Mire vagy kíváncsi?
Én „nem szöveget írok”, hanem kapcsolatokat teremtek.

Milyen szempontokat figyelembe véve készíts karácsonyi kampányanyagokat, és mi a fenének?

Hogyan gondolkodj a karácsonyi kampányodról?
Ne úgy, ahogy egy átlag vállalkozó. Ha te is lelkes és elhivatott támogatója vagy a karácsonyi kampányok tévhiteinek, akkor ez a cikk érdekelni fog.

 

Mit kérsz idén karácsonyra? Pörgős utolsó negyedévet?
És ehhez ugyanazt csinálod, mint a többiek?

 

Emlékszobrot is állíthatnánk a karácsonyi kampányok tévhiteinek, melyben a főkivitelező „most akciózz tanács” lesz, aki épp ész nélküli akciók bevezetését és a nyomulást javasolja a vállalkozásoknak.
 

A karácsony egy lehetőség is egyben, azonban egy óriási veszélyforrás is. Ugyanis a szuperszonikus ajánlatod és akciód is elvész a hatalmas ricsajban, amit ilyenkor a kereskedők és szolgáltatók csapnak.

 

Miközben az sem biztos, hogy neked üzenet a karácsonyi kampányolás. Mégis hogyan és milyen szempontokat figyelembe véve készíts karácsonyi kampányt, és mi a fenének?
Csak emelkedj ki a spamtengerből.

 


 

Tudtad? A célcsoportod nem arra vágyik karácsonykor, amire te elsőre gondolsz

 

Mit kér a nép? Ajándékot. A gond az, hogy nincs neki.
Hm…Gondolod mindezt te. (Ne röhögj!)

 

A valóságban az ajándék által elért és megteremtett világra vágyik: mosolyt szeretne csalni a barátnője arcára (vagy az anyóséra, igen ilyen is van), és ezáltal ő is jól akarja érezni magát.

 

Mert ezekben a pillanatokban felszabadult endorfin remek érzéssel tölti el.
Az ő legnagyobb problémája az, hogy ezt a klassz érzést és azt a bizonyos mosolyt elérni az arcokon iszonyú nagy meló:

 

  • nincs ideje rá.
  • ha van idő, akkor türelem nincs (az a sok ember a vérnyomását is felnyomja a plázában).
  • idő és türelem is volna, azonban ötlet az már kevésbé (és milyen ciki lesz, amikor már a karácsonyi filmnézés idején valahol elhányva fekszik majd az ajándéka, mert idén ez nem talált be).
  • utálja a vágyához vezető utat: tömegnyomor, bizonytalanság, macera.

 

Szuper összetevők, nem?

Az ő vágya az, hogy a „karácsony hőse legyen”, ehhez neked viszont az eszközt kell a kezébe adnod: a termékedet, az ajánlatodat.
Ha az ajánlatod viszont nem játszik ezeken az érzelmi húrokon, akkor csupán ugyanaz lesz, mint a többi szolgáltató vagy kereskedő terméke: egy darab tárgy.
 

Amit a mínusz %-okkal megspékelt kiírásokkal próbálsz eladni, mert azzel talán majd jobban viszik. (Karácsonyi ajándékok akár -70%-os áron…brrr)


Mi ezzel a gond?

 

 

Megfojtod a vevőt a százalékokkal teleírt infóbombáiddal ahelyett, hogy az érzelmeit céloznád meg:

 

  • A Karácsony előtti napokban is időben hazaérsz a vacsorákra: mert az ajándékod velünk megy házhoz
     
  • Így kerüld ki karácsonykor a tömegnyomort: rendelj online forró csokival a kezedben ülve
     
  • No para: velünk 23-án is kézhez kapod az ajándékokat, te lazíts - mi szállítunk
     
  • Még mindig van kipipálandó ajándék a listádon? Segítünk! Anna, a munkatársunk most a legjobb barátnőd lesz
     
  • Legyen olyan karácsonyi asztalod végre, amilyet a katalógusokban látsz: termékek, amelyekkel trendi és magabiztos háziasszonnyá teszünk
     
  • Anyósod úgyis leszólja majd a karácsonyi asztalt? Velünk idén végre megúszhatod ezt

 

 

A vevődet nem a kuponjaid érdekli vagy a kedvezményeid.

