Mire vagy kíváncsi?
Én „nem szöveget írok”, hanem kapcsolatokat teremtek.

Beszélj vizuálisan – a vizuális kommunikáció a tartalommarketing jövője?

Csakúgy, mint te, a követőid, olvasóid, potenciális ügyfeleid is nap mint nap tele vannak tartalommal tehát minőségre van szükséged ahhoz, hogy kiérdemeld a figyelmüket. A minőség lehet az is, hogy vizuálisan közelítesz a tartalomhoz.
 

Amikor vizuális tartalmat kínálsz az olvasóknak, internetezőknek, akkor olyasmit adsz nekik, amelyet az agyuk gyorsabban és látszólag (ha a vizuális kommunikáció hatékony) kevesebb erőfeszítéssel képesek feldolgozni.

Mutatom, hogy miért előnyös ez a számodra.

 

Még az írásmániások (köztük vagyok) is elmetérképeket gyártanak, például mind map programmal, hogy emlékezzenek dolgokra.
 

A mindennapok során folyton keressük a vizuális kapaszkodókat.
 

Miközben egy átlagolvasó körülbelül 250 szót olvas fel percenként, maximum óránként 15 000 szót, egy kép jóval több információt tartalmaz, mint egyetlen szó.

 

 

Egy kép több információt közvetíthet, mind egyetlen szó – villámtempóban

 

Az olvasóidnak olyan figyelemfelkeltő vizuális tartalomra van szüksége, amely gyorsan ösztönzi őket cselekvésre, legyen szó akár a

 

márkád megismeréséről,
 

a szolgáltatásod előnyeinek leszűréséről,
 

vagy akár vásárlásról.

 

 

Az agyunk padlógázzal dolgozza fel a vizuális tartalmat.
 

Egy becslés szerint a vizuális látvány 60 000-szer gyorsabban közli az információkat, mint a szűz szöveg.

Az agykutatások azt mutatják, hogy az emberi szem óránként 36 000 vizuális üzenetet képes regisztrálni és hogy az agy által elnyelt összes információ több mint 80 százaléka vizuális jellegű (Optimal Environments, nd).
 

A sima szöveghez képest a képekkel párosított szöveg akár 89%-kal javítja a szövegértést.
 

Tudtad, hogy a felező talán az egyik legegyszerűbb portrévilágítás, de annál látványosabb?

 

 

Pár tipp, a menő, “félig sötét” arcos képekhez itt.

 


 

Bodzart hatásos, vizuálisan kifejező és látványos posztokban mutatja be, hogy ő hogyan dolgozik (és mit, miért fog megcsinálni a te fotózásod során is).
 

Megismerheted a szakértelmét, egy-egy trükk lényegét.
 

Csupán néhány másodperc alatt. Ha mindezt konyhanyelvet nélkülöző módon, rengeteg szöveggel írnál le csupán, vajon el tudnád képzelni?  

 

 


A vizualizáció egy természetes és intuitív nyelv, amely gyorsabban kapcsolódik hozzánk, mint bármely más médium. A vizuális ingerek természetes és nélkülözhetetlen információforrások.
 

Nem tudom, hogy mikor fogod észrevenni, hogy ennyi régen elég, hogy meggyőzzelek, de azért hozok még pár infót.

 

Jobban fogsz emlékezni és megérteni a vizuális tartalommal

 

Új információk megismerésére és feldolgozására kitűnő eszköz a vizualizáció.
 

A szavak és képek kombinációja újra és újra hatékonyabb tanítási eszköznek bizonyul, mint a szavak önmagukban.
 

Például a gyermekek kognitív fejlődését (is) sokféle tényező befolyásolja, de az oktatók még lassan ismerik fel, hogy az agyat érintő kutatások milyen hatással vannak az agy tanulásban betöltött szerepére.
 

Létezik egy könyv.
 

Ruth Colvin Clark és Richard E. Mayer írták, a címe pedig: Az e-Learning és az oktatástudomány.
 

Ebben arról számolnak be, hogy egy grafika, szöveges utasítások kíséretében hogyan javíthatja a hallgatók teszten nyújtott teljesítményét. Míg a hallgatók a válaszok kevesebb, mint 40% -át adták meg jól a szavakból álló szövegek esetében, a szavak grafikával kombinált változatában már a helyes válaszok száma körülbelül 65% -ra nőtt.
 

