Mire vagy kíváncsi?
Én „nem szöveget írok”, hanem kapcsolatokat teremtek.

Bocs, a párkapcsolatom sem reklámozom

Az anti-márkaépítők: „Minek itt a „látványos kirakat”, a párkapcsolatomat sem reklámozom kifelé. Egy csodás kép (a szakmaiságom) megállja a helyét keret nélkül is. „Akkor tegyük a boncasztalra, mire is gondolt itt a költő és miért nem állja meg a helyét a vállalkozásod esetében a fenti kijelentés.


Almási Kitti, klinikai szakpszichológust idézem:
 
„A tapasztalatok azt mutatják, hogy ha jól működik egy kapcsolat (bármilyen természetű), akkor nincs szükség felhajtásra, a kapcsolat reklámozására, látványos kirakatra, folyamatos bizonyításra. A legegyszerűbb dolgok is örömet jelentenek, ha együtt éljük meg, legyen az akár egy közös bevásárlás, kutyasétáltatás, vagy egy bútor összeszerelése.
 
Akkor koncentrálunk inkább a keretekre, a körülményekre, a felmutatható dolgokra, ha nem érezzük magunkat biztonságban, nem merünk önfeledten és önazonosan beleereszkedni egy élménybe (mert kétséges, hogy elfogadnának-e), ha azt érezzük, folyton bizonyítani kell vagy ha nincs igazán tartalom a kapcsolatban.
 
 
Nem mindegy, hogy egy csodás kép van keret nélkül, vagy egy szép keret kép nélkül.

 
(Természetesen a legjobb, ha egy csodás kép megfelelő keretben van – ez itt inkább az eltolódott arányokról szól.)”
  
 
 
Értem, hogy nem kell 235 lájk ahhoz, hogy tudja a másik, amit tudnia kell a párkapcsolatodban.
 
Nem attól fogod betonbiztosnak érezni a kapcsolatot, hogy mások piedesztálra állítanak és konfettizápor közepette könnyes szemekkel csodálnak.
 
Folyton folyvást.
 
Vágom. Oké.
 
  

De mi a helyzet a szakértői képeddel?

 
Mitől/miért fognak SZAKÉRTŐNEK gondolni téged az emberek?
 
Főleg, akik nem ismernek kicsit sem. Akikkel „nem léptél házasságra”. Jó-e, ha idegenkedsz a keretektől és teljesen elzárkózol?
 
Általában az információ/téma/érv és a személy (szakember) elválaszthatatlan egymástól.
 
Faék egyszerűséggel: hitelesség nélkül semmi nem megy át. Az infót a forrástól a befogadó fél soha nem tudja elválasztani.
 
Nemcsak a témád számít, hanem a szakmai hiteled is. Ha hisz benned a célcsoportod (hiteles vagy), akkor emlékezni fog Rád (és bízni fog benned: ilyenkor oxitocint és dopamint termel az emberek szervezete).
 
 
A dopamin olyan, mint egy éjszakai neonlámpa, amely azt villogja folyton:
 
ne felejts el,
 
ne felejts el,
 
ne felejts el.
 
 
Ha szakértőnek gondolnak téged, akkor a kritikus gondolkodásért felelős rész az emberek agyában (prefrontális kéreg) kevésbé aktív.

Nem lesz olyan vastag a betonfal közte és közted. Ha emlékszik Rád, bízik benned, elismer téged, akkor egyszer csak jönni fog a fontos telefonhívás, az a levél.
 
Ebben fontos tényező, hogy az emberek milyen tapasztalatokkal, élményekkel, információkkal, sztereotípiákkal rendelkezik a témádat illetően is (emlékezz a kognitív torzításokra). Ugyanis mindig érzelmi alapon hozunk döntéseket (utólag racionizáljuk azokat).
 
Ezt először egy neurobiológus, Antonio Damasio bizonyította be. Tehát ha képes valaki növelni az érzelmi vonzerejét, akkor jelentősen növelni tudja a kommunikációs hatékonyságát is.
  

Mitől tartunk valakit szakértőnek?

 
Azt, hogy valakit szakértőnek tartunk-e, általában egy szélsőségesen irracionális kalkuláció eredménye.

Nem vesszük elő fejünkben az Excel-táblázatunk és zongorázzuk végig az összes szempontot (egy élet is kevés lenne minden szempontot és adatot figyelembe venni) és vonjuk le a végkövetkeztetést, hogy ez a Fruzsi mennyire jó szakember.

Csupán egyszerűsít az ember lánya.

Bizonyos szempontokat vesz csak figyelembe.
 
Gyakorlatias eszközökről (szakértői kép építése) előző posztban.
 
Az élet bármely területén hatással és befolyással vagyunk másokra és kommunikációs emlékképeket hagyunk magunk után. Ez lehet azonnal elszálló vagy mélyreható. Ennek tudatos kontrollálása a sikerünk kulcsa.

 

A kommunikációval történő befolyásolás viszont nem arról szól, hogy kit tud nagyobbat hazudni. Hanem arról, hogyan tudod minél hatékonyabban kommunikálni azt, ami igaz.

Különösen, ha újra és újra bizonyítanod kell még ismeretlen emberek számára. Képzeld el ezt egy homályos képnek, amit egy tekerős gombbal folyamatosan élesítesz.

A kép ettől még nem változik és nem lesz más, mint az eredeti. (Nem mások ámításáról beszélünk.)
 
Érthető, hogy a magánéletben kevesebb hangsúlyt fektetsz a „keretekre” a külvilág felé kommunikálva, de a vállalkozásodban más a szitu.
 
Itt tudatosságra van szükség.
 
 

Próbálj meg nem hatni másokra



Lehetetlenség. Még a csenddel is kommunikálsz.

Vallom, ha már hatást gyakorolsz, próbáld meg a legtudatosabban. Mert az kontrollálható, és nem csúszik félre és fest egészen más képet rólad, mint amit szeretnél.

 
UI. : Kívánom, hogy a csodás (létező) értékes kép rólad egy csodás és megfelelő keretben landoljon!
 
 

 

Tetszett a cikk? Akkor ne maradj le a többiről se.

Nincs más dolgod, mint kérni a „kreatívmorzsákat”. Találkozzunk csütörtök, a reggeli kávénál, az e-mail-fiókodban. A felkerült cikkeket küldöm neked, íziben, frissen. Ráadásul még számos hasznos ötlettel, mankóval, „jó tudni dolgokkal” leszel gazdagabb a kommunikációdat illetően. Kattints ide és alul töltsd ki a mezőket: Kérem a kreatívmorzsákat

Vissza