Mire vagy kíváncsi?
Én „nem szöveget írok”, hanem kapcsolatokat teremtek.

Ha valódi értékeket akarsz adni, akkor a célcsoportod mentorává kell válnod - interjú Cseresnyés Beátával (BEACTIVE)

Egy kalóriafaló és életminőség-javító magyar mozgásrendszer, igazi hungaricum: a Body-Balls Koncepció. Feltalálójával találkozhattál már a Fitt Arénán, cd-n, dvd-n, tréningeken. Hogyan kelt életre ebből a márka, mozgásmódszer, a BEACTIVE? Egy ötlettől és mozgásszerető életviteltől – egy komplex vállalkozásig. Cseresnyés Bea master trainer, prezenter, és az általa létrehozott Akadémia alapítójával beszélgettem. Többek között a lábfejed fontosságáról és kulcsszerepéről. Igen, a tiedről. Bea mesél a közös munkánkról, megbízásainkról is, leplezetlenül. Tudtad, hogy az egyik legnagyobb meghökkenése az volt velem kapcsolatban, hogy a szakmában nő vagyok?



A cukrászdában ülök. Mellettem egy csodásan feldíszitett karácsonyfa csillogó gömbjei fényében nyílik az ajtó. Ebben a pillanatban lép be Bea, aki a szokásos pörgős és lendületes hozzáállásával alapozza meg az interjúnk menetét.

Tea, kávé, süti és a cuki közepén demonstrált lábfejtechnika. Igazi évzáró hangulat, utolsó interjúként az évben. Hidd el, a következő sorok olvasása közben sem fog el majd az unalom. Beavat minket néhány érdekességbe a magánéletéről, a vállalkozásáról, a marketingjéről.



 

Vállalkozóként vállalkozókat interjúvolok.

 

Érdekes sztorikat hozok neked.
Olyanokat, amik akár a tieid is lehetnének. Hétköznapi vállalkozók az ötleteikről, vállalkozásukról beszélnek neked azért, hogy lásd: ugyanolyan hétköznapi emberek, mint te.

Ugyanolyan problémákkal, nehézségekkel, vágyakkal és lehetőségekkel. És a márkaépítés, az őszinte kommunikáció nem csupán papíron, de a valóságban is működik.



 

Egy kérdés, ami mindig a fejedben fog motoszkálni

Általában sosem az zavar a legjobban, hogy ezt a kérdést folyamatosan felteszed magadnak. Nem is az, hogy feltéve valahogy sosincs rá válaszod. A legzavaróbb az, hogy erre a kérdésre sosem fogsz választ kapni a hétköznapi életedben.

 

A mi lett volna, ha…. kérdése.
 

Ha elkezded, ha belevágsz, ha nem hessegeted el a szívedben érlelődő gondolatot. Akár egy saját vállalkozással kapcsolatban.
Bea is így tett.

Nem tudni, mi lett volna, ha nem indul el ezen az úton. Mert szerencsénkre megtette. És olyan értéket adott szerintem a társadalomnak, amiért minden fáradtság megérte. A cikk végére szerintem te sem fogod ezt megkérdőjelezni.

 



És ezzel feladta nekem is a leckét.
 

A cukiban ülve Beára várva ugyanis azon gondolkodtam, hogy fogok átadni egy ilyen példaértékű sztorit az olvasóknak mint az övé. Első ránézésre ugyanis nem az, aminek te láthatod.


Hogyan és mivel jutott el egy hálózatépítésig, képviseltette magát termékével Rómában, a címlapokon?
Nem feltétlenül úgy, ahogy gondolod.

 

A lakosság egy része számára – aki még nem ismeri – a videóit nézve vagy a Fitt Aréna színpadán látva első blikkre „csupán” egy fitneszedzőnek tűnhet. Tévesen.


A szakma már inkább közelebb jár a valósághoz, hiszen ismerve az elmúlt több mint 20 év eseményeit, a Bea által kitalált mozgásmódszer és egy termék ma már híres magyar szerkezelési hatásmechanizmusát, egy elismert szakembert lát benne. A program hatékonysága ma már vitathatatlan. Több mint 17 éve már, hogy a szakmát is tanítja oktatóként. Azonban ahhoz, hogy megismerd őt, ahhoz tényleg közelebb kell hozzá kerülnöd, mert személyisége és feleség, anya szerepe is lebilincselő.


Ha időutazásra indulnánk, Bea múltjában olyan állomásokat érintenék-  és a fejünket csak kapkodnánk-, mint a Budapesti Gazdasági Főiskola (turisztikai közgazdász diploma), Semmelweis Egyetem Testnevelési és Sporttudományi Kar, ELTE EU-s tanulmányok, Magyar Köztársasági Ösztöndíj, Európai Közigazgatási és Képzési Ösztöndíj és az EU-s ERASMUS.
 

