Mire vagy kíváncsi?
Én „nem szöveget írok”, hanem kapcsolatokat teremtek.

ST22Lacika – több mint kamionos, az ország legismertebb sofőrjének sikere a saját márkájának építésében?

Igazi márkaépítő, pedig „csak egy magyar kamionos”? Több mint 41 ezer Facebook-követő; 150 ezer YouTube-feliratkozó és 300-nál is több feltöltött videó? Ugyanaz a szakma, ugyanaz a munka. Sokszor ugyanazon megtett útszakasz. Míg egyes kamionosok élik a mindennapi megszokott rutinjaikat, más ezekből pénzt csinál és a nagy betűs SEGÍTSÉG lesz mások számára. Szórakoztató és edukatív megnyilvánulásaival példaértékű tetteket hajt végre.

 

 

Laci ma sok ezer fiatal honfitársunkat inspirál kitartásra, munkára, sportra és az élet szeretetére. Ez a küldetése. Azonban egy kicsapongó, pénzszóró életmóddal kezdte.

 


 

Minden úgy kezdődött, hogy a férjem és a fiam a gép elé ült.
Ilyenkor mindig bebiztosítom magam egy minimális távolsági pótlékkal (biztos, ami biztos, ne legyek szem előtt), nem vagyok nagy FIFA-RAJONGÓ naaa.
 

Azonban azon kaptam őket, hogy egy számomra ismeretlen srác videóját a mozieffektusok által kiváltott izgalomtól lefagyva, szinte rezdületlenül néznek ropogós nasival a kezükben.A monitorra ragadt figyelem láttán szimplán elfogott a szekunder kíváncsiság. Enyhe sherlocki gyanakvással agyaltam, vajon mi köti le a férjem és a 10 éves fiamat ennyire?

 

 

Dajka László, vagy ahogy a YouTube világa ismeri, ST22 Lacika nemzetközi kamionsofőr YouTuber „csak segíteni” akart kamionos társainak azzal, hogy izzasztó kihívásait videóra veszi, legyen az a kamionos élet miatt felszaladt kilóktól való megszabadulás vagy egy nehezen megoldható kitolatás egy cégtől.

 

 

Ma már saját Youtube-csatornáját 40 949 500 ember tekintette meg, 366 videója gyerekeket, időseket és vérbeli kamionosokat szögez a videók elé. 150 000 feliratkozója, saját szakácskönyve – sőt webáruháza  – és rajongótábora van.

Tettei akkorát szólnak, hogy a Férfiak Klubja 2018-as II. Gránit Oroszlán Példakép Díj Közéleti példakép kategóriájának DÖNTŐSE lesz.

 

A kulcs a sikerhez: mindezt szívből csinálja.

 

Mert sok sofőr eljut a híres városok közelébe, de vajon tudják-e, hogy miként jussanak be, hogy otthon ne csak a ringen készített fotókat mutogassák?! Barcelona, Párizs, Róma, London...Laci segít.

 

Mooooondom, Laci segít:

 

  • Online sofőrbetanítás videókkal. Jöhet?
     
  • Blogjából megtudhatod, hogy mit érdemes az új cégeddel tisztáznod, beszerezned az első utadhoz. Amolyan jogi dolgok, avagy hogyan számolj le egy cégtől. És minden, ami iroda.
     
  • Itt megtalálsz mindent, ami egy kamionosnak fontos lehet, akár internet, mobilzuhanyzó vagy a főzés témája.
     
  • Tudod-e mit kell, mit lehet tenned, ha külföldön megbetegszel? Ismered-e a gerincsérvet, mint a kamionos szakma egyik hátulütőjét? Listát is kapsz, hogy milyen gyógyszerek legyenek nálad!
     
  • A vezetési és pihenőidők alapjai sofőrnyelven. Izgi mi?
     
  • Mennyit keres egy kamionos ma? (2019) Mi az, amire érdemes odafigyelni?
     
  • Továbbá, hogyan vállalj munkát, avagy hogyan derítsd ki melyik cég jó vagy rossz. Esetleg, ha pórul jársz, mit is tegyél.
     
  • Sok hasznos infót találsz arról is, amit a hűtött áruk fuvarozásáról tudnod kell.
     
  • Mely ételeket tudod a legegyszerűbben elkészíteni és még csak nem is hízol el tőlük? Kamionos receptek.

 

Laci videói évről évre fejlődnek (még 2014-ben készült az első), sokszor baráti támogatás is kíséri, egy drón kíséretében. Videói egyértelműen profik és élvezetesek. Mindezt a több mint 41 ezer Facebook-követő és a 150 ezer YouTube-feliratkozó is így gondolja.

 

 

De Laci nem a sikerekkel kezdte, hanem egy adósságcsapdával

 

2001-et írunk: Lacinak nincs munkája, nincs szakmája, nem is érdekli semmi. Elsőnek a Nyíregyházi Metro vette fel, mint áruátvevő. Utálta. Monoton, unalmas, semmi kihívás, minden nap egyforma.

Három hónap után egy kávégépeket üzemeltető cégnél napi 2 óra munkával közel 200-300 ezer forintos fizetéssel (a minimálbér akkoriban 35 ezer forint volt) csak szórta a pénzt.

 

Tuningautó, horgászat, csajok, majd a pókergép.

