Mire vagy kíváncsi?
Én „nem szöveget írok”, hanem kapcsolatokat teremtek.

Szokatlan módszer, ami a kevésbé menő webáruházad is sikeressé teszi

Hadd tegyek fel neked egy egyszerű kérdést: pontosan hány vevőt vesztettél el az elmúlt években azért, mert ütős termékleírások helyett tulajdonságokkal szúrtad ki a szemüket? Ha a legjobb esetet veszed, az is több, mint kellene. Hogyan adj el tartalommal a webáruházadban?

 

Ez a cikk bevételnövekedést fog neked eredményezni. Mert, ha megkapó termékleírásokat írsz (amik előnyre és nem tulajdonságra gyúrnak), akkor beszéled a vevőd nyelvét.

Most lehet, hogy dühös vagy a legnagyobb webáruházakra, akik láthatóan szintén nem kápráztatják el túl menő szövegekkel a vásárlóikat, és irigyled őket ezért. Mert sikeresek. Vagy annak látszanak.
 

Lehet vitázni azon, hogy mi minden kell ahhoz, hogy egy kosárba helyezett termék végül a futárszolgálattal a vevőnél landoljon. Vagy egyáltalán a kosárba kerüljön.
Legyen a fizetési, szállítási, webergonómiai kérdések; hirdetési kivitelezések. De, ami szintén kihagyhatatlan - mint általában mindig - az a tartalom.
 

Őt sosem fogod tudni megkerülni.
Viszont még mindig fázol attól, hogy elüss a többi „szürke webáruháztól”. Pedig e „szokatlan módszerrel” a termékeid értékét is növelhetnéd.
 

Szokatlan? Igen, mert még mindig nehezen szoksz hozzá a gondolathoz, hogy végre előnyalapúan kommunikálj, és hátborzongatóan hatásos szövegeket írj.

Számodra még mindig szokatlan.


 

Mondok egy furcsa állítást, de meg ne zavarodj.


Vállalkozóként te egy szuperhős is vagy…és nem is vagy az.

Szuperhős vagy, mert olyan szolgáltatást, terméket nyújtasz, ami vásárlód életét szebbé, jóbbá, élvezhetőbbé teszi.
 

Te nem egyedi konyhabútort gyártasz, hanem az egyediségnek köszönhetően olyan végeredményt adsz az egyénnek, amivel minden reggel úgy támolyog ki a kávéért, hogy a legszívesebben ott rendezné be az irodáját is. Olyan életérzést teremtetsz meg neki, amiben minden reggel öröm megmártózni. Megtervezed a reggeleket.
 

Azonban a szuperhős mégsem te vagy. És még csak nem is a terméked.
A szuperhős maga a vásárlód.

Ugyanis a problémát nem a terméked oldja meg. Az áhított célt nem a terméked hozza el a vásárlódnak.


A problémát a felhasználó oldja meg a terméked használatával. A felhasználó teremti meg magának az életérzést azzal, hogy beruházott rá és használja a végeredményt.

Azonban a vásárlód nem feltétlenül tudja, hogy a problémáját mivel és hogyan is fogja megoldani. Pláne nem azt, hogy ehhez a te terméked szükséges. Itt jön képbe az edukáció, átadhatod neki a megváltó tudást.
 

Ezért gond, ha a szokásos termékleírásokból indulsz ki a webáruházadnál is. Már, ha egyáltalán vannak.



Termékeladás tartalommal - mutatom mégis hogyan képzeld el

Mit látsz webáruházak esetén a termékleírásoknál?
A magyar webáruházak jelentős részénél valószínűleg a tulajdonságokkal való dobálózást.


Zománcozott, kék, hupilila, ilyen memóriahab, amolyan gél. Erre és amarra ideális.

Pozicionálás, problématudatra-gyúrás, megkapó alcímek…és egyáltalán egyedi stílus nulla.
 


Mégis hogyan fog vevőd kötődni a termékedhez így?
Sehogy.

 

Vennék tőled egy egyedi ruhát a jövőheti esküvőre, de nem tudok - és nem a magas ára miatt

Én lennék a vásárlód. Ma reggel úgy keltem fel, mint aki karót nyelt. Még mindig nincs meg a ruha, amit jövőhéten viselnék az esküvőn, amire meghívtak.
 

Szép is legyen, kényelmes is legyen.
És persze jól is nézzek ki benne. Az pedig, hogy szembe jöjjön velem bármelyik vendégen, kizárt.
 

Szuper, egyedi cuccokat áruló webáruházadat szemlélve azonban napolom a vásárlást. És még csak nem is a felsőkategóriás áraid miatt.
 

Ha egy boltban épp jelen vagyok, egy esküvőre való ruha vásárlása még akkor is macerás folyamat lehet. De talán kevesebbet agyalok rajta annyit. Hiszen megkeresek néhány szép példányt, kiválasztom a nekem szimpatikus árnyalatot és anyagot a megfelelő méretből, és viszem a próbafülkébe.
 

Mire behelyeztem a ruhákat a kosárba, számos dolgot és tényezőt átgondoltam már:
Az anyagot látva, érezve már tudom, hogy a 40 fokba nyáron ez felejtős lesz. A színeit látva a bőrömhöz érintettem, és láttam, hogy vajon illeni fog-e hozzám vagy sem. És amúgy is ősz típus vagyok.
 

