Mire vagy kíváncsi?
Én „nem szöveget írok”, hanem kapcsolatokat teremtek.

3 bakiszó, ami a te szövegeidben is ott van?

Vannak szavak, amiknek jelenléte a szövegeidben nem csupán karaktereket foglalnak el feleslegesen. De bankszámlád tartalmára is jelentősen befolyással lehetnek. Ha most túlzónak tartod, akkor mutatom, miért vedd komolyan. Mi vállalkozók is képesek lehetnünk legyőzni azt a fránya sablonosságot.



Amikor megnyitottad e cikket, már sejthetted, hogy igen furcsa, de mégis izgalmas téma lesz.
Lehet most is az jár a fejedben, hogy tényleg ennyire hatással lehet-e néhány szó arra, hogy hány vevőd lesz.

Valószínűleg azt érzed, ez azért már túlzás.


Pedig vannak szavak, amik nem csupán közhelyesek, elcsépeltek, de éppen ezért már szinte veszélyesek is. Habár beleégett a használatuk a fejedbe rendesen, épp az ellenkezőjét éred el velük, mint ami a célod volna.

Beraknak téged egy skatulyába.
 

 

A vállalkozók általában gyakran használjak ezeket a „veszélyes szavakat”.

 

Ha szövegírással foglalkozik bárki is, akkor kikerülhetetlen Janata Kriszta tanácsainak ismerete. A rengeteg hasznos infó, amit tőle tanultam (rajongok a tűzoltókészülék eladásának prezentációs videójához), szinte egy saját polcért kiállt.

Dióhéjban hoztam neked 3 „ajvé szót”, amit sikeresen elültetett a fejemben. Amit ajvé, ha lehet, ne használj te se.

 

 

A 3 talán leggyakoribb sablonszó, mely unalmassá tesz

 

1.Megoldást nyújtunk/adunk/biztosítunk Önnek erre és erre…”


Tudod, mint a benzinkútnál, amikor odakiáltod a benzinkutasnak, hogy „Kösz, megoldom.”
De mit is?

Tudtad, hogy az emberek nem megoldásokat keresnek, hanem konkrét problémájuk van? Vagy konkrétan vágynak valamire?
 

Ha fáj a fejük, akkor nem megoldást keresnek a fejfájásra, hanem azt, hogy megszűnjön a nyomasztó agyzsibbasztó szurkálás a fejükben. Azt, hogy végre értsék is a szavakat, amit most fejfájással már harmadjára olvasnak el.
 

Pontosabban fogalmazva: A gyógyszerrel megszüntetheted a kínzó, szurkáló fejfájást; a „szétmegy az agyam” érzését, ami jelenleg is nehézkessé teszi e szöveg olvasását, amit épp itt olvasol. És a szemed csak félig nyitva, ráadásul  megint nem tudsz kimenni futni miatta….

 

(Figyeled ugye? Nem én, az eladó szüntetem meg. Én csak az eszközt adom, amivel ő „lehet a hős”. Hiszen ő fog döntést hozni. Ha megveszi a termékem, saját életét teszi jobbá. Mindig az ő döntése. Ő fogja frankón érezni magát, hogy jó döntést hozott.)

 

Növeled a szabad idejének számát…
Megrövidíted az adminisztrációs időt…
Megszünteted a kínzó hátfájást…

 

Konkretizálj!

 

Általában azért reklámozol te is, hogy elmondhasd, miért vagy jó. Stimm?


Ezzel a legnagyobb gond az, hogy nagyon sokan mondják ugyanazt magukról. A vevő pedig megszokta, hogy színesen tálalnak neki egy reklámot. Ezért egy minőség alá menni egy reklámban már azt eredményezi, hogy nem vesznek észre.

Mindenki megoldást kínál, azonban az emberek nem megoldásokat keresnek. Egy „jobb változatukat” szeretnék megvenni.

Bocs, hogy fel kell hoznom, de ezzel az elcsépelt szóval is kihagysz egy ziccert. Azt, hogy végre elmondhasd, pontosan mitől is lesz szebb a vásárlód élete. Mi lesz annak a következménye, hogy a terméked előnyeit bitorolja.


Nem azt jelenti, hogyha 1-2 x szerepel a szövegedben, itt a világ vége; de, ha ezzel szeretnéd gyakorta kiváltani az izgalmas kommunikációt, akkor elvesztetted a meccset.


 

2. „Teljes körű szolgáltatást nyújtunk”.

Tudod, hogy ez a kifejezés mindenkinek mást jelent? Attól függően, kinek mi az eddigi tapasztalata, tudása, sőt elképzelése az adott szolgáltatásról.
 

