Mire vagy kíváncsi?
Én „nem szöveget írok”, hanem kapcsolatokat teremtek.

Van egy rossz hírem: közel 3 mp alatt benyomást teszel rám – és mindezt a fotód alapján

Üzleti portréfotózáson jártam, mert felismertem egy fontos alapigazságot, melyet neked is fel kellene. Szeretnéd vagy sem, hatást gyakorolsz másokra. A kérdés az, hogy mindezt tudatosan teszed-e vagy hagyod magad sodródni a kontrollálhatatlan gondolattársításokkal?


Ne már, most fényezzem és dicsérjem magam???
Mit szólnak majd mások, ezért lehet pénzt kérni?
Én nem vagyok fotogén.
 

Ismerős érzések?
 

Pedig David Ogilvy, a reklámszakma atyja szerint a márka betartott ígéret. Te mit ígértél a vasalóidnak, ügyfeleidnek? A márka a megkülönböztetés eszköze, amely kiemel egy dolgot a többi hasonló közül.
 

 

Létezik egy üzleti tényező, amelynek építése remélhetőleg a marketinged szerves része
 

Ez az énmárka.
Az énmárka üzleti tényező.


Ebben nincs semmi ezo-ízé, szakmai személyes márkát építeni már évek óta itthon is divi (értsd tudjuk, ismerjük, már nem ciki). Azonban nem két csettintésre és másnapra alakul ki egy stabil és erős márka, keményen meg kell dolgozni érte, és itt a bökkenő.

Hadd kérdezzem meg.

 

 

Amikor valaki meghallja a vállalkozásod, céged nevét – már tudja, hogy mire számíthat?
 

Ha még nem, akkor nincs erős márkád.
A te „valakid” a leendő ügyfeled, szakmai csoportod tagja, hírlevél-feliratkozód, üzleti partnered, a beszállítód.

Ha stabil személyes márkád van, akkor csökkented a veled való üzletkötés rizikóját.  Növeled az esélyét az álom-ügyfelek és projektek bezsebelésének (mert értik és egyetértenek a küldetéseddel).

 

De…

nálunk az öndicséret büdös.


 

Mert régen úgy tanítottak, hogy elégséges az elvégzett munka. Csakhogy már nem az. Mindannyian ugyanis bizalomhiányban szenvedünk.

Ezt a jeget megtörni néha olyan melós, mint egy pocok küzdelme a tarlótűzben.


 

A márka valamit garantál. Ez a mások fejében rólunk kialakult kép.

 


Megjelenít

  • küldetést,
  • értéket,
  • egy karaktert,
  • stílust,
  • viselkedésmódot,
  • ránk gyakorolt hatást
  • valamit, amit egy márkától elvárunk (amit annak tartunk).

 

Ismered a kedvenc Simon Sinek-es mondásomat? “Az emberek nem azt veszik meg, amit csinálsz, azért veszik meg, amiért csinálod.”

 

Szeretnéd vagy sem, hatást gyakorolsz másokra.
A kérdés az, hogy mindezt tudatosan teszed-e vagy hagyod magad sodródni az ad-hoc benyomásokkal és kontrollálhatatlan gondolattársításokkal?

 

 

Hogyan tedd tudatossá a másokra gyakorolt hatást?
 

Erősségeid, értékeid megjelenítését kézbe veszed a külső megjelenésedtől az irodád képéig. Zakk-pakk.

Mert habár minden belülről fakad, de kifelé manifesztálódik.

 

Az énmárka védjegy.

 

Ezért minden megnyilvánulásoddal üzenetet közvetítesz, amik befolyásolnak.
Minden fotó kommunikál, ami összefüggésben áll veled. A kérdés az, hogy építi vagy rombolja a brandedet?

 

 

Tudtad, hogy a legtöbben azért nem mernek magukról fotókat kirakni, mert félnek?

 

›› Félnek attól, hogy mit fognak gondolni róluk az emberek...

›› Félnek attól, hogy mi lesz, ha nem veszik őket komolyan, és „lejáratják a cégüket”. Tök ciki.

›› Félnek attól, hogy..... Csitt! Pssszt! Néma csend, mert ide most a te félelmedet helyettesítsd be. Megvan?

 

 

Tényleg ez határozza meg, mit teszel és mit nem?
 