 



Bea a lábfejed kulcsszerepét magyarázza.


 

A minisztériumi szektorban dolgozott nemzetközi ügyekkel is, valamint tartotta a kapcsolatot az Európai Bizottsággal. És persze a miniszteri dicséret sem maradhatott el. Gyerekkora körülményei miatt is jutott el oda, hogy a tanulás és olvasás egyfajta mentsvár volt a számára.


Tanult sporttáplálkozást, ételkészítést és felszolgálást, melyet ma már családanyaként is kamatoztat. 2 éves kora óta a mozgás szeretetével való kapcsolata viszont odáig vitte, hogy a számos elvégzett képzés a fitnesz-wellness területén egy saját Akadémia megalapításához vezette.

 

Maga a mozgásmódszer, a BEACTIVE is elég sajátságos.

Egy gyógytornász szerint a gyógytorna és a fitnesz között van. Ez azt jelenti, hogy a mozgásmódszer egyaránt alkalmas sportsérülések regenerálására, mozgásszervi problémák kezelésére (bizonyos kereteken belül), sporteredmények és a sportteljesítmény javítására, valamint a lakosság mozgásfejlesztésére, eredményes tornáztatására is. Ezzel a technikával úgy tudjuk átlépni határainkat, hogy közben a sérülésveszély a nulla felé konvergál. A BEACTIVE rendezett, szervezett mozgást tanít, mozgáskultúrát alakít ki.


Épp ez az egyik legnagyobb USP-je (ami megkülönböztethetővé teszi a piacon) a ma lakosság felé mozgást népszerűsítő bizonyos projektek és a BEACTIVE között. A mentorálással együtt. Aki kéri, annak segít elindulni, A-ból B-be jutni, aztán ezt elemezni, kiértékelni. A blokk-szemlélete egyedülálló a piacon, sőt, az „edzés” akár pár percig is tarthat. Az eredményeket nem csak körfogatban méri, hanem egy-egy mozdulatsor sikeres kivitelezésében, diszkomfort érzetek csökkenésétben és egyéb, életvitel javítását jelentő dolgokban is.



Bea a TV tornáktól indult és a gyermekkori kihívásainak leküzdése miatt tartott ki.

 

A sport elterelte a figyelmét, az endorfin örömöt adott, az adrenalin küzdőszellemet. Mert szerinte a sporttevékenység is „minikonfliktusok”, kihívások sorozata, melyeket le kell győzni, meg kell oldani. Ugyanakkor örömforrás is: építő jellegű és stresszlevezető. Először magát tornáztatta, aztán már másokat is.
 

Beának küldetése van.


 

Interjú

 

 

Nyári Fruzsi: Mondd Bea, mi az a „Zoknis edzés”? Mindenki csak így ismeri.

Bea: A BEActivenak van a Complex változata, ez egy dinamikus program. A Move viszont egy lassabb verziója. Lassabb habitusú, nincs benne ugrás. Szeretik az emberek, mert jobban kijön a művészi hatása, lassabb a tanítás is, folyamatos az egész. Az ugrás mindig rizikósabb.

 


Tehát nem kell hozzá cipő?

Bea: Igen, így van. Cipő nélküli, zoknis edzés. A neve azért is találó, mert ezzel is, a zoknival igyekszem ráirányítani a figyelmet a lábfejre. Az edzők nem nagyon használják a lábfejet. A fitneszben sem. A Beactive pont emiatt más, különlegesebb, mert a Beactive viszont tudja a fontosságát.

 



Miért fontos ennyire a lábfejünk? Például aki sokat gyalogol vagy fut; annak kifejezetten a Beactive MAGA AZ EDZÉS?
 

Bea: Rengeteg idegvégződés van a lábfejben. Kábé 30-30 csont, 40-40 izom. A lábfejünk olyan, mint egy érzékszerv. Teljesen más, ha „össze-vissza” tartjuk magát a lábfejünket, mintha spiccben lenne.
 

Bea épp a lábát emelve érzékelteti velem látványosan a beszélgetésünk témáját. Igazán beleéli magát az edukálásba, még az interjú során is mentorként viselkedik.

 

Ha a lábfejedre nem figyelsz, hiába végzed az erős tornákat, rengeteg sérülésveszélynek teszed ki magad, és nem is lesz olyan hatékony, mint ahogy gondolnád. Ha viszont spiccbe rendezed  a lábfejed, akkor a lábad izmainak szinte mindegyike megfeszül, és ez kívülről látszik is, íme. A combodon is és a lábszáradon is.

Szakmai nyelven úgy mondanám, hogy a nyílt kinetikus láncot lezárjuk. Ha a nyílt lánc elmegy a vakvilágba, az sérüléseket okozhat. Az energia „nem vész el, csak átalakul”. Kimegy egy részen és vissza is jön egy részbe, többek között ide a hasfelé.

