Mire vagy kíváncsi?
Én „nem szöveget írok”, hanem kapcsolatokat teremtek.

Tárgyalások tucatját teszi tönkre a rosszul kiválasztott helyszín?

Gondolnád azt, hogy egy tárgyalás pozitív kimenetelére nagyobb esély van egy tágas, nagy belmagasságú, és inkább világos helyen; mint egy sötét és szűk vendéglátóhelyen, tárgyalóban vagy rendezvényhelyszínen?


A meggyőzési folyamatról még Robert Cialdini végzett el egy tesztet, ahol a kísérletben résztvevők különböző módon reagáltak a meggyőzési folyamatra a különböző helyeken.
 

Tágas, szellős, és nagy belmagasságú –vajon mire mész vele?

Cialdini tesztjében azok, akik a tárgyaláson egy nagy belmagasságú, tágas, szellős, világos helyen cseverésztek a tárgyalópartnerükkel; rugalmasabban, nyitottabban, kreatívabban gondolkodtak és viselkedtek.

A szabadabb viselkedés könnyebb meggyőzést eredményezett, hiszen felszabadultabban érezték magukat. Könnyebben át tudták gondolni a döntéseiket, érezték a döntési szabadságot.
 


A sötét, komor helyek egy baráti sörözésre alkalmasak, de felejtsd el egy tárgyalásnál

A teszt során azonban azok, akiket az üzletkötés céljából egy alacsony belmagasságú, komorabb, sötétebb helyen várták; visszahúzódóbbak, feszengőbbek voltak. Mint akiket csapdába csaltak.

A feszengéstől nem érezték a döntési szabadságot.

 

A helyszín hátrányt jelentett a meggyőzés folyamatában.

 

Nem mindegy, hogy hová szervezed le a tárgyalást.
Az értékesítést minden apróság befolyásolja.
Nem csak a beszédünk, ajánlatunk, jófejségünk és megjelenésünk a hangsúlyos.



Használd tudatosan.
Érezze azt a partner, hogy dönthet szabadon.

 

De mielőtt kiakadnál… a meggyőzés tudománya nem etikátlan.

Nem az a célja, hogy a rosszra vezesd rá a partnered. Az otthoni konyhakést is sokféle célra használhatod.

Vacsorát készíthetsz vele, de ki is olthatod vele a szomszédod életét. Ezen az elven van Újszászi Bogár László is, a Business Influence meggyőzési és befolyásolási szakértője.

Meggyőzési szándék esetén nem hagyhatod figyelmen kívül, hogy mi történik a beszélgetőpartnerrel. Milyen kontextusban kapja meg az üzenetet, és az emberi érzékszervek hogyan hatnak az emberekre.

 

Ha önkéntelenül valami rosszra gondolsz, ha meghallod azt szót, hogy BEFOLYÁSOLÁS; akkor jusson eszedbe az alábbi kérdés: valóban etikusan használod? Az etikusságot az határozza meg, hogy mire használod az eszközt.
 

A befolyásolás nem egyenlő a manipulációval, ugyanis ez utóbbinál a befogadó fél nincs tudatában a folyamatnak, amiben van. Számos apróság befolyásolja egy tárgyalás kimenetelét. Nem mindegy, hogy milyen érzéseket hozol létre a tárgyalópartnerben.

 


Tetszett a cikk? Akkor ne maradj le a többiről se.

Nincs más dolgod, mint kérni a „kreatívmorzsákat”. Találkozzunk csütörtök, a reggeli kávénál, az e-mail-fiókodban. A felkerült cikkeket küldöm neked, íziben, frissen. Ráadásul még számos hasznos ötlettel, mankóval, „jó tudni dolgokkal” leszel gazdagabb a kommunikációdat illetően. Kattints ide és alul töltsd ki a mezőket: Kérem a kreatívmorzsákat



„Akkor csütörtökön találkozunk, én nem felejtem el.”
 

Vissza