Mire vagy kíváncsi?
Én „nem szöveget írok”, hanem kapcsolatokat teremtek.

1 kérdés, amit nem válaszolsz meg a terméknél a webáruházadban és ezért nem vásárolok tőled

Egy termékről néhány sort mindenki tud írni. De egy termekről jó termékleírást csak kevesen tudnak összerakni. És számos hasznos megválaszolandó kérdés közül, van egy, amit talán rendszeresen te is kihagysz. Ezért nem vásárolok tőled.


A számos hasznos megválaszolandó kérdés közül, van egy, amit talán rendszeresen te is kihagysz.
Vagy maximum egy fotóval helyettesítenéd. De csak helyettesítenéd. Mert lehetetlenség.
Miről van szó?
 

Van egy roppant fontos kérdésem a termékedről a webáruházadat böngészve.
Amit, ha válasz nélkül hagysz, akkor jelentős potenciális vásárlót vesztesz. Köztük engem is.
 

Mert mindenkiben felmerül: Milyen a termék igazából?

 

A szöveg, amit nem helyettesíthetsz egy fotóval
 

Ez a „milyen a termékem” szöveg. Aminek legfőbb célja, hogy elképzelhetővé tegye a terméket a vásárlód számára.
Nem, itt nem elsősorban a vizuális kinézetre gondolok. A piros, a zöld és a nagy vagy kicsi esete a termékeddel történetére.
Hanem olyan alapvető információkra gondolok, amik a fotókkal és vizuális megjelenésekkel erősítik benne az elképzelt termék előnyeit.

 

A vásárlód ezekre kíváncsi, a szövegeidben megtalálja vajon?

Hogyan néz ki a termék a valóságban?  Ha kézbe veszi, mit fog érezni? Milyen feelingje lesz a terméknek? Milyennek fogja önmagát érezni a használata közben? (A legtrendibbnek érzi majd magát a közösségben pl.)
 

Milyen érzés használni?

(Terméked a gyerekesek életét teszi könnyebé egy gyereküléssel? Végre nem lesz minden egyes autóval történő közlekedés egy rémálom a gyerekkel. A feszültség nyomasztó érzésének mellőzését írd le. Az ÉRZÉST járd körbe. A szabadság, a nyugalom érzését. Végre nem korlátoz semmi a családi utazás során.)


Vásárlód pontosan azt a „képet látja a termékről”, amit látnia kell ahhoz, hogy megvegye azt? Ha nem, akkor lehet bármilyen jó a terméked, hátránnyal indulsz vele a vásárlódnál. A terméked legfontosabb jellemzőjét – a „milyen a termék”- viszont korántsem olyan könnyű leírni.

 

Vásárlódat az érdekli elsősorban, hogy milyen a termék használat közben
 

Ezt természetesen használat közbeni fotókkal is meg tudod erősíteni benne, de itt a vásárlóra hagyod a képsorok elképzelését….
Szavakkal azonban irányítani tudod az érzések kialakulását, személyesebbé tudod tenni azt. Szövegeid érzelmeket váltanak ki az olvasóból vagy csupán tájékoztatnak?


Ugyanis neked nem csupán a logikára, észérvekre kell hatnod.
Neked érzelmeket kell előcsalnod. Érzelmeket kell aktiválnod.


Habár fontos, hogy racionális érveket is adj a vásárlónak a döntés meghozatalához, de ettől még a döntéseink jelenetős részéhez kell az érzelem.

 

Hozzak egy példát a termékleírásra?

100 % poliészter női póló izzadságelvezetéssel, az edzésekhez, futásokhoz. Anyaga nem fokozza az izzadást. Mosásnál nem szükséges kímélő 30 fokos mosási programot használni. Kényelmes viselet edzéseken, de akár a hétköznapokon is. Többféle színben kapható. Légáteresztő és könnyű póló, mely felszívja és kivezeti az izzadságot.

 

Ha jól sejtem, rögtön lázba is jöttél a megvásárlására. Pedig illene, hiszen számos tényt és információt felsoroltam neked. De a viccet félretéve. Hiányzott belőle az érzelem. A cél, hogy hassak rád, a párbeszéd elindításának a célja.
 

Személytelenségemet akár zokon is vehetnéd. Pedig a fenti pár sorban csupán annyit tettem, amit a legtöbb mai webáruháztulajdonos. Leírtam a termék tulajdonságait.


Hogyan hassunk az érzelmekre?
 

Képzeld el, hogy a reggeli edzéshez készülve kezedbe veszed a pólót.

 

A pólót, aminek már az érintése olyan puha, hogy a frissen mosott hajad érzése elbújhatna mellette. A felvétele során nem hallod a szokásos „cérnák recsegését”. Odakint pedig bármilyen időjárásban is futod a köröket, vagy emeled odabent a súlyokat, úgy érzed, mintha épp most vetted volna ki a szekrényből.

 Nem érzed, hogy tapadna.

 

Szabadon és szemek forgatása, szégyenkezés nélkül mered felemelni a kezeidet a fejed fölé, mert a hónaljadra tekintve megelégedve summázod: minden terület száraz. Nincsenek foltok.

Nyugodtan lefutod még a plusz 2 km-t is, mert nem kell attól tartanod, hogy a nedves felsőben utad a patikába vezet majd.

 

Levétele során pedig nem vágsz érdekes fejeket, mert a nedves pólót csak leimádkozni lehet rólad a lehúzás során.

Az egész élet egy hosszú embert próbáló harc, amiben a kitartás elengedhetetlen. A hideggel, meleggel, nyirkossággal, a több kiló súllyal minden alkalommal meg kell küzdened. Ebben a pólóban akár kinti akár benti edzésről is legyen szó, mindenki tudni fogja, hogy igazi küzdő bújt meg benned.

 

Abban a pillanatban, ahogy felhúzd a pólót, valami megszületik: a szabad ember érzése.
És ezt érzed minden egyes percben, ahogy odakint a futás közben a hajadba kap a szél. Abban a percben érezni kezded a szabadság érzését.


 

Éld át hát ezzel.

 

Nos, egyszerű szavakkal elérheted, hogy olvasód agyában ugyanazok a folyamatok induljanak be, mintha futna vagy egy konditeremben edzést végezne.

Hogy állsz a webáruházad termékleírásaival? Vajon csupán informálsz vagy érzelmeket is kiváltasz? Csak utóbbival tűnhetsz ki a tömegből.
 



Tetszett a cikk? Akkor ne maradj le a többiről se.

Nincs más dolgod, mint kérni a „kreatívmorzsákat”. Találkozzunk csütörtök, a reggeli kávénál, az e-mail-fiókodban. A felkerült cikkeket küldöm neked, íziben, frissen. Ráadásul még számos hasznos ötlettel, mankóval, „jó tudni dolgokkal” leszel gazdagabb a kommunikációdat illetően. Kattints ide és alul töltsd ki a mezőket: Kérem a kreatívmorzsákat



„Akkor csütörtökön találkozunk, én nem felejtem el.”
 

Vissza