Ezért a technikánk alapja a BEACTIVE Haskontroll.
Balettosok, tornászok, táncosok. Ők azok, akiknek nem kell magyarázni.
 

 



Grafika: Nyári Fruzsina, Kreatív Karakter


„Ha a lábfejed király, akkor te futni is jobban tudsz majd tavasszal.”

 

Ezek sziszifuszi kis munkáknak tűnnek, talán ezért is spórolják ki a különböző sportágak az edzéseikből. A dolog csalóka. Első látásra csak kis szegmensét spórolod ki a testednek, valójában sokkal többet spórolsz ki, mint azt a látszat mutatja.

Az óvónénik tudják. A gyerekek finommotorikus mozgásához, a finomkoordinációhoz például kell a kéztorna. Ezért is fontos szerintem – a testedzésbe iktatott kéz- és lábfejtornán kívül – az írás és a kézimunkák elsajátítása pl.kötés, hímzés, varrás.



Felnőtteknél ezt miért felejtjük el?

Még idősebb korban is visszajön, ezért Senior tornáimon a csökkentett mozgásterjedelem miatt sem futással kezdünk. Mosolyog közben.

A lábadat és a kezedet veszed először kezelésbe.A 20-50 éves korosztály rendszerint kihagyja ezt. Pedig a járás gördülés. A futásnak és a járásnak is van egy biomechanikája. A futóteljesítményt  például nem csak futással és klasszikus erősítéssel lehet javítani. Egy hobbifutónál a cipőt nem első, hanem második helyen említeném.

A lábfej sokszor rávilágít olyan problémákra is, ami érint minket. Egy lábfej nem feltétlenül tökéletes. De az már nem normális, ha kőmerev az embereknek a lábfeje.

 

„Ez olyan, mint amikor gitározol és lefogod a húrt. Máshogy szól.„

 

A mozgásban nem tudom kihozni, amit szeretnék. Kőmerev lábfejjel a gerinc, hát is megjárja. Ez egy kicsit a személyiséggel is összefüggésben van. A „merevebb”, rugalmatlanabb  emberek lábfeje pl. merevebb tud lenni, ez esetben egy fellazítás a lelki állapotára, személyiségére is kihathat szerintem.

 



Grafika: Nyári Fruzsina, Kreatív Karakter

 


Fruzsi: Ha egy átlagember csupán egy „sokadik edzőt” lát benned, neki mit üzennél? Mi az, amit a munkád, koncepciód révén megkap tőled, de bármelyik edzőteremben ezt nem? Mert alapvetően két nagy célcsoportod van: a szakma, oktatók és a lakosság.


Bea: Az emberekhez való természetesebb és innovatívabb hozzáállás. Jómagam az embert és környezetét nézem és arra találok ki megoldást, nem pedig a megtanult gyakorlatokat alkalmazom bárkin. Ez az elején nálam is fordítva volt, de beérett egy személyesebb helyzetkezelésbe a dolog.
 


Egyébként a válasz kábé 25-30 év megfigyelését  öleli fel. A kilencvenes években a szakma versenyzőkből, sportolókból és lelkes amatőr sportszeretőkből állt. Én ez utóbbinak tartom magam.

Példaképeim pedig a versenyzők voltak. Lehet azért, mert én sosem versenyeztem nagyban, csak max. kicsiben vagy nem csak a sport területén, hanem a tanulásban. Én inkább arra figyeltem, hogy mindenben jó -ötös, kitűnő- legyek.


Szóval a szakma így kezdett el alakulni.

Versenyzők jöttek át a fitneszbe. Aztán jöttek a szakmát kitanulni akaró lelkes külsősök. Nekik ugyebár kevés testi tapasztalatuk volt, ebben a versenysportolók előnyben voltak – szerintem. Az utóbbi talán kábé 10 évben viszont – szerintem ahogy a közösségi média is teret nyert itthon – a szakma, a munka, a tanulás és a versenyrutin, azaz ami szerintem az értéket és a hitelességet adja, fokozatosan a háttérbe szorult.
 


"Nagyobb kredite lett a bulvárnak, a csomagolásnak, a show-nak, az elkápráztatásnak. Ez alapvetően megváltoztatta a kommunikációt, a marketinget is."

 

Szóval nem a lakosságot tréningeztük fel a szakma felé (minőségi mozgás), hanem a lakosságot árasztottuk el bulvárral, mint az élet más területein is. Ezen változások során én pont ott tartottam, hogy a szakmai és a sportszerető lakosságon kívül elkezdtem szélesebb rétegek felé kommunikálni.




 

Fruzsi: Ezzel összefüggésben említetted, hogy volt egy fordulópont e téma kapcsán, amikor úgy érezted ezt és ezt nem szeretnéd képviselni, a te küldetésed másról szól majd.