Vevőd sosem szakmabeli. (Legalábbis nagyon ritkán az.)


Így nem, hogy nem tudhatja; de nem is illik tudnia, hogy a te szakmádban ez mit is takarhat. Sőt, a te vállalkozásodban. Még szakmán belül is különféle munkamenetek lehetnek egy-egy cégnél.
 

A szolgáltatásod mindig konkrétumokból áll.
És vannak dolgok, amikből határozottan nem áll.


Vevőd nem játszat orosz roulette-t: talán benne van, talán nincs.

Szerintem biztos benne van…
És kiderül, hogy mégse.

 

A „teljes körű honlapkészítést vállalsz” alatt, te nem érted a dizájn megtervezését, vagy a domain-ügyintézést. Vevőd mégis annak véli. Mert nála a honlap az teljes honlap. És külső szemmel neki az is benne van.
 

Nem feltétlenül azt érti vevőd a teljes körű alatt, amit te értesz alatta. Rengeteg felesleges csalódástól kíméled meg a céged, vevőd, ha konkretizálsz.


Tiszta sor lesz. Világos.
A csalódás szájíze (jahh, azt nem mondtátok..) sokkal jobban tud fájni, még akkor, hogy szerinted a „hülye vevő miért gondolta ezt” kiáltást komolyan gondolod.
 

Nem hülye, csak nem szakmabeli.
De miért várod el tőle, hogy az legyen?
 

 

3. Tartós cucc, tartós termék…hosszútávon tartós megoldást nyújt


(Na bumm, hirtelen két bakiszót is hoztunk.)

Ezzel a szóval mondod el -sajnos- a nagy semmit. Egy „fogd meg nesze jól a nagy semmit”.
Mert nem mondasz semmi konkrétumot. A saját elképzelésére kénytelen hagyatkozni.



A tartós hajfesték kifejezés sem mondja el neki, hogy akkor most 2 hetente, vagy 2 havonta fog a fodrászhoz járni.

A tartós szobafestékkel 10 évig letudva a festés, vagy ennél azért kurtább az időintervallum?
És mi van, ha van 4 gyerekem, aki ráadásul elég aktív odahaza?

 

Mondd ezt:
A gyerekágy akár 4 gyereket is túlél.
A sampont minden nap használva 6 hónapig nem kell számolnia a korpa visszatérésre.
A spéci bőrápolószer heti minimum egyszeri használatával, legalább 10 évig megőrzi a bőrgarnitúra - még gyerekek mellett is - a repedezésmentes külsőt és fényét.
 

Azon agyalok, hogy felismerted-e már ezeknek a szavaknak a veszélyét? Ugyanis ugyanolyan „komolytalan céggé” tesznek, mint a többi. Ami ugyanolyan zsákbamacska egy potenciális vevő számára. Aki nem törődik a vevők igazi igényeivel, mert láthatóan nem is érti azokat.
 

Ha értené, megszólítaná őket. A vevő igényeiről beszélne. De nem teszi.
Kényelmi okok miatt elintézi egytelen sorral és kifejezéssel. Ami ugyanannyit mond, mint a szomszédé.

 

Nem foglak direktbe arra kérni, hogy használd e szavak nélkül a szövegeidet, ez nem rajtam múlik. De döntesz. Mint, ahogy a világ összes témájával kapcsolatban meg lehet a magad véleménye. Egyet érthetsz, vagy nem érthetsz ezzel is. De azért foglalkozom már több ezer karakteren ennyit erről, hogy egy kicsit te is foglalkozz vele. Ne csak erre az 5 percre, míg olvasod.

 

Ha már érted, de nincs időd vagy türelmed rá, írj nekem: Megírom a szövegeket helyetted. Segítek több érdeklődőt, vevőt szerezni általuk. Neked csak a vállalkozásoddal kell foglalkoznod.

 

(Ugye tudod, hogy írhattam volna azt is, hogy megoldom helyetted, de nem tettem. :) )

 


Tetszett a cikk? Akkor ne maradj le a többiről se.

Nincs más dolgod, mint kérni a „kreatívmorzsákat”. Találkozzunk csütörtök, a reggeli kávénál, az e-mail-fiókodban. A felkerült cikkeket küldöm neked, íziben, frissen. Ráadásul még számos hasznos ötlettel, mankóval, „jó tudni dolgokkal” leszel gazdagabb a kommunikációdat illetően. Kattints ide és alul töltsd ki a mezőket: Kérem a kreatívmorzsákat


 

Vissza