Mire vagy kíváncsi?
Én „nem szöveget írok”, hanem kapcsolatokat teremtek.

Priorizálás a vállalkozásodban? Ülj be erre a filozófiaórára és végre megérted

Vajon felismered a sztoriban a Pareto-elvet? A filozófiatanár a teremben épp azt magyarázza, hogy képesek vagyunk bármit megtenni, ha bölcsen használjuk ki az időnket. Eközben golflabdákat kezd el pakolni egy műanyag befőttestartályba. Majd három másik furcsa összetevő követi. A priorizálásról tart szemléltető példát. De mégis hogyan?



Hadd kérdezzem meg:

Tudod milyen típusú ügyfelek a legelégedettebbek veled?
Tudod mely szolgáltatásod a legnépszerűbb az ügyfeleid körében?
Akkor miért nem kommunikálod erősebben ezeket az előnyöket?
 

 „A következmények 80%-a az okok mindössze 20%-ára vezethető vissza”. Szól a Pareto-elv (és köszike Wikipédia).

 

Térjünk vissza a terembe: neked mi a golflabdád?

 

Filozófia óra.

Egy diák még késve érkezve épp fellökni készül a filozófiatanárt. Igyekszik még előbb beérni a terembe, azonban a tanár eközben mosolyogva nyomja le előtte a kilincset.

Szép napot mindenkinek - a kíváncsiságtól nagy szemekre nyílt diákok előtt pedig kivesz a táskájából egy műanyag befőttesüvegszerű tárolóedényt.
 

Mindannyiunknak ez az egy élete van- szólal meg szónoklatszerűen. Mindeközben ujjával mutogatva magyarázza, hogy habár tünékeny árnyak vagyunk minden létező dolog közül a mérhetetlen univerzumban, mégis képesek vagyunk bármit megtenni.

Tényleg bármit, ha bölcsen használjuk ki az időnket.

 

Eközben golflabdákat kezd el pakolni a műanyag befőttestartályba.


Majd megkérdi tőlük: Ez az edény teli van-e?

A diákok szemöldökét emelő fura cselekedet után még másik 3 hasonló követi: kavicsok, majd homok és végül egy adag sör folyik bele a tartályba.

Mindeközben minden egyes cselekedet után megkérdi: Ez az üveg most teli van?
A diákok pedig minden egyes kérdés után ugyanazt felelik: Yes.

 

Szeretném, ha felismernétek, hogy ez az edény az életeteket jelképezi.
A golflabdák a fontos dolgok. A családotok, a barátaitok, az egészségetek és a szenvedélyeitek.

A kavicsok jelentik a többi fontos dolgot. Az autótokat, lakásotokat, állásotokat. A homok pedig minden mást, nem olyan fontos dolgokat.

Ha először a homokot teszitek az edénybe, nem marad hely a kavicsoknak és a golflabdáknak.
 

Ugyanez érvényes az életben.
Ha minden energiátokat és időtöket nem igazán fontos dolgokra fordítjátok; nem marad időtök a valóban fontos dolgokra, amik nektek valóban számítanak.

Azokra a dolgokra fordítsatok figyelmet, amik létfontosságúak a boldogságotokhoz.

 

 

Állítsátok fel a fontossági sorrendet. Mert minden más csak homok.
 

Professzor! - szólal meg az egyik diák. Mit jelképez a sör?

Azt mutatja, nem számít, hogy mennyire telítettnek látszik is az életed, mindig marad hely arra, hogy megigyál néhány sört egy baráttal. Mondja mosolyogva a poént.

 

Miért foglalkozol haszontalan dolgokkal, ölsz időt olyan ügyfelekbe, akik csak az időt és energiát lopják?

 

A Pareto-elv alkalmazása hozza a legtöbbet a vállalkozásodba. A Pareto-elv (80–20 szabályként is ismert) kimondja, hogy számos jelenség esetén a következmények 80%-a az okok mindössze 20%-ára vezethető vissza.

 

Gondoltad volna, hogy akár képes vagy megemelni a bevételedet, ha figyelsz rá? A vállalkozók körében is egyre tudatosabban alkalmazott elvről van szó.

  • Vállalkozásod bevételének 80%-át általában a vevőid 20%-a adja (visszatérő vásárlók, vagy kosárértékben nagyobbat otthagyó vevők, általánydíjas ügyfelek).
  • Alkalmazottjaid 20%-a viszi a hátán a megrendelések, munkafolyamatok 80%-át. Csak figyeld meg.
  • Szolgáltatásaid, termékeid 20%-át a vevőid 80%-a választja. Ezeken kaszálsz a legtöbbet.
  • Az általad használt marketingcsatornák és eszközök 20 %-án keresztül jön a forgalmad, megrendelésed 80%-a.


 

Hogyan használhatod fel a Pareto-elvet arra, hogy még több bevételed legyen?

 

Fókuszálj a fontos dolgokra. Azokra, amik mennek.

Habár több lábon és több fronton érdemes állnod és haladnod; akkor se hanyagold el (sőt adj még több kakaót rá) azokat az eszközöket, csatornákat, aminek révén a vásárlások jelentős része megvalósul.
 

Igen, ezt azt jelenti, hogy lesznek VIP-ügyfeleid.
Lesznek kicsit több elismerésben részesülő alkalmazottjaid, akiket jobban is tisztelnek. És többet is fogsz beléjük tölteni (időt, pénzt a továbbképzésükre).
 

Lesznek szolgáltatások, termékek, amiket a „az arcokba fogsz ordítani” (képletesen értem). Látható helyre fogod őket rakni, és ezt fogod elsőként kínálni (és itt most még nem is beszélünk a belépőtermékekről stb.)


A legtöbb bevételt egy igen kis csoport hozza.

Ezért a visszatérő vásárlóid mindig sokkal többet érnek. Főleg, ha még a jó híredet is viszik. Ne erőltesd pedig azt, amit nem visznek. Vagy próbálj meg olyan réspiacot találni rá, ahol ezek lesznek a favoritok.

 De van, amit tényleg hagyni kell, örökre.
 

Ha azonban a terméked jó, csupán csak a kommunikációd nincs rendben, akkor egy rossz kommunikáció egy patent terméket sem fog eladni. Ez esetben első lépésként ezen célszerű változtatnod. De az is lehet, hogy célközönséget kell váltani.

Ilyen is lehetséges.

Ha betartod a priorizálás szabályait, az életed is nyugodtabb lesz.
 


Tetszett a cikk? Akkor ne maradj le a többiről se.

Nincs más dolgod, mint kérni a „kreatívmorzsákat”. Találkozzunk csütörtök, a reggeli kávénál, az e-mail-fiókodban. A felkerült cikkeket küldöm neked, íziben, frissen. Ráadásul még számos hasznos ötlettel, mankóval, „jó tudni dolgokkal” leszel gazdagabb a kommunikációdat illetően. Kattints ide és alul töltsd ki a mezőket: Kérem a kreatívmorzsákat



„Akkor csütörtökön találkozunk, én nem felejtem el.”
 

Vissza