Akár eredeti áron is hajlandó vásárolni, ha olyan „extrákat kap”, mint idejének pazarlása helyett a kedvenc időtöltése, vagy az idegbetegség határait súroló lelki állapot nélküli gyors és kényelmes „ajándéklista-pipálás”.
 

Akár azt, hogy megússzon egy ciki helyzetet.
 

A vásárlód egy jobb verzióját szeretné a karácsonynak, mint ami az elmúlt éveké volt. Karácsonyi hírleveleid esetében is tengernyi konkurens levéllel kell megküzdened.

Szerinted melyik verzió fogja felkelteni az érdeklődést?


 

Hogyan tervezz karácsonyi kampányt?

 

Az alábbi rövidke checklistát feltétlenül pipáld ki:
Megvannak?
 


1. Termék
2. Célcsoport(ok), külön üzenettel
3. Kedvezmény összege (eredeti ár is!); pontos pénzügyi számítás
4. Kampányterv a naptárban napra pontosan lebontva
5. Kampány tartalmi anyagainak elkészítése


 

Kezdhetsz

…agyalni,

stratégiát alkotni,

az anyagaidat összerakni.

 

 

1. Megvan a terméked, szolgáltatásod, amiből karácsonyi ajánlat születhet?

Mert van, amit nem lehet feldíszíteni egy kis masnival. Válaszd ki a terméket, szolgáltatást!

Ha eddig nem vittek egy terméket, akkor csak az akció és kedvezmény kedvéért most sem fognak. (Kivéve, ha már úgyis mindegy, készletkisöprésként csak menjen a férgese - ebben az esetben mérlegeld, hogy megéri-e a kampányra fordított összeg és idő azt a költséget, amit esetleg az visszahozhat.)
 

Sőt, megesik, hogy olyan területen mozogsz, aminek amúgy sem üzenete a karácsonyi kampány. (Ha kerteket tervezel, akkor szezonon kívüli „nálad nem téma” helyzettel állsz elő; de popszegecseket értékesítő nagykereskedésként is bajban lehetsz).

 


 

2. Kinek menne a kampány és milyen „okkal”?

Célszemélyként ez lehet maga az ajándékozó is, akinek megadod azt a wow érzést, amiben karácsonykor lehet része, amikor átadhatja a különlegességet az ajándékozottnak.

Sőt többféle célközönség is lehet.
 

Igen jól sejted.

Ennek mind külön szükséges megfogalmaznod az üzenetet. Más megközelítésben. Az ok pedig kurta, ha csak annyit mondasz: mert Karácsony van.

Adj hozzá valami sztorit, egy „miértet”, egy álmot, amit akár az ajándékozó megkaphat.
 

Adj „hűségjutalmat”: csak azoknak az ügyfeleknek kínálod fel a karácsonyi ajánlatodat, akik már VIP-ügyfelek vagy törzsvásárlók. Vigyél sztorit a magyarázatba: miért jutalmazod a hűséges vásárlóidat? A te karácsonyi ajándékod a számukra, hogy végre nem olyan lesz a karácsony, mint az elmúlt években (lsd. fent a példákat).

(Ezt a kérdéskört azért járd körbe GDPR- oldaláról is.)
 

Aktivizáld a régi listádat: az ajánlatod kihirdetése előtti hetekben, hónapokban olyan tartalomsorozatokkal lásd el őket, amik kvalifikálnak. Ezek olyan tudásszintre hozzák fel a követőket, ahol már képesek maguktól meghozni a vásárlási döntést.

 


 

3. Sose felejts el egy meghatározó infót feltűntetni az árcédula mellett

Mindig kommunikáld az eredeti árat, amiből a kedvezményt adtad: méghozzá úgy, hogy vizuálisan a kedvezményes ár legyen alul, az eredeti áthúzva felül, ami még inkább szem előtt van. Ilyenkor az eredeti ár találkozik információként először az aggyal, majd a "wow ár" másodjára.

 

Vevőd ugyanis nem tudhatja, hogy milyen óriási kedvezményről van szó, ha csak egy árat lát, de nem ismeri az eredeti árat: a most akciósan csak x ezer Ft nem szerencsés kommunikáció.

