Mire vagy kíváncsi?
Én „nem szöveget írok”, hanem kapcsolatokat teremtek.

Vajon vevőbarát tartalmakat posztolsz a Facebookra?

3 tippet hoztam neked, hogy miket célszerű posztolnod. Mert, ha nem celeb vagy, akkor ugye a „mit ettem ma” fotók felejtősek. Ha mégis az volnál, elnézést kérek…
Szóval, mit érdemes kitenni Facebookra (akár Instagramra), hogy ne legyen unalmas, mégis szakmai maradjon az oldalad? És valóban haszna is legyen a közösségeddel történő kontaktusnak?



Mit posztolj Facebookra? És mit ne?
Hallottam már ügyféltől azt, hogy ő nem akar „megnyílni a vásárlók előtt”, mert senkinek semmi köze hozzá, hogy épp mit ebédelt.


Jogos.
De ki mondta, hogy ilyen jellegű posztokat kell kirakjál? A „vevőket hozd közelebb magadhoz elv” nem ezt jelenti.


Persze Instagramon menő és trendi, ha ismert márkaként épp a repülőre menet a terminálban ejtesz meg lefelé tartott lencsével egy képet a cipődről.
Mert a szög és a fények…és úgy minden annyira jól mutat. És mondtam már, hogy amúgy is elterjedt?

No de ahhoz, hogy a termékedet, szolgáltatásodat közelebb hozd a vevőkhöz, kezeld a kifogásokat, csökkentsd a bizalmatlanságot; azt pont nem a menüfotóid fogják meghozni.


Egy rendezvényen való részvétel (ahol okosabb és tapasztaltabb lettél a szakmai dolgokban), egy fotózás kulisszatitkai (fejlődsz, növekedsz, nem épp csődeljárás előtt állsz) már más tészta. De van ennél jobb is, amiből több hasznod származik, mint „csupán imázsépítés”.

 


Ezeket posztold. Hozom az érveket is, miért!

 

1. Készíts “Hogyan készült?”, „Hogyan zajlik”, „Hogyan működik”- posztokat.

Ezek lehetnek fotók, leírások vagy akár videók is. Méghozzá arról, hogy hogyan dolgozol, hogyan oldasz meg egy feladatot, szolgálsz ki egy vevőt vagy ügyfelet.

  • Hogyan zajlik az alapanyagok kiválogatása. (Még nagyobb márkák sem fáznak ettől, lásd LUSH videói a Youtube-on.)
  • Milyen eszközöket használsz.
  • Hogyan oldod meg, hogy a csomagba minden belekerüljön. Tuti nem érhet kedves vevőm meglepetés a kibontásnál.
  • Mutasd be videóban hogyan jut el egy webáruházrendelés a GLS-es srác kocsijáig.


Miért is van erre szükség?
Még mindig a régi lemez: ne csupán egyetlen SÚLYTALAN szó formájában írd le, hogy MINŐSÉGI. A termék, a szolgáltatás. Az igyekszünk a vásárlói igényeket unalmas és semmitmondó állítása súlyt is kapjon. Bizonyítsd is.
Kelts bizalmat.
 

Ez sokkal látványosabb, szemléletesebb. Sőt, a terméked minőségét extrém videókkal is szemléltetheted. Hatásuk garantált lesz, és viral tartalomként (vírusszerűen terjed) több ember is eljuthat az extrém teszted. Ami Facebookon szórakoztató lehet.  


A porszívódon áthajtott egy bicikli és egészen jól bírta a strapát. Nem csoda, hiszen az anyaga...
A raktárban a fiúk rámentek a targoncával, de…


Nem csupán a termékedről mutatsz egy strapabíró képet (ami egészen jó állapotú maradt ennek ellenére, mert anyaga stb....), hanem még szórakoztatsz is.
Mert egy meggyőző tartalom lehet szórakoztató is.

 

2. Készíts termékbemutatókat.

 

Igen, ezek többnyire videók lesznek. Sőt, videósorozatok is, amiben minden egyes rész (izgi, mi?) felfed valami érdekes adalékot a termékedről.