 

Bea: A 90-es években a szakma jobban előtérbe volt helyezve.
A 2000-es évek elejétől a közösségi média betörésétől a „sztárság” kérdése jobban lenyomta a tartalmat. Pedig a szakma, a továbbképzések a 90-es években sokkal menőbbek voltak.

Pontosabban fogalmazva: szerintem ma már megint menők, de széles társadalmi elismertsége szerintem a bulvárnak van. Ezen kellene javítani. Mindeközben az edzői szakma is felhígult.


A szakmai oktatói célcsoportomon kívül is van olyan lakossági szegmens, akik tartalmas tanulásra vágynak. „Keményebb eledelre”. Kevésbé fontos számukra a kisgatya kérdése. Milyen kisgatya van rajtam…- mondja mosolyogva. No, én őket célzom meg. Reményeim szerint viszont ez a réteg szélesedni fog.


Ők nem akarnak  mindenáron kockás hasat  (habár ez a mozgás hozza magával azt is, azonban idővel, nem rapid módon), mert a mai kommunikáció ebbe az irányba ment el. Az 1990-es években a piacon a gyúrás is divat volt. Én is aerobikkal és gyúrással kezdtem. De a gyúrás is akkor picit másképp volt menő.


 

Szóval te is gyúrtál?

Bea: Igen. 16 éves koromban végeztem súlyzós edzéseket – esztétikai megfontolásból. Szerettem azokat az éveket, nagyon jó időtöltésnek tartottam. Extrém módon ezt sem űztem, és versenyeken sem indultam. 2 évesen kezdtem a tornát. 19 évesen már tanfolyamot végeztem el.

Amikor még  Béres Alexandra is versenyzett (95-ben megnyerte a fitnesz világbajnokságot), akkor – ahogy említettem – a versenyzők voltak a példaképek, no és akik először tanítottak a fitneszben (TF-es tanárok). De ide sorolhatnám a Pécsi Sasok-at vagy Szloboda Évát is.
 

Ők még verseny- és komoly elméleti produktumot raktak bele. Ma jóval kevesebben ismerik a nevüket. Vagy tanítanak vagy egyesületeknél dolgoznak, esetleg termük van, de szélesebb körben általában csak keveset ismernek közülük. Pedig ők vittek/visznek értéket ebbe a területbe.


 

Fruzsi: A vállalkozás alapötletének kapcsolódási pontja a gyerekkorodba is visszanyúlik?
 

Bea: Kiskorom óta szerettem tornázni, a sport mindig az életem része volt. Majd a wellness felé orientálódtam. Haladtam a sport útján, és 19 évesen már az első aerobic-képesítésem is megszereztem. Majd fősuli, ahol közgazdaság-turizmust is tanultam. Szeretem az embereket, s a turizmusban szintén emberekkel kellett foglalkozni.


Gyermek- és tinédzserkoromban célom a talpon maradás volt. Nem volt túl ideális az otthoni családi élet, elég terhelt gyermekkorom volt. De szerencsére sikerült kijönni belőle. Szerettem a haverokat, de a haverságokat sokszor a spontán helyzet, a lakókörnyezet adta. Mi pedig olyan soft-gettós helyen éltünk – bár szerettem ott lakni, azért voltak bunyóim, s elég gyakran kellett helyt állni a csúfolódókkal, hergelőkkel szemben is.


A sport itt is segített. Önbizalmat adott.
(Nevet.) Igényem volt a tanulásra, mert ez stabil pontot jelentett az életemben. Fel tudtam nőni. A sport tartotta a rendszerezettséget, a kitartást bennem.



 

Fruzsi: Miért hoztad létre, kezdtél dolgozni a BEACTIVE márkán? Köze volt ennek mindehhez?


Bea: A 2000-es évek táján a bulvárkommunikáció nem volt annyira elterjedt a fitneszben. A címlap is drága volt. Más nem nagyon volt. Közösségi média sem. A mai kommunikáció inkább csak a testről szól, kevesebb a produktum, tartalom. Ez nekem már nem volt vonzó.


 

„A mai felfogás: kerek popsi, lapos has, kocka has. Ha ezt mások megmutatják, és bejön; akkor én is megcsinálom. Ez régen is fontos volt, de az évek alatt nem mentünk tovább, ismét visszatértünk ide. „

 

 

Ráadásul a külsőségeket most már nem csak sporttal lehet megoldani. Sőt mi több, ezek a pótmegoldások elég intenzíven vannak promótálva, és elég széles népréteg felé váltak elérhetővé.”

 

A mozgás kommunikációja az életminőség javításáról teljesen eltolódott a külsőségek felé. Pedig szerintem a lakosság lelkének mélyen legbelül nem erre van szüksége. Csak ugye ma 40 éves háziasszonyként sem élhetsz kerek popsi nélkül.