 

5 év padlógázas lazulás után jött a csőd és a 3 millió forint adósság.

Ekkor szerezte meg a C majd CE jogosítványt és elkezdett kamionozni. Majd jött a sport és élete pálfordulást vett. Ma családja és egy imádott szakmája van, egy pozitív életfelfogással.

 

 

Miért kellene, hogy inspiráljon Laci sztorija?

 

Laci mindig szerény, mindemellett a segítőkészség vezérli.

A sok önzetlen és értékes tartalmon túl meg is valósítja az álmait, legyen szó a félmaraton lefutásáról, látványos fogyásról vagy a saját vállalkozása beindításáról. Míg sokan egy kamionos élete iránt érdeklődve találnak rá, mégis tengersok érdekes és értékes impulzussal gazdagodnak.

 

Laci egy inspiráló személyiség és egyben tömegek motiválását segíti. Talán ezért is lett a Férfiak Klubja 2018-as II. Gránit Oroszlán Példakép Díj Közéleti példakép kategóriájának DÖNTŐSE.

 

 

…a legőszintébb ember, akit látok az interneten… bárcsak több ilyen ember lenne.

 

17 vagyok, nem kamionozok, nem is tervezek… mégis annyira jó téged nézni, ezt a szenvedélyt, ezt a céltudatosságot átérezni, ami belőled fakad!

Hihetetlen vagy Laci, 9 ezer feliratkozónál találtam még anno rád, de nem bántam meg. Az egyetlen olyan videós vagy azok közül, akikre fel vagyok iratkozva , akinek a videóit a legjobban várom...Egyedi, minőségi és végig lekötő tartalom.

 

(YouTube-videó kommentek)

 

Laci lényegre törő, tárgyilagos; videóiban pedig a saját gondolatai és a világszemlélete is megjelenik: „az lesz a jó munka a számodra, amit te szívből és szeretetből csinálsz.”

 

 

 

Mit adott Lacinak a kamionozás? Önmagát.
Kép forrása: YouTube

 


 

Te vajon önmagad vagy? Mennyire vagy erős öntudattal és küldetéssel rendelkező vállalkozó?

 

Ne félj a személyességtől!
 

Ma nem tudsz úgy kommunikálni a vevőiddel, hogy vagy te és van külön a céged.
KKV-szektorban a márkád hallott, ha nem adsz neki személyességet. Sőt, mivel a vállalkozásod belőled nőtt ki; ha épp nem akarod, akkor is belőled fog kiindulni.

 

Az emberek nem csupán egy problémát szeretnének megoldani, vagy egy vágyat beteljesíteni (szolgáltatással, termékkel); de az is fontos nekik, hogy tudják, tapasztalják, hogy azt KIVEL fogják megtenni:

 

  • milyen a hozzáállásod,
  • emberileg passzolnak-e hozzád,
  • ha kérdésük van, vajon felmerik-e neked tenni vagy sem,
  • hogyan dolgozol a gyakorlatban és hogyan mutatod meg azt,
  • hogyan készül a megrendelésük.

 

Ha igazi márkaélményt adsz a vásárlóidnak, akkor hűségesek lesznek a márkád iránt és megbecsülik azt anyagilag is. A történetekre helyezd a hangsúlyt; a háttérsztorik, érdekességek pedig majd fűszert adnak neked.

Minden kis aprósàg hozzàjàrul ahhoz, hogy milyen nyomot hagysz a vàsàrlókban, ügyfelekben. Szóval, nàlad milyen ügyfèlnek lenni?

 

 

Oszd meg a gondolataidat, látásaidat, elveidet!
 

Hogyan, miért és miért pont azt?

Egy stílusos bloggal és az abban megosztott szakmai tartalmakkal elhelyezheted magad valahová az olvasók fejében. A kommunikációval te szabod meg, hogy hová. (De a videó is épp ennyire hatásos tud lenni.)

Mutasd meg a kulisszákat, miért úgy dolgozol, ahogy. És az nekem vásárlóként miért jó?

 

 

Miért építesz márkát? Vagy inkább kezdjük azzal, hogy miért nem teszed. Mert a marketingkommunikációdnak csak az egyik szeletére koncentrálsz.De van egy fontos, hosszútávon bebiztosító, hatékony és emberközeli válfaja is >>> Olvass róla!

 

 

Kommunikációd ne legyen személytelen, rideg, túl „céges”. Amikor nincs benne sztori, nincs benne semmi emberi, személyes; az a legnagyobb hiba, amit elkövethetsz.

 

Légy önazonos. Mert csakis úgy építhetsz erős márkát, ha az értékteremtés vezérel. “Az emberek nem azt veszik meg, amit csinálsz, azért veszik meg, amiért csinálod.” (Simon Sinek) És mindezt mutasd is meg személyes és őszinte kommunikációval. Ugye menni fog?

 


 

Tetszett a cikk? Akkor ne maradj le a többiről se.

Nincs más dolgod, mint kérni a „kreatívmorzsákat”. Találkozzunk csütörtök, a reggeli kávénál, az e-mail-fiókodban. A felkerült cikkeket küldöm neked, íziben, frissen. Ráadásul még számos hasznos ötlettel, mankóval, „jó tudni dolgokkal” leszel gazdagabb a kommunikációdat illetően. Kattints ide és alul töltsd ki a mezőket: Kérem a kreatívmorzsákat

Vissza