(Eszedbe jutott már, hogy ruházati termékek esetében milyen előny lenne, ha valaki kategorizálná olyan szempontból is a ruhákat, hogy melyik illik ősz, tél, nyár, vagy tavasz típushoz? Vagy annak árnyalatai lennének kategorizálva hideg és meleg tónus szerint. Aki tisztában van a típusával, a bolt azon a részén keresgélne, ahelyett, hogy az egészet végig kéne járnia.)

 

Minden kérdést a fejemben tesztelem, és végiggondolom.

 

Azonban webáruházad esetében mindez nem játszik. Igazi megizzasztó kihívás a termékeidet átnyálazva rábökni bármelyikre is. Letaglózó hír a számomra, hogy semmi hasznos infóval nem dobsz meg.
 

A terméked tulajdonságai és a fotók. Mindösszesen ennyim van.
Ez pedig nem elég.
Mert hiába árulsz akár egyedi ruhákat, lehet az egyedit másnál is megkapom.
 

Ideális különleges alkalmakra, hosszabb estei programokhoz?

 

Mitől? És miért? Hogyan fogok én mindenkit elkápráztatni, ha ezt viselem?

Lehet olyan anyagbeli és varrási, illesztési megoldásokat alkalmaztál benne, ami az egész esti táncot és a leülök-felállok szituációk sokadik kivitelezési procedúráját is könnyedén bírni fogja.

Anyaga annyira különleges (ilyen és ilyen), ami fokozottan gátolja az izzadást.

 

Feltételezem, hogy egy hagyományosabb varrási technika, vagy hétköznapibb anyag ezt nem tudja. De én nem feltételezhetek semmit.

Helyette akár ilyet is írhatnál:
 

„Ebben a ruhában úgy fogsz egész este táncolni a parketten, és állni egy esküvő bohókás játékait, hogy nem fogsz 5 percenként a mosdóba rohangálni egy „ruhacsekkolás” ürügyén.

A közös fotózás előtt pedig nem fog az állad állandóan lefelé mozdulni, mert te már megint a hónaljadat nézegeted. Az anyag annyira könnyed, hogy nem érzed majd meccsnek az egész esti szórakozást.”


 

Vásárlód bele tudja képzelni magát a szövegedbe? Tudja, hogy miért jó neki?
(Itt mutatok egy másik példát egy túracipő termékleírására.)
 

Mitől teszed jobbá az életét, mented meg az esküvői szereplését, hogy az ne egy „leszereplés legyen”?

A kedvező ilyen és ilyen alkalmakra helyett vizsgáld meg kinek/miért/mihez viszonyítva kedvező az.


 

Van sztorija a termékednek?

Ez az a ruha, amit Rubint Réka is rendszeresen elvisz a fotózásokra. Ez az a ruha, amit a modelleknek is visznek a bemutatókra, mert egy 7 órás fotózás során a kényelem nem másodlagos.
 

És nem engedhetik meg azt maguknak, hogy egy kínos folt éktelenkedjen egy modellen, ami csak az elsütött fotókon esik le mindenkinek.

Ha nekik tökéletes választás, neked is az lesz.

A különleges, puha anyag, és türkizszín leírásokkal még nem fogom szeretni a termékedet. Adj nekem okot rá, hogy megszerethessem.
 


Akár az elkészítésének sztorijával is elkápráztathatsz. Ha megjelenik előttem a kép (akár be is rakhatod, ahogy a varrógép előtt varrod), ahogy ezt a ruhát épp nekem tervezed, és milyen okok miatt döntesz úgy, hogy ehhez ezt és ezt az anyagot így és így fogod felhasználni, máris a sajátomnak érzem.

És kell egy ilyen.

 

 

Ha szövegíróra bízod a termékleírásaid, akkor mindig a terméked előnyein keresztül fog eladni.

 

Mint ahogy egy futócipő esetében is olyan esettanulmányokat, egészségügyi adatokat keres, hogy egy idejében nem cserélt futócipő hogyan növelheti meg az ín terhelését. Ami idővel krónikus gyulladáshoz is vezethet.
 

Milyen sérüléseket okozhat, és ez egy profi sportoló számára jóval több negatív következménnyel járhat (profit elvesztése a sérülések és egészségügyi romlás miatt).
 

Ugye figyeled, mennyi minden függ a célcsoporttól. Még ennek függvényében is elkészülhet 2-3 különböző termékleírás is.

Te mi alapján írod a termékleírásokat? Ráadásul van egy kérdés, amit, ha nem válaszolsz meg a terméknél a webáruházadban, akkor szintén hátránnyal indulsz a termékeddel.
 

Nos, hogy állsz a termékleírásokkal? A vásárlódnak írod őket, vagy saját magadnak?

 


Tetszett a cikk? Akkor ne maradj le a többiről se.

Nincs más dolgod, mint kérni a „kreatívmorzsákat”. Találkozzunk csütörtök, a reggeli kávénál, az e-mail-fiókodban. A felkerült cikkeket küldöm neked, íziben, frissen. Ráadásul még számos hasznos ötlettel, mankóval, „jó tudni dolgokkal” leszel gazdagabb a kommunikációdat illetően. Kattints ide és alul töltsd ki a mezőket: Kérem a kreatívmorzsákat




 

Vissza