Mire vagy kíváncsi?
Én „nem szöveget írok”, hanem kapcsolatokat teremtek.

Tudtad? A tartalom hiánya is kommunikál, csak épp negatívan

Ha úgy véled, hogy a vevő feladata nyomozni a terméked előnyei után, és elégséges 5 sorral tájékoztatni őt, akkor ne olvass tovább. Csak akkor, ha szeretnéd tudni, miért fontos, hogy ne mondogasd ezt folyton: „Ne legyen sok a szöveg, úgysem olvassák el.” Mert az emberek nem olvasnak a neten megállapítás csak „részben igaz”.


A kommunikáció trükkös dolog, mert minden kommunikál egy honlapon, hirdetésben, és a kommunikáción múlik minden. A minden alatt, mindent értünk. A „hiányt” is.
John Caples szerint, ha egy hirdetés érdekes, akkor az emberek végigolvassák. Ha a hirdetés unalmas, akkor a rövid verzió sem menti meg.

 

Egy honlap lelke is a szöveg, még akkor is, ha az emberek „vizuálisak”.

És vizuális elemekkel erősítünk rá az üzenetre. Vagy bonyolultabb információkat adunk át röpke pillanat alatt. Ugyanis a hallgatás és válasz hiánya is kommunikál: azt kommunikálja, hogy nem tudsz, vagy nem akarsz rá válaszolni.

Ezzel foglalkozni. Nincs mit mondanod.

 

 

Ha Te számos vásárlói kérdést megválaszolsz részletesen, az az arculatod része lesz, a benyomás viszont az lesz rólad, hogy segítőkész vagy. Az imázs az, aminek tűnsz.

’Az emberek nem olvasnak a weben. Minek ennyi szöveg a honlapomra?’ – talán mondtad már te is párszor.

 

A tapasztalatok viszont azt mutatják, hogy az olvasók és a keresők is szeretik a hosszabb szövegeket.

 

Részben azonban igaz, hogy nem olvasnak. Jacob Nielsen még 1997-ben állapította meg egy alapos kutatást követően e megállapítást.  Majd a Moz.com is megismételte a felmérést később. Mire jutottak?

 

Nagyon kevesen vannak, akik az egész szövegeket olvasnak végig. A „mindent elolvasók” száma kb. 15-16%.
Azonban ez nem gond.
Egy tárgyalópartner esetében sem veszel górcső alá minden egyes apró részletet (ruházat, ékszer, smink, stb.), azonban az összkép mégis belopja magát a szívedbe.

Szimpatikus lesz. Vagy nem. Arra kell törekedned, hogy abba a 16%-ba a legmegfelelőbb emberek tartozzanak.

 

Mi a helyzet azzal, aki kiesett a 16 %-ból?
Nos ők is olvasnak, csak szkennelve és szelektíven.
Itt jön a képbe az alcímek, kiemelések fontos szerepe.

 

Minden elemmel kommunikálsz.
A hiánnyal is.

A hiány érzete, hogy nincsenek válaszok. Meggyőző érvek. Visszajelzések.
Ott marad a hiányérzet.

 

Miért jársz jól a hosszabb szöveggel?

 

Mert a terméked értékét nagyobb eséllyel tudod felépíteni. A termékkockázat csökkentése érdekében kezelheted a kifogásokat.  Nagyobb az esély rá, hogy hosszabb ideig fenntartsd a potenciális ügyfeled figyelmét.



Tetszett a cikk? Akkor ne maradj le a többiről se.
Nincs más dolgod, mint kérni a „kreatívmorzsákat”. Találkozzunk csütörtök, a reggeli kávénál, az e-mail-fiókodban. A felkerült cikkeket küldöm neked, íziben, frissen. Ráadásul még számos hasznos ötlettel, mankóval, „jó tudni dolgokkal” leszel gazdagabb a kommunikációdat illetően. Kattints ide és alul töltsd ki a mezőket: Kérem a kreatívmorzsákat



„Akkor csütörtökön találkozunk, én nem felejtem el.”
 

Vissza