Nem véletlen, hogy az úgynevezett multimédiás elv, amely azt állítja, hogy „az emberek mélyebben tanulnak a szavakból és grafikákból, mint pusztán a szavakból”, mára a legmegalapozottabb oktatási elvek közé került és széles körben alkalmazzák az oktatási szférában.

 

A Wikipédia szerint

A vizualitás, azaz láthatóság, láttatás a tárgyak, események, érzések, gondolatok, fogalmak képi megjelenítése. Lényege a képlátás, ami optikai és vizuális természetű egyszerre. Az optikai inger érzékleti jellegű, a vizuális észlelet pedig az ingerületek komplexitását jelenti.

 


A vizualitás olyan szervezőerő, ami a kommunikáció gyújtósán egy gócpont.

 

Egy ötletes dizájn és az értékesítési mutatók, a kampányértékek között szignifikáns kapcsolat van.

Mert az információ feldolgozása elsősorban vizuális úton történik.
 

A vizuális tartalom hatékonyan segíthet téged is a marketingben, a céljaid elérésében.

Ha szeretnéd javítani a márkafelismerést, az üzenet megőrzését vagy éppen egy összetett téma megértését (iparágaddal, témáddal kapcsolatban), a vizuális tartalom gázfröccsöt adhat.


 

Hogyan alkalmazkodnak az emberek a tartalom tömkelegéhez, amelyekkel napi szinten lépnek kapcsolatba?

 

Ha ez a tartalom szövegből áll, akkor egyszerűen kevesebbet olvasnak.

Például a Z generáció nem úgy olvassa a szöveget, mint az előző generációk.
 

Ők skimmerek, szinte scannelnek.
 

Dr. Darla Rothman azt állítja, hogy ennél a generációnál már csak 4,4 másodperc jut a szöveg minden 100 szavára.

Ha belegondolsz, hogy az emberi szem 36 000 vizuális üzenetet képes befogadni óránként, máris nehéz elképzelni, hogy ugyanezt megvalósítsd olvasás közben és óránként 36 000 szót olvass el.
 

Az agyunk által feldolgozott információk több mint 80 százaléka vizuális.
 

Amikor vizuális tartalmat kínálsz az olvasóknak, internetezőknek, akkor olyasmit adsz nekik, amelyet az agyuk gyorsabban és látszólag (ha a vizuális kommunikáció hatékony) kevesebb erőfeszítéssel képesek feldolgozni.
 

Nyilván itt közrejátszik az is, hogy az agy éppen mennyi vizuális feldolgozást végez.

Ami még a legjobb szavaknál is hatásosabb – írja Jana Kriszta Szövegírás szenvedéllyel c. könyvében.

Talán te is meglepődsz, hogy mit keres egy ilyen állítás egy szövegírással foglalkozó könyvben?

 

Pedig a képi eszköz (amire amúgy a metaforikus kifejezések is képesek egy szövegben) vonzzák a figyelmet, heves és erőteljes érzelmeket válthatnak ki.

 

Fotó: Sport Kontroll

 


 

Szinte beleégnek a memóriába és anyanyelvtől függetlenül érted.
 

A metafora hatására az agy egyes nyelvi régiói aktivizálódnak.
 

Pontosabban az agy motoros beszédközpontja a Borca-terület; illetve a hallható beszéd értelmezésének felelőse, a Wernicke-terület.
 

Erről bővebben olvashatsz egy  New York Times cikkben itt.
 

Az ilyen metaforikus kifejezések, szenzoros szavak – más szavakkal, azonos jelentésük ellenére – emlékezetesebb befolyással vannak az agy egyes részeire.
 

1857-ben egy Florence Nightingale nővér a vizualizáció segítségével győzte meg például Victoria királynőt, hogy fejlessze tovább a katonai kórházat (lényegében grafikonszerűen mutatta be neki a krími háborúban sérült emberek számának alakulását).

 

Hogyan segít neked a vizualizáció a marketingben?

 

A tapasztalatok szerint nagyobb eséllyel vásárolnak az emberek olyan terméket, amit vizuálisan is megnézhetnek.

Talán ez az oka a 360 fokos termékfotózás sikerének is. Ha videót is látnak a termékről vagy szolgáltatásról, ez fokozottabban igaz.
 

De most nézzük meg az egyik eszközét a vizualizációnak, az infógarfikát.