Ötleteket adsz, hogy hogyan használható a gyakorlatban, hogyan működik az utcán, használat közben („Robi, a tesztemberetek ezen a héten bevetésen”), mire lehet használni. Egy babakocsit meg lehet izzasztani BKV-n, széles és szűkebb csomagtartóban, liftben. És megmutatod annak életét a használatban.
 

Ha nem terméked van, hanem szolgáltatásod, akkor mutasd be annak részleteit (ügyfélkonzultáció/épp ügyfeledhez tartasz), mi történik egy-egy folyamat után, hogyan kell elképzelni téged munka közben.

Hozd közelebb az embereket a munkádhoz, hogy kommunikálhass velük.


Most jössz épp a fejlesztőrészlegről és izgalmas híred van.

 

3. Készíts interjút a vásárlóiddal és ezt se hagyd ki….


Írásban, hangfelvétellel, videóval. Hatásosabb, ha maguk beszélnek a termékedről, használatáról, mintha csupán száraz infók révén közölnéd azt.

De akár élővideókat is készíthetsz, amiben megválaszolod az ügyfélszolgálatba érkező legnépszerűbb kérdéseket.
 


Apropó tudtad?

Azt, hogy egy céges blog is nagyszerűen alkalmas arra, hogy cikkenként egy kérdést megválaszolj. Egyszerűbb elérni egyetlen cikkel több száz embert, mint megválaszolni az adott kérdést egyenként ugyanannyinak. Így blogcikkeid sem maradhatnak ki a rendszeres Facebook-posztokból. Sőt házi feladat.

 

Felejtsd el a szövegeket passzív leírásként.


Kimentünk, elvágtuk a szalagot az új gyártórészlegen, a termék tervezésre és legyártásra került.
Olvasód máris úgy alszik el, mint te a kvantumfizikaórán.
 

A befogadófél mindig egy adott személy, nem egy arctalan, személyiség nélküli tömeg. Felejtsd el az unalmas sajtóközleményeket.
Az ilyen anyagok megírása, megtervezése, legyártása időt és energiát követel. Ezért vagy belsős, vagy külsős (akár mindkettő) segítségre szükséged lesz.
 

Erre nincs időd? Ismered a mondást (mindenkinek arra van ideje…): vannak, dolgok, amik első körben azért lesznek megnyerhetőek, mert a hozzáállásodon változtatsz.
A másiknak könnyű, mert van dupla annyi alkalmazottja, nagy irodája, és az asztalán csücsülő kis kabalája hozzáállás még senkit nem vezetett növekedéshez.

Akik nem képesek ráállni a 21.századi szemléletre, azok haladni, fejlődni sem fognak. Először akarni kell, és utána a megoldás is meglesz.
 


Azonban mindez hosszútávú befektetés. Képzeld el azt az örömöt az arcodon, amikor ennek eredményét már látni fogod. Az érdekes írásos tartalmak növelik egy vállalat, cég hitelességét, és eladásösztönző hatásúak is. A tartalommarketing a szórakoztatáson keresztül is megszólítja a potenciális ügyfeleket.

Itt nézz körül a céges blogokkal kapcsolatban. Kérd segítségemet. Tudok benne segíteni.

 

Ne csak tudjanak rólad, hanem emlékezzenek is rád!
Fruzsi, a te magyar hangod


 


Tetszett a cikk? Akkor ne maradj le a többiről se.

Nincs más dolgod, mint kérni a „kreatívmorzsákat”. Találkozzunk csütörtök, a reggeli kávénál, az e-mail-fiókodban. A felkerült cikkeket küldöm neked, íziben, frissen. Ráadásul még számos hasznos ötlettel, mankóval, „jó tudni dolgokkal” leszel gazdagabb a kommunikációdat illetően. Kattints ide és alul töltsd ki a mezőket: Kérem a kreatívmorzsákat



„Akkor csütörtökön találkozunk, én nem felejtem el.”
 

Vissza