Egyet nem értők mindig lesznek.
Ez a gondolat csak a te fejedben él, miközben a valódi célcsoportod éhezve vágyik rád és a céged szolgáltatására, de a félelmeid miatt nem kapják meg azt.

 

 

Léptem ez ügyben és az újonnan készült portréfotóimmal is befolyásolni szeretném a rólam kialakult képet

 

Ha neked nem ez a célod, akkor kihagyod az egyik leghatásosabb ziccert, hogy rombold a láthatatlan válaszfalat közted és a célcsoportod között.

Az embereknek ugyanis először nem az írásaim, a küldetésem tűnik fel, hanem az arcom, mely kutatások szerint 1-3 másodpercen belül üzenetet közvetít.

 

Valamilyet.
Azonban én nem engedhetem meg magamnak a valamilyent.


 

Küldetésem elérésében a Budapest Headshot volt segítségemre, Mártai Marianna és Varga Zoltán vidám, laza és támogató közeget teremtet meg a közel 2 és fél óra alatt.

Nem izgultam a „hogyan fogok kinézni” problémák miatt sem, mert az előkészítő sminkelés, a styling gondoskodott a szalonképes kinézetemről (Van nekem olyan? Mint kiderült, igen.)

 


Kiváló minőségű high-end retusálással kaptam kézhez a fotókat ­ – rekordidő alatt, egy hetet sem vártam –, amik természetes bőrhatást keltenek.


 

Itt nincs maszkhatás, és a magazinok főoldaláról ismert, kissé túltolt „nem ismerek magamra” kinézet sem.

 

Minden személy egyedi és különleges - és ők mindvégig éreztették ezt velem.
Fotóimon láthatsz a megszokott portréfotóktól eltérő fülig érő vigyorokat is, mert igen: ez vagyok én.

 

Marianna és Zoltán munkáját divatbemutatókon, fotózásokon, reklámfilmekben, magazinokban, és számos esküvőkön is láthattad már. Zoltán több mint 10 évig dolgozott a szépészeti iparágban: pl. Wella, Loreál. Marianna pedig dekorkozmetikai cég projektigazgatójaként, illetve a Szépvilág Extra Magazin Sales Managereként dolgozott a múltban.

 

 

Tudják és ismerik a leggyakoribb emberi félelmeket a fotózásokat kapcsán, ezért abban is jártasok, hogy miként oldják fel benned e feszültséget.


 

 

Miért ajánlom, hogy elfelejtsd a stockfotókat?

 

Mert KKV-szektorban a márkád hallott, ha nem adsz neki személyességet. Sőt, mivel a vállalkozásod belőled nőtt ki; ha épp nem akarod, akkor is belőled fog kiindulni. Minden vàllalkozó hoz magàval egy huzatot.

Ezért minden kis aprósàg hozzàjàrul ahhoz, hogy milyen nyomot hagysz a vàsàrlókban, ügyfelekben.

A szelfik és különböző mobilos fotókon kívül legyenek olyan profi fotóid is, amit bármikor elővehetsz a tarsolyodból, ha egy szakmai cikknél, a honlapodnál, nyomdai anyagnál lenne rá szükséged.

 

Saját magad vizuális megjelenése, a külvilág felé való jelzése a márkaépítés szerves része. Áldozz időt és energiát arra, hogy termékeidről és saját magadról is profi fotókat készíttetsz. Most te magad vagy a termék.


 

(A cikkhez készült kreatív grafikákat kísérőnek én készítettem. A folyton kételkedőknek: A cikk határozottan NEM fizetett hirdetés. De még a közelében sem jár annak. Mint, ahogy a honlapomon egyetlen interjú, cikk, élménybeszámoló sem az. Nem direkt sales, hanem a cikkem részét képező őszinte élménybeszámoló. Saját döntésből, saját élményekből. Igen, ilyen is van. Kösz, hogy jófej vagy és gyanakvás helyett inkább megérted. )

 


 

Tetszett a cikk? Akkor ne maradj le a többiről se.

Nincs más dolgod, mint kérni a „kreatívmorzsákat”. Találkozzunk csütörtök, a reggeli kávénál, az e-mail-fiókodban. A felkerült cikkeket küldöm neked, íziben, frissen. Ráadásul még számos hasznos ötlettel, mankóval, „jó tudni dolgokkal” leszel gazdagabb a kommunikációdat illetően. Kattints ide és alul töltsd ki a mezőket: Kérem a kreatívmorzsákat

Vissza