Mire vagy kíváncsi?
Én „nem szöveget írok”, hanem kapcsolatokat teremtek.

Add az arcodat a márkádhoz (ez történik, ha NEM használsz személyes fotókat a kommunikációdban)

Vevőid nem hisznek neked. Bizony nem. Mert a te célközönséged is emberekből áll. Emiatt eleve bizalmatlanul állnak „hozzád”. A kockázatok és mellékhatások fejben lefuttatott elemzéseit csakis atomerős bizalombombákkal tudod kedvezőbbé tenni. Ehhez számos bizalomépítő elemre van szükséged, egyet mindjárt hoztam is neked.


A filmet lehet utálni vagy szeretni - lépj túl rajta – a színész által kivitelezett kommunikáció viszont már más tészta.
Mutatom miért.

 


 

Nem hiszek neked.

Az egyik legnépszerűbb kifogás, mellyel vevőid alapjáraton rendelkeznek.
(Ne vedd szívedre, te is így vagy ezzel minden vásárlás és szolgáltatás igénybevétele előtt.)

 

Mindannyian bizalomhiányban szenvedünk.
Ezt a jeget megtörni néha olyan melós, mint egy pocok küzdelme a tarlótűzben.
És akkor még olyanokkal is traktálnak egyesek, mint a fotók használata: kell vagy nem, kell vagy nem. Széna vagy szalma, széna vagy szalma.
 

 

Ha te is vállalkozó vagy…mondom VÁLLALKOZÓ. Érted?

Akitől, ha megkérdik, szereti-e a kávét...azt feleli: csak akkor, ha intravénásan kapja. Aki már a januári motivációval úgy érzi magát, mint egy felhergelt CIA-ügynök, aki világot ment és estére azt se tudja, hogy orral előre vagy háttal van épp.

És akinek valahogy mindenhez értenie kell.


 

Nem csoda, ha az állad is elhagyod, ha ezek után valaki az alábbi kérdést teszi fel neked: „Miért nem posztolsz személyes fotókat magadról” márkaépítés címszó alatt?
 

Megértelek. Látszatra huszadrangú kérdés.  

 

„Én nem használok saját fotót, mert nem vagyok fotogén.”

 

Ismerős mondat?
Lehet te is elsütöd néha és emiatt nem használsz élő fotókat a kommunikációdban.



 

Pedig a fotók hiányával igen nehéz lesz valódi emberi kapcsolatokat kialakítani.  


De miért is kellene neked ez utóbbi?


Nos azért, mert emberek emberekhez tudnak igazán kapcsolódni (nagyobb márkák esetében még játszik a közös ügy, életmód, szemlélet, amit képviselnek…és ebbe állsz be te is. Pl.: Lush, Coca-Cola, Nike (Just do it).

Ha megfigyelted ezért van annyi imázsfilm is, ami üzenetet közvetít. Esetükben létezik egy márka-arc, amin keresztül kommunikálnak a néppel és a szerethető márka így emberek segítségével vált ki hozzájuk fűződő érzéseket.
 

Számos színész és celeb adta már nevét például különféle szeszekhez is.
A legújabb durranás épp Ryan Reynolds. Aki kreatívigazgatóként a márka kommunikációját is felügyeli.

 

Az ital: gin. A márka: Aviation.
A márkaarc: Ryan Reynolds.


 

Deadpool karakteréről megismert színész a személyes hangvételre esküszik. Személyes hangon, közvetlen stílusban beszél és a humor a fegyvere.
 


 

Fotó: inverse.com


 

Nem csupán arcát adja a márkához, de annak „mindennapi működésében” is pörög, mint egy motolla.  A filmet lehet utálni vagy szeretni - lépj túl rajta – a színész által kivitelezett kommunikáció viszont már más tészta.


 

A reynolds-i marketingkommunkáció 3 fő alapon áll:

1. Személyes hangvétel: a kommunikáció szórakoztató, könnyed (semmi bullshit, mellédumálás).

2. Humor: mert fegyver. Ez nem vicc.

Kreatív folyamatokat gyorsít fel és bizonyítottan hatékonyabbá teszi az üzenetátadást is. A humor a kommunikációban egy aktívan kutatott terület.

 

A humor:

•         úgy vonzza a figyelmet, mint egy mágnes;

•         emlékezetessé tesz téged egy unalmas hétfő reggelen is;

•         kiemeli a kommunikációdat a tucatmegnyilvánulások sablonszövegeiből.

 

Reynoldstól ráadásul az önirónia sem áll távol. Az önirónia a legbiztonságosabb humorfajta; és gyorsabban szerez szimpátiát is.

 

3. Lazaság: kommunikáció, ahogy csak jön. Semmi görcsölés, semmi izzadás.
Semmi megfelelési kényszer.

 

Honnan tudod mindezt? Mert látod.

Amikor emberek bizonyos helyzetekben, megnyilvánulásokban lépnek ki a színtérre, mellyel érzéseket keltenek benned; ez az "érzés" idővel a márkára is ráragad. 
 

Az emberek valójában nem szeretnek cégekhez kapcsolódni.
Mert az mindig személytelen, steril, rideg.
 

Minden porcikájuk ellenkezik, hogy egy gazdasági társaság felé "érezzenek vonzalmat". Neked viszont pont a céged és ügyfeleid között kellene kapcsolatot építeni.

Nehéz ügy. Szóval?