Karácsonykor ráadásul az emberek nem feltétlenül elégszenek meg 5%-os kedvezményekkel (mindig számolj, készíts pénzügyi tervet).

 


 

4. Barátkozz meg az Excellel, a papírlapokkal és a posztittal! Csinálj kampánytervet.

Hogyan, milyen csatornákon (mail, közösségi média) keresztül juttatod el az üzenetet? Mikor minek szükséges kimennie (melyik az utolsó dátum, amikor megrendelést tudsz felvenni, ha ráadásul egyedi készítésű a terméked), ehhez pedig mikor szükséges elkészülnie az anyagoknak?
 

Ha e-mail-listád van, akkor a sales-levelek előtt célszerű edukálni is a közönséget, azaz kicsit puhítani őket -akár blogbejegyzések formájában, link a levélben-, hogy mire atombombát zudítasz, „értsék az értékét az ajánlatodnak”.

A karácsonyi kampányod terméke, szolgáltatása „pont arra nyújt” frankó eszközt, amivel ők küzdenek, amire vágynak.

 


 

5. Tartalom: a kampányod lelke, mely nélkül halott a karácsonyi kampányod

Ahhoz, hogy a kampány sikeres legyen, kellenek az anyagok. Méghozzá a jók. Hiába a legjobb ajánlat, ha azt nem tudod klasszul tálalni.
Ez esetben még az e-mailjeidet sem nyitják meg.

Addig ne indítsd el a kampányt, amíg ezek az anyagok az utolsó karakterig nincsenek készen (menet közben az eredmények függvényben lehet néhány levelet finomítani fogsz).



 

Az ajánlatod tálalását (már előzetes tartalmakkal edukált célközönségnek) pedig szintén több lépcsőben valósíthatod meg. Persze amennyiben komplexebb dologról beszélünk (nem egy egyszerűbb termékről):

 

  1. Maga az ajánlat beharangozása, ami még jelenleg nem elérhető. Berreghet már a motor, azonnal lecsaphat rá, amint elérhető lesz.
     
  2. Különböző levelekben ajánlatod eltérő aspektusból megvilágítva: miért értékes, amit adsz vele? (Használj sztorikat!)
     
  3. Alternatív termékek kiütése a ringből: kifogáskezelés. Az ár felépítése, miért is annyi az annyi?
     
  4. Garancia és referenciák: társadalombizonyíték (kik, mennyien és miért választották már ezt), és „hülye vagyok, ha nem élek vele” garancia.
     
  5. Tutibiztos kérdések megválaszolása, ami az ajánlatod során felmerülhet.

 

 

A legvégén kihagyhatatlan levélnek számít pedig a „nagy csattanással záródnak a kapuk” levél, melyben a tapasztalatok szerint a bevételed nagyobbik része fog származni majd.

Ez a folyton halogatók kegyelemdöfése:

…azaz x. naptól már nem elérhető, már csak órák vannak hátra.

Ilyenkorra érik be ugyanis a legtöbb emberben a döntés, melyet képes meghozni.

 


 

Készülj másképp a karácsonyra, mint egy „átlag vállalkozó”. Kihagyod? Nos, ez is egy döntés. De vállalod a biztos következményét: ugyanolyan unalmas anyagokkal öntöd el majd a népet, mint mindenki más. Elveszel a tömegben.
Ha gyorsabban, kevesebb macerával érnéd el a tuti biztos végeredményt, akkor kérj segítséget. Engem is bombázhatsz.

No para, még nincs késő! ;) Gyere a zárt Kreatív Karakterek Facebook csoportba is, dobd be az ötletedet, dilemmádat és segítünk neked a válaszokkal>>>


 




Tetszett a cikk? Akkor ne maradj le a többiről se.

Nincs más dolgod, mint kérni a „kreatívmorzsákat”. Találkozzunk csütörtök, a reggeli kávénál, az e-mail-fiókodban. A felkerült cikkeket küldöm neked, íziben, frissen. Ráadásul még számos hasznos ötlettel, mankóval, „jó tudni dolgokkal” leszel gazdagabb a kommunikációdat illetően. Kattints ide és alul töltsd ki a mezőket: Kérem a kreatívmorzsákat



 

Vissza