Én azt mondom, oké, mozogjunk, eddzünk: a mozgás és egészség örömére.

Tegyünk bele szakmailag egy olyan módszert, amivel ez biztonságosan és hatékonyan meg is történik. Haladjunk A-ból B-be.Tényleg fejleszt. De nem rekordidő alatt. A folyamat viszont tele van sikerélménnyel. Melléktermékként pedig a külsőség is meglesz.
 


„Nálam a mottó: 50 % tartalom - 50 % forma, s először a tartalom. A minőségi kevesebb pedig több. Inkább kevesebbet szépen, mint sokat szétcsúszva.”

 

Ma nagyon meghatározó a belső feszültség. Azaz nem érzi jól magát addig, míg nem lesz hamar instant módon kockás a hasa, viszont a tartásuk közben nem szép, és nem javul. A táplálkozás is egy mizéria lett. Már kivontak mindent az ételükből, mégsem boldogok. Mert nem ez a megoldás.


Lehet, csupán az alkatuk sem adja meg, hogy valaha olyanok legyenek, mint amit elvárnak maguktól: pontosabban, amit a mainstream elvár tőle. Ebbe a spirálba belekerülve én is éreztem, hogy magával ragad, gyakorlatilag lehúz. Nem szerettem volna ezt ilyen módon képviselni. Az életminőséget ez ugyanis nem javítja.


 

„Azt vettem észre, ma bármint mondhatsz, nem kell, hogy igaz legyen.”


 

A marketingben is etikusan kell használni a technikákat. Van szerintem egy korrekt marketing. Amit te is csinálsz.

Ez maximalizálja a hatékonyságot, de etikus kereteken belül.

Ám a kamuprofilok, vásárolt like-ok, nyalizások; azok már nem erről szólnak, azok már nem férnek bele. Ki lehet ezt használni. Van, ami természetes, de a virtuális valóságban vannak ilyen „megkreált” személyiségek, világok. Itt már nem azt adod, ami vagy. Avatárosodsz.


Szóval elkezdtem edzéseket tartani. Kezembe került egy kislabda, a body-ball, és próbáltam a szerkezelést kidolgozni, az egészet egy módszerbe építeni.



 

Fruzsi: Ez maga A LABDA. Ezt másnál meghatározó kommunikációs vonalként nem láttam sehol.

Bea: Igen. Maga a LABDA. (Mosolyog.) Eszközként ugyan használjak gyógytornában, másfajta labdát más sportágakban is, pl. a ritmikus gimnasztikában, fociban, kosárban. De igen, én felhúztam rá egy rendszert, melynek promo terepe leginkább a fitnesz.


21-22 évesen találkoztam először az eszközzel. Elhoztuk az első ilyeneket Magyarországra.

És elkezdtem próbálgatni, hogy milyen szabályok szerint működhet a labda a testedzésben. Úgy integráltan, a test mozgásában, mint (ma már látom) a sportági edzéseknél, pl. az RG-nél. A szereknek mindig van egy használati rendszere (mint a buzogánynak, kötélnek stb.). Ezt onnan tudom, hogy a lányaimat kábé 8 éve RG edzésekre viszem.

Szertechnika. A Body-Ball ott nehezít, ahol kell, ott segít; ahol kell. Ebből lettek az első tanfolyamok.

 

Fruzsi: Emlékszel még mi volt az első esemény, tréning, amit már vállalkozóként tartottál meg?

Bea: Átmenetekre emlékszem. Más iskolában vállalkozóként tartottam tanfolyamokat. Majd különválva elindultam önálló adatbázissal, szervezett keretek között. Ekkor jött az ötlet, az iskola. Majd 2014-től a BEACTIVE, mint márka.
 

Azonban majdnem Atlasz lett belőle.
Ekkor tör ki mindkettőnkből a nevetés. A két név valóban messze áll egymástól.


 

Fruzsi: Mire vagy a legbüszkébb az elmúlt évek sztorijaiból?

Bea: Először összerakni egy turnét. 2010-ben. A Biopont turné a legkomplexebb esemény volt. Ekkor – a sajátomon kívül – két másik mozgásprojekttel jártuk az országot. Ennek a szervezését, kivitelezését, menet közbeni és utókommunikációját fogtam össze. Ha jól emlékszem, 13 helyszínünk volt. Hivatalos oktatóimmal a Body-Balls Koncepciót prezentáltuk.
 

Vagy Rómába, Riminibe eljutva, 30-45 ezer fős vásárlók között is jártam. Nagy volumenű rendezvényen a Body-Balls Koncepcióval fellépni, magyar terméket kivinni Magyarországról nagyon szuper volt. De emlékezetes volt az is, amikor 2015-ben sok különböző vendégemmel, tanítványommal (különböző "hozott anyag") léptünk fel, köztük volt kislányom is.