 

Ki kellene lépni végre a színfalak mögül - Te vagy a céged arca

Nem nagy kunszt Instára vagy Facebookra mobillal felvett, jó minőségű videókat, képeket posztolni a mindennapokról. Nem az ebédedről. Hacsak nem egy fontos ügyféllel ejted meg azt, ahol beszélsz a közös projektről is.

 

Miért szeretik meg az emberek a cégedet ilyen apróságok segítségével?
Mert téged szeretnek meg. Azt, amit képviselsz. Az értékeidet, a lelkesedésedet, a miértedet, sztoridat, motivációdat.


 

A termékeidben is ezt fogják látni idővel. Most őszintén, ezt elérnéd néhány stockfotóval?
Nem. Mert azzal nem tudnak azonosulni.
 

Ne feledd, hogy nem robotokkal üzletelsz, hanem emberekkel. Akik elválaszthatatlanok az érzelmeiktől. Az érzelmektől, amikről Martin Lindstrom 2008-as kutatásában bizonyosodott meg, hogy a vásárlási döntések 90%-át határozzák meg.

Az emberek szúrós tekintettel néznek egy márkára, honlapra, szolgáltatóra, eleinte bizalmatlanok vele szemben. Keresik azokat a kapaszkodókat, amik miatt megbízhatnak egy vásárlási folyamatban is. (Megkapom? Nem kapom? Kidobott pénz lesz?)

 

És habár racionális érvek tudatában döntenek (igazolják a vásárlásaikat), de az érzelmek mindvégig fókuszban maradnak.

Az emberek eleinte mikroelköteleződésekre képesek csupán. Azaz eleinte k-is-lépé-seket-képesek-meg-tenni. Ez csupán egy apró IGEN az illető részéről. És a sok-sok apró mikroelköteleződés vezet végül vásárláshoz.

De vajon annyi információból, amennyit adsz, megbíznak-e majd benned?


 

Tudtad, hogy a legtöbben azért nem mernek magukról fotókat kirakni, mert FÉLNEK?

 

›› Félnek attól, hogy mit fognak gondolni róluk az emberek...

›› Félnek attól, hogy mi lesz, ha nem veszik őket komolyan, és „lejáratják a cégüket”...

›› Félnek attól, hogy..... Csitt! Pssszt! Néma csend, mert ide most a te félelmedet helyettesítsd be. Azt, ami most a csontjaidig hatolva eluralták a gondolataidat. Megvan?

 

 

Tényleg ez határozza meg, mit teszel és mit nem?

 

Egyet nem értők mindig lesznek.
Ez a gondolat csak a te fejedben él, miközben a valódi célcsoportod éhezve vágyik rád és a céged szolgáltatására, de a félelmeid miatt nem kapják meg azt. Mert a kommunikáció egy híd az illető és teközted. 
 

 

Az Instagramot ne hagyd ki, ha a márkaépítés hosszútávú elkerülhetetlenségét már te is felismerted

Az Instagram csúcsokat döntöget.
2018-ban több mint 500 millió napi felhasználóval büszkélkedik. (7blog.hu felületén több infót találsz az adatokról.)

Az Instagram-felhasználók habár a személyes oldalakat jobban kedvelik, 80%-a mégis követ céges Instagram-oldalakat is.
Ez a platform egyértelműen a vizuális tartalmakra épít elsősorban. A fotót és videót helyezi a középpontba, a szöveges tartalomnak itt alig jut kis mozgástér.
 

A főszerep pedig a márkaépítésé.
2018-tól a felhasználóknak azt is lehetővé teszi, hogy keresőcímkéket (hashtageket) kövessenek. Miért jó ez neked?
Mert ennek segítségével könnyedén elérheted, hogy követőid számát növelhesd. Pl. rákereshetsz a #marketing szavakra és az Instagram máris kategóriákba sorolja a posztokat. Ha keresőcímkéket követsz, akkor szelektálva kapod majd a posztokat. Ezen tartalmak megjelenítése az általad követett oldalak mellett pedig elsődleges lesz.
 

A célcsoportod releváns érdeklődési körére mindez ugyanígy igaz. Használd ügyesen a hashtageket és több ember üzenőfalán jelenhetsz meg.
Roppant egyszerű: az emberek rákeresnek egy hashtagre, majd rákoppintva nyomnak egy Follow-ot.
Az adott témára máris esélyesen te jössz szembe velük, ha nem feledkezel meg a hashtagekről. Ugye, nem?

 

Posztolj kérlek személyes fotókat is a közösségi felületeidre. Középpontban a történet legyen, ne az eladás! Az emberek nem csupán egy problémát szeretnének megoldani, vagy egy vágyat beteljesíteni (szolgáltatással, termékkel); de az is fontos nekik, hogy tudják, tapasztalják, hogy azt KIVEL fogják megtenni.

 

 


Tetszett a cikk? Akkor ne maradj le a többiről se.

Nincs más dolgod, mint kérni a „kreatívmorzsákat”. Találkozzunk csütörtök, a reggeli kávénál, az e-mail-fiókodban. A felkerült cikkeket küldöm neked, íziben, frissen. Ráadásul még számos hasznos ötlettel, mankóval, „jó tudni dolgokkal” leszel gazdagabb a kommunikációdat illetően. Kattints ide és alul töltsd ki a mezőket: Kérem a kreatívmorzsákat

 

Vissza