel

 

1. Kiléphetsz a színfalak mögül
 

Egy ilyen rendezvényről, vagy csak egy közös ebédről tudósítva akár szórakoztató, könnyed (semmi bullshit), kommunikációt üthetsz meg.

 

Semmi görcsölés, semmi izzadás.
Semmi megfelelési kényszer.

 

Ne feledd, hogy nem robotokkal üzletelsz, hanem emberekkel. Akik elválaszthatatlanok az érzelmeiktől. Az érzelmektől, amikről Martin Lindstrom 2008-as kutatásában bizonyosodott meg, hogy a vásárlási döntések 90%-át határozzák meg.

Nem nagy kunszt Instára vagy Facebookra mobillal felvett, jó minőségű videókat, képeket posztolni a mindennapokról. Például egy rendezvényről, ahol az ügyfeledet segíted épp.


 

2. Az ügyfeled számára azt nyújtod, amire vágyik: a támogatásod.

Valami plusz törődést adhatsz neki a megszokott szolgáltatáson és termékeken kívül.
Éreztetheted vele, hogy fontos (mert így is van.)
Tudod ez nem olyan, mint amikor a férj odaszól az asszonyhoz: megmondtam 10 éve, hogy szeretlek, ha majd valami változás áll be, értesítelek.

 

A jövő azoké a vállalkozásoké, amelyek időt, energiát és pénzt fektetnek a párbeszédekre. A hosszútávú jól működő üzleti kapcsolataim eléréshez számomra is elkerülhetetlen volt egy összetevő, melyet úgy nevezünk: SZEMÉLYESSÉG.

 

 

3. Építheted a rólad kialakult képet

Szimpatikus szakember képét festheted le magadban.
Amikor dönteni kell két termék közül,  a „benned élő kép”, az ismerős barát érzése miatt döntesz az egyik vagy másik mellett.

Ennek hatékonysága nehezebben mérhető: sokszor nem ott, nem akkor; hanem hónapokkal később érződik meg a hatása.

 

A vállalkozásod kommunikációjában a legfontosabb Te vagy. A személyiséged, gondolataid, hitvallásod. Felaggadhatod magadra a világ összes minősítését, tanúsítványát, ha nem adsz betekintést a színfalak mögé.

 

A sztoridba, a hogyanodba, a miértedbe.
Hagyd, hogy „beléd szeressenek”.

 

Hogyan égesd a fejekbe az üzenetet és milyen tartalmi eszközökkel teheted meg?

Olvass róla előző cikkemben.

 

Ne félj a személyességtől.

Ma nem tudsz úgy kommunikálni a vevőiddel, hogy vagy te, és van külön a céged. KKV-szektorban a márkád hallott, ha nem adsz neki személyességet. Sőt, mivel a vállalkozásod belőled nőtt ki; ha épp nem akarod, akkor is belőled fog kiindulni.

 

Az emberek nem csupán egy problémát szeretnének megoldani, vagy egy vágyat beteljesíteni (szolgáltatással, termékkel); de az is fontos nekik, hogy tudják, tapasztalják, hogy azt KIVEL fogják megtenni:

 

  • milyen a hozzáállásod,
  • emberileg passzolnak-e hozzád,
  • ha kérdésük van, vajon felmerik-e neked tenni (mert az a fajta vagy) vagy sem;
  • hogyan dolgozol a gyakorlatban és mutatod meg azt, hogyan készül a megrendelésük.

 

 

Ma rengeteg hasonló szolgáltató van a piacokon.
Te élsz, mozogsz, ugye? Ha ezekről a megnyilvánulásaidról fotókat készítesz, akár egy selfit; ezeket a tapasztalatok szerint többen lájkolják, osztják Facebookon is, mint a „sima híreket” vagy bejegyzéseket.

 

Ma a legnagyobb hiba a márkaépítésben:

A személytelen, "céges" kommunikáció. Az a fajta kommunikáció, amikor pusztán tényeket írunk, vagy csak a termékről, szolgáltatásról beszélünk. Semmi másról. Amikor nincs benne sztori, nincs benne semmi emberi, személyes. Ez szerintem a legnagyobb hiba.

(Mészáros Robi, BrandBirds, cikkemhez adott interjújában beszél a problémáról)

 

 

Az őszinte gondolatok, érzelmek, hitvallások, saját sztorik, tapasztalatok, egyszerű és barátságos megfogalmazás – ma ezzel lehet márkát építeni.

 

 

Képzeld, a kiállítást én is élveztem

Kockás jegyzetfüzetek, unalmas kapcsolati űrlapok és térképek, indigók; és egy „régi honlap romjain” felépült ugyanis a modernitás és kényelem világa ügyfelem legújabb projektjében.  

A futurizmus nyomában: a feketeöves „kényelemrajongóknak” álmodták meg a VR-technológia használatát a cégükben. A kiállításon ezért egy különleges és egyedi aprósággal is jelen voltak, amit imádott a nép.

 

 

Egy VR-szemüveggel.

Mi volt ebben a különleges? Abban a pillanatban, hogy szemedre helyezted a szemüveget, azonnal Star-Trekben érezhetted magad. Hiszen a Construmáról egy pillanatra a Doorstar bemutatótermébe csöppenthettél. Ami még izgalmasabb, ezt a 3D technológiát a honlapjuk főoldalán is megtalálhatod.

 

 

Fotó forrása: Doorstar (nekik készített blogcikk kísérőképe)


 

És mennyivel könnyebb volt írni erről utólag az anyagaikban is. Kint a helyszínen meglátogattam a velük szoros együttműködésben dolgozó partnereket, a termékeket is megnéztem közelebbről.

Sőt még egy koktél is becsúszott a szomszédos Maestro kilincsnél.

 

 

Doorstar Kft.-vel a Construmán (2019) - Léna és Dani

 

Fogok-e rendezvényekre járni az ügyfeleimmel a jövőben is?
Peeersze.

Okok? Többek között a fenti felsorolás.
Na és te?

 


Tetszett a cikk? Akkor ne maradj le a többiről se.

Nincs más dolgod, mint kérni a „kreatívmorzsákat”. Találkozzunk csütörtök, a reggeli kávénál, az e-mail-fiókodban. A felkerült cikkeket küldöm neked, íziben, frissen. Ráadásul még számos hasznos ötlettel, mankóval, „jó tudni dolgokkal” leszel gazdagabb a kommunikációdat illetően. Kattints ide és alul töltsd ki a mezőket: Kérem a kreatívmorzsákat

 

Vissza