Már a Marketingintézet 2017-es évi B2B tartalommarketing-jelentésében is azt szerepelt, hogy a marketingszakemberek 58%-a használ infógrafikát.
 

Számos márka ma már vizuális segédeszközeikkel könnyítik meg a tanulók számára az anyaghoz való kapcsolódást, növelik a megértést és az emlékezést.

 

 

 

 

Ez például egy egyszerű infógrafika a Course Herotól, aki sikeresen növeli a márka ismertségét, miközben hasznos oktatási eszközt kínál az olvasók számára.

 

Fotó és teljes infógrafika letölthető itt: www.columnfivemedia.com

 


 

Az infógrafikák nemcsak edukálnak, de gyakran szórakoztatnak, inspirálnak is.
 

Hm, hogy a te szakmádban ez elképzelhetetlen?
 

Nos, egy „dögunalmas” témában utazó internetes biztonsági cég sem fél ezt az eszközt használni, aki számára fontos annak megértetése, hogy az internetes fenyegetések hogyan érintik az embereket és vállalkozásokat.
 

A kutatásaikat érdekes és egyedi adattörténeteikké alakítják, ezeket pedig infógrafikákon keresztül mesélik el.

Eredmény? Az adatok máris életre kelnek az olvasók számára.

 

 

 


A Digit nevű márka az embereket pénzügyi szempontból igyekszik tanítani, tartalmuk arra összpontosít, hogy mit jelent „a pénzügyi egészség” egy ember életében.
 

Az intelligens pénzgazdálkodásról szóló száraz szövegek és tájékoztatók helyett infógrafika-marketingük a pénzkezelés érdekesebb megközelítését mutatja be.
 

De mutatok magyar példát is.

 

Ők az illusztrációban erősek.

A Sport Kontroll márka az Instagramon edukálja leginkább aktívan a társadalmat.

Étrendbeállítás mellett célzott diagnosztikai vizsgálatokkal szűrik ki az esetleges anyagcsere-eltéréseket és ha szükséges, kezelik és kontrollálják azokat.
 

Mi szükséges a szolgáltatásuk és a márka sikeréhez az emberek fejében?

Az, hogy értsék és fontosnak tartsák a testük működésének rendjét, a betegségek potenciálját.

 

 

 

DE ott van Gazduig, a dizájner csávó, aki szintén szemléletesen kommunikálja a lényeget.

 

 

 

 

Neked nincs miből összehozni az ilyen posztokat?

 

Ha vannak számaid, statisztikáid, céges- és munkafolyamataid, konklúzióid, szakmai igazságaid, tényeid vagy fotóid; máris megalkottad a vizuális kommunikáció receptjének fontos hozzávalóit.

 

Ilyen vizuális posztokkal könnyedén bemutathatsz

  • kutatási eredményeket,
  • konklúziókat,
  • szakmai alapigazságokat,
  • bonyolult folyamatokat egyszerűbb formában,
  • tájékoztatókat,
  • egy működési elvet,
  • egy érvet vagy vélemény megerősítését, bemutatását,
  • bonyolult kifejezések egyszerű magyarázatát.

 

Átlátható és vizuális formában adhatsz át információkat; a posztban pedig csak megmagyarázod, kifejted vagy akár mélyebben tárgyalod a témát.
 

Az is hatékony, ha csak egy rövid magyarázatot fűzöl az infógrafikához és egyszerűen kiposztolod. A végén akár használsz cta-t (call to action): „ezt tanítjuk meg neked”, „ezt ismerheted meg”, „gyere el a képzésünkre”, „kérj ajánlatot”.
 

Van, amikor az olvasás fárasztó feladat. Jobb ötlet inkább a vizualizációt használni adatok, folyamatok, igazságok, érvek bemutatására.

Légy emlékezetes, égesd bele a fejekbe az üzeneteidet. Kérj ehhez szakmai segítséget!

 


Tetszett a cikk? Akkor ne maradj le a többiről se.

Nincs más dolgod, mint kérni a „kreatívmorzsákat”. Találkozzunk csütörtök, a reggeli kávénál, az e-mail-fiókodban. A felkerült cikkeket küldöm neked, íziben, frissen. Ráadásul még számos hasznos ötlettel, mankóval, „jó tudni dolgokkal” leszel gazdagabb a kommunikációdat illetően. Kattints ide és alul töltsd ki a mezőket: Kérem a kreatívmorzsákat

 

Vissza