Ez akkor már a többedik alkalom volt, amikor standdal, több színpadon és/vagy fellépéssel is képviseltettük magunkat megarendezvényen. Volt olyan év is, amikor a férjem is feledzette magát a színpadra. Akkor a második lányom alig egy hónapja született. Mondjuk az egy brutál melós időszak volt.
 

 

„Volt egy vendégem, akinek márkaszervize van. Neki a gerince volt rossz, és amit az edzések során tanultunk, alkalmazta a munkahelyén is. Szóval BEACTIVE-esen nyúlt le a szerszámért és BEACTIVE-esen vette fel. Így a munkája a saját edzése is volt, ami végül is  segített a gerincproblémája megszüntetésében is.”


 

Fruzsi: Voltak olyan eszközök, marketingcsatornák, amiket sikeresen használtál az elmúlt időszakban, években? Hogyan keresnek meg téged? Te is nyitsz és kezdeményezel? Ajánlod be magad.

 

Bea: 10 ezer edzés szerintem már biztos van a hátam mögött.Volt olyan időszak, amikor egy héten  25 edzést tartottam. Persze ezt az intenzitást nem jó sokáig fenntartani. Sok emberrel dolgoztam, turnékra jártam. A 14 helyszínes turnék elég durvák voltak. Több szakasz volt az életemben, de ahogy bekerültél a szakmába, az események (színpadon is) keresetté tettek. Elismertté válsz a szakma szemében is.

 

Sokáig egy személyben, külsős emberekkel dolgoztam. És voltak a tanítványok, akikből lett a hivatalos oktatói csapat. Jó a közösségi média, használom. (Beának több mint 16 ezer követője van Facebookon.- szerk.megjegyzés)
 

De nálam még a spontán és tervezett keveréke van jelen a marketingmunkában. Nem dolgozom nagyon átfogó stratégákkal, marketing- és kampánycsapattal, viszont évek óta saját bőrömön is érzem/látom a változásokat, melyekhez nyitottan állok, és minden egyes szitut arra használok fel, hogy tanuljak belőle.
 

Volt pár évem, amikor ez nem volt így, de szerencsére annak az időnek már vége. Terveim persze, vannak, meg a korábbi tapasztalatokból is felhasználom azt, amit érdemes megtartani, de fenntartom a helyet a rugalmasságnak – különösen, hogy növekszik családunk létszáma, már a harmadik gyermekünk is megszületett.

 

Szóval épp ezért szeretem megfigyelni a marketingtrendeket, és építő beszélgetéseket folytatni arról olyan kollégákkal, akiknek ez a szakmája. Bár közgazdászként én is tanultam marketinget. Sőt, beleszagoltam a szolgáltatásmarketingbe is; mégis a való világ tanítása, a saját tapasztalatok kellenek ahhoz, hogy teljes legyen a kép.

Szóval csinálás-csinálás, tanulás-tanulás – ebben is.


 

„Van olyan, amit szeretnék kipróbálni, de ez inkább a munka jellege: egy jó imázsépítő és marketinges kollégával, grafikussal, szövegíróval egy jó kis team-et alkotni. Abból jómagam is nagyon sokat tanulnék.”

 

 

 

A weben az emberek szeretik látni a lájkokat. Akkor vagy menő, ha sok lájkod van. Ennek nem örülök, mert torz képet ad, és az értékrendet eltolja. Sokat gondolkodtam ezen. Webesek simán fel tudják tolni a pagelike-ot akár 100 ezerig is vagy tovább.


De minek?

Én nem ezt az utat választottam. Viszont az is igaz, hogy haladni kell a kor technikai vívmányaival, lehetőségeivel. Itt is igaz: tartalom és forma 50-50%. Hiszek abban, hogy a jelenség azért normalizálódni fog az emberek szemében, mert ez így egyre irreálisabb.

 

Régen újság, tv is képben volt, csak nehezebben voltak elérhetőek. A bulvárforgásba bekerülve TV2, RTL Klub-ba néha hívtak, szerepeltem itt-ott. A Kismama és Anyák Lapja, a FittInfo is felület volt. Most ennyi jut eszembe, de biztosan volt még.

Csak néha mindehhez a kapcsolat, a pénz elengedhetetlen. Így nem feküdtem rá nagyon.
 

Címlapon is néha-néha előfordultam. De ez mindig büdzsékérdés volt. Nem tudod, hogy meglépd-e még egyszer. Van-e haszna igazán. Egy jól felépített marketing-konstrukcióval több hozzáértő emberrel klasszul fel lehet építeni egy jól működő rendszert.

 



A bulvárforgásba bekerülve TV2, RTL Klub-ba néha hívtak, szerepeltem itt-ott. A Kismama és Anyák Lapja, a FittInfo is felület volt.
 

