Mire vagy kíváncsi?
Én „nem szöveget írok”, hanem kapcsolatokat teremtek.

A LEG-ek harca — miért nem lehetsz a legjobb?

Nem csoda, hogy olyan frusztráló ez a szó: a LEG. Hiszen te is részese vagy a LEG-ek harcának és elhitették veled, hogy annak kell lenned. DE tényleg?

 

 

A kérdés sosem az, hogy megúszhatjuk-e a LEG-ek harcát, hanem az, hogy amikor előttünk van, mit kezdünk vele. A legjobb cég, az ország legszebb lánya, az ország legjobb szakembere.
 

Gratulálok mindenkinek!

 

Persze marketing szempontból nem árt, ha a csúsztatás helyett azt is megtudja tőled a jónép, hogy mitől leg az a leg. De hagyjuk a „gyilkos szót”. Az emberek jelentős részében frusztrációt, nyomasztó érzést vált ki.

 

 

És benned mit hoz ki a LEG szócska?

 

  • Legyintesz?
  • Lapozol?
  • Elbagatellizálod?
  • Előkapod a szarkazmust?
  • Fintorogsz?


A te...bezzeg, neked úgyse is előkerül?

 

A LEG szócska felelős azért, hogy megannyi vállalkozó hasonlítja magát az adott pillanatban az adott képhez, sikerhez, brand-sztorihoz, eredményhez.
 


Miközben lekonyult szájú lélekkel summázza, az övé a közelébe se férkőzhet annak a színvonalnak. Ebből azonnal levonja a következtetést, hogy ha ilyen távol van az "etalontól", akkor ő bizony nem egy sikeres vállalkozó.

 

Persze nem ilyen egyértelműen int fejbe minket a valóság, és nem ilyen "nyíltan" és őszintén dőlünk a pszicho-kardunkba, csak egyszerűen marad az a kis szorító érzés gyomortájt.

 

Akkor most figyelj!

Úgysem tudsz a legjobb lenni vagy a legolcsóbb.
 

Előbbi felesleges, utóbbi veszélyes.
 

Miért?

 

 

Sokan hisznek benne, hogy kizárólag észérvek alapján vásárolnak

 

Például új turmixot, telefont, monitort, vagy akár döntenek egy turisztikai szolgáltatás mellett.

És abban is biztosak, hogy az emberek árérzékenyek.
 

Akkor tedd a szívedre a kezedet és légy őszinte: mit vettél legutoljára (nem a reggeli kefiredre gondolok) és vajon a legolcsóbb terméket vetted meg?
 

Mind tudjuk, hogy az emberek jelentős része (vélhetőleg te sem) a legolcsóbb telefonnal járkál. Nem ez az egyetlen szempont a választásnál.

 

Akkor most játsszunk!

 

Képzeld el, hogy vettél egy új telefont.

Valószínű, hogy nem a Tökéletes telefont vetted meg, hanem az első elég jót.

Ugye, hogy nem a legolcsóbb?
 

Miért döntöttél mellette? Most őszintén! Mi győzött meg?
 

Ha ismered Pusztai Ádám munkásságát (Kollektíva), akkor a viselkedéspszichológia alapján már betéve tudod:

 

„nem a legjobbat keressük, hanem az első elég jót.”

 

Lehet, hogy utánanézünk infóknak, de nem szedünk össze róluk disszertáció mélységű jellemzéseket, nem töltünk órákat a keresgéléssel, nem készítünk összehasonlító táblázatokat (ha csak a DISC-teszten erős kék színekben nem pompázol).

 

Mit tettél valójában?

 

  1. Végiggondoltad, hogy mire akarod majd használni a telefont és mire nem.
     
  2. Végiggondoltad, hogy mi az a minimal jellemző, amivel rendelkeznie kell ehhez.
     
  3. Végiggondoltad, hogy kábé mennyit szánsz rá.
     
  4. Elkezdtél keresgélni.



Ami a kritériumoknak megfelelt, az előtt elidőztél, esetleg véleményeket olvastál róla.

A vevőid is épp ezt teszik. DE gyakran tovább is lendülnek, anélkül, hogy visszatekintenének.

Mint ahogy te is.
 

Kivéve, ha…

 

 

Mit történik akkor, ha rátalálsz “egy elég jó” termékre?

 

A további keresgélés során észre sem veszed, de már nem az original, a kiindulási  "kritériumok" alapján keresgélsz tovább, hanem ehhez a kiszemelt, “elég jó” termékhez kezded hasonlítani a továbbiakat.
 

  • Mert meggyőző volt a szövege.
     
  • Mert minden kifogásodat eloszlatta.
     
  • Mert a testimonial-ok, vásárlói visszajelzések is találóak voltak.

 

Szóval vásárolsz.

 

Majd a továbbiakban ugyanúgy fogalmad sem lesz arról, hogy melyik valójában a top 10 (maradjunk a példánknál) telefon. Tehát nem biztos, hogy a legjobbat vettük meg, ami létezik a piacon. „Csak” az első elég jót. Ami boldoggá tesz.

 

Mindvégig arra figyelünk a keresgéléseink során, hogy a „valami” milyen lenyomatot hagy bennünk, eloszlatja-e a kételyeinket, hozzásegít-e az álmunkhoz és bízunk-e benne. Gyakran épp ezért fontos a termékedről szóló kommunikációt finomítani.

 

 

 A marketing egyfajta pszichológia és viselkedéspszichológia

 

Lehet, hogy úgy érzed, hogy van nálad “jobb”.

DE ez ne érdekeljen.
 

Legyél te az első elég jó (ami akár lehet egyben a legjobb is).

Szóval fel a fejjel, ha úgy érzed, nem te vagy a legjobb!
 

Még lehetsz az első elég jó!

Felejtsd el a lélekölő összehasonlító pillantásokat.

Ha tudnád, hogy akiket tökéletesnek, a legjobbnak látsz, azokban ugyanúgy ott a kétely, ugyanúgy, ahogy benned is.

 

Légy az első elég jó!

Ehhez nem nagy ugrásra van szükséged, hanem csak egy apró lépésre. Majd még egyre. Nem agysebészet ez. Amiért teszel, az halad az útján előre. Amiért nem, az a szemed előtt rohad el.
 

Ehhez hoztam segítséget neked, a blogrovatom telis-tele van olyan mankókkal, amik segítenek neked az első elég jónak lenni.
 

Üdv: egy másik elég jó.

 


 

Tetszett a cikk? Akkor ne maradj le a többiről se.

Nincs más dolgod, mint kérni a „kreatívmorzsákat”. Találkozzunk csütörtök, a reggeli kávénál, az e-mail-fiókodban. A felkerült cikkeket küldöm neked, íziben, frissen. Ráadásul még számos hasznos ötlettel, mankóval, „jó tudni dolgokkal” leszel gazdagabb a kommunikációdat illetően. Kattints ide és alul töltsd ki a mezőket: Kérem a kreatívmorzsákat

Vissza