 


Csak aztán ekkor jöttek a gyerekek is. És egyre jobban mentem át „anyába”. Mondja mosolyogva. Évek óta érzem, hogy az anyasághoz egy egész ember kell, aki nem más, mint TE, az Anya. Azért, hogy ne kelljen a marketinggel és miegymással, csak a szakmával foglalkozni, mert ott a család.


 

Fruzsi: Három gyerek mellett csinálod.

Bea: Igen. És nem tudok ennyi mindent csinálni. A hálózatépítés is erről szólt.
Ezeket át kell adni. Kiszervezni a folyamatokat, különben megáll a növekedés.



 

Fruzsi: Mit üzennél vállalkozó anyukáknak, feleségeknek? Mire célszerű figyelni a család és munka egyensúlyában?
 

Bea: Ha a család az érték – márpedig szerintem az nagy érték, akkor nem szabad, hogy elhiggye, hogy mégsem az. És helyére fognak kerülni a dolgok. Ne izguljanak. De ha felborul ez a természetes rend, akkor lehet, hogy lelkifurdalás lesz a vége, az pedig nem jó. Ha közösen döntöttek róla a családban, hogy beleteszik a 3-4 évet; azt tudni kell, hogy az akkor olyan is lesz.  

„Nyomni kell a dolgot ezerrel”. S akkor jól át kell gondolni, hogyan fogják tudni vinni a melót úgy, hogy a gyerekek „ne álljanak meg a fejlődésben”.


Krízishelyzetekre kell készülni. Ez pedig bele fog lógni a családi harmóniába. Ütközés lesz. Ha az anya az egész mozgatója a vállalkozásnak, akkor ki kell szedni őt onnan. Nem fogják tudni azt megoldani, hogy ne érezzék meg egy kicsit se, hogy az anya vállalkozik. Max. rövidebb időszakig.

Nem könnyű. Csináltam én is ezt is, azt is. Most, a harmadik picinknél eldöntöttem, a család az első, és csak annyi munkát szeretnék, ami ebbe belefér.

 

 



Fruzsi: Nem titok, hogy több projekteden is dolgoztam már. Főleg grafikában, vagy Facebook-hirdetésben. Milyen jellegű projekt volt a tiéd, amivel hozzám fordultál? Milyen elvárásokkal, kéréssel, vággyal/céllal fordultál pont hozzám?

Bea: Ha elkezdődik egy projekt, akkor szeretem, ha apró lépésekkel haladhatunk. Tehát kis lépés, majd vonjuk le a következtetést. Én is sokat tanultam a múltban, hogy hogyan tanuljam meg másokat értékelni.


Eddig nekem mindig ott volt bennem, hogy kéne külső segítség a marketinganyagok elkészítésében. Amit én látok, gondolok belülről, azt sokszor más, külső szemmel látja. Főleg szakmailag. Méghozzá a célok tükrében. Azonban a fejemben mindvégig egy fiú élt. A fiúk pragmatikusabbak szerintem. Én a sales-ben sem mindig tudok a hatásoktól függetlenedni.


 

És akkor jöttél te. De olyan érdekesen.

 

(Nevetünk épp mindketten.)

Tök jó volt. Megnéztem kicsibe először a munkádat. A kreativitásod nagyon tetszett. A vagányságod, és az újhullámszerű megközelítés.


Kvázi, mintha nem lenne benned félelem, nem tartasz semmitől. Egyszerűen a feladatra koncentrálsz, és kihozod belőle a maximumot. Mindeközben van benne egy szakmai háttér is. Tudom, hogy az kell, mert van egy szakmai törvényszerűsége ezeknek.


A több iparágban szerzett tapasztalatod, a naprakész ötletekkel elkezdte ezt az új hullámot. Ezért valahogy te is más vagy mint a többi. Mást domborítasz ki. Lányként, nőként is meg tudod ragadni ütősen, mégis elegánsan, megfelelő szóhasználattal és a kérdéseiddel, vagányosan a dolgokat.
 

Lendületet raksz bele a grafikákba is, ötletesen. Húzza a tekintetet szinte.

 

 



Grafikákat készítette: Nyári Fruzsina, Kreatív Karakter

 


Az első benyomásnál ott volt még ez a precízség is. Tetszik az, ahogy precízen - ahogyan én is szeretném - lezárod a projekteket. Utókommunikációval, számla, teljesítési, tratara. Nevet.

(Tényleg számíthatsz rá, hogy a projektek után „megmondhatod a véleményed”, és még egy kis meglepi kuponnal is távozol…-szerk. megjegyzés.)


 

Nekem ez tetszik, én ezt most tanulom tőled, amúgy.
Tök más vagy mint én – valamiben.

Feltűnt, hogy van, amikor sokat írsz. Nagyon szépen megdolgozol azért, hogy tanítsd az embereket.



 


Fruzsi: Érdekes, hogy ezt mondod, mert egy nagyon kedves ügyféljelölttel egyeztetek épp. Adódott egy lehetőségem, nem csupán az anyagaimat szeretnék, de azt is, ha mentorálnám is őket közben. Folyamatosan fogjam a kezüket, tanítsam őket, számon kérjem őket. És van-e lehetőség erre.

 

Bea: Igen, biztos, hogy sokaknak ez pozitívum. Én is „hagymahéjasan” futom át őket. A fő részekre azonnal válaszolok, és később leülök és átgondolom a többit, mert épít. És tanulok belőle.

Elrakom. Mert fajsúlyos. Tartalmas infókat pedig vétek kutyafuttában elolvasni.
Azt adod, ami vagy.



 

Figyeled ugye?

 

Bea a mai napig tanul, mentorál a saját szakmájában is. Hiszen, ha igazán értékeket akarsz adni, akkor mentorrá is kell válnod. Ezt pedig könnyen megteheted pl. tartalmakon keresztül.


A saját szakmájában is mozog. Ugye te is része vagy minimum néhány szakmai csoportnak a saját szakmádban? Elmész néhány szakmai konferenciára? Mozogsz és „élsz”, hogy megtaláljanak a lehetőségek, a megfelelő emberek.

De igénye van arra is, hogy értse és elsajátítsa a mai marketingtrendeket. Tágítja az ismereteit.



 

Tudtad, hogy az etikus marketingkommunikáció nem hazudik? Hanem csak más szemszögből láttatja az igazságot.
 

Ne azt rakd magadra, ami nem vagy. Hanem az erősségeidet hangsúlyozod ki.
Készítettél már olyan képet, amibe belerondított egy fénysáv, rossz szögben állt rajta a fejed, és valahogy nem volt túl előnyös az összkép? Nos, a kommunikáció is ilyen.

 

Ha más szögállásból, beállításból hozod össze ugyanazt a képet, még nem változtatsz az adott helyzeten. Nem állítasz valótlanságokat. Nem hazudsz. Egyszerűen csupán előnyösebb módon kommunikálsz.

 

Úgy, hogy ne csak tudjanak rólad, de emlékezzen is rád.
Úgy, hogy megértesd a terméked, szolgáltatásod valódi előnyét. Kiváltsd az „AHA”-élményt.

 


Bea fő-fő üzenete, ha egyetlen életérzéssel szeretnéd visszaadni - melynek célcsoportjaként a kismamák, a 40 felettiek épp úgy részt vesznek, mint az oktatók, vagy a fiatalok- az életminőség javítása. A mozgás az élet része. Mert kezem van, lábam van, anyaként szülünk, szoptatunk, gyermeket nevelünk. És ezeket bírni kell.

Célod, hogy az életminőségedet egész életedben meg tudjad tartani. Boldog leszel. Ezt adja a mozgás. A Body-Balls Koncepció, a BEACTIVE egy aprólékosan kidolgozott életmódprogram és mozgásrendszer, melynek célja egy meghatározott értékrend mentén életünket szebbé, jobbá tegyük. Egy igazi Hungaricum.

 

Öröm számomra minden projekt, amiben dolgozhatok rajta.

 

Body-Ball, életünk így lesz kerek.
Köszi az interjút Bea.
 

(A cikkhez készült egyes kreatív grafikákat kísérőnek én készítettem. Valamint a márkának készített munkáimból összeválogatott anyagok. Az ehhez és a cikkhez felhasznált fotókat Cseresnyés Beáta biztosította. A folyton kételkedőknek: A cikk határozottan NEM fizetett hirdetés. De még a közelében sem jár annak. Mint, ahogy a honlapomon egyetlen interjú sem az. Érdekes vállalkozások után kutatok, a működésük és marketingjük miatt. Valamint ügyfeleimmel folytatott beszélgetések ezek, egyben a saját munkámról is. Azért, hogy értékes tartalmakat adhassak neked, és jobban megismerhess. Az én időm, munkám, a saját döntésemből. Kösz, hogy jófej vagy és megérted.)
 



Tetszett a cikk? Akkor ne maradj le a többiről se.

Nincs más dolgod, mint kérni a „kreatívmorzsákat”. Találkozzunk csütörtök, a reggeli kávénál, az e-mail-fiókodban. A felkerült cikkeket küldöm neked, íziben, frissen. Ráadásul még számos hasznos ötlettel, mankóval, „jó tudni dolgokkal” leszel gazdagabb a kommunikációdat illetően. Kattints ide és alul töltsd ki a mezőket: Kérem a kreatívmorzsákat



„Akkor csütörtökön találkozunk, én nem felejtem el.”
 

 

Vissza