Mire vagy kíváncsi?
Én „nem szöveget írok”, hanem kapcsolatokat teremtek.

Karakterekből páciensek: Lesd el az AKUT Szakasz módszerét [NEM CSAK EGÉSZSÉGÜGYESEKNEK]

Nem mindennap esik meg az emberrel, hogy betekintést nyerjen egy magyar sürgősségi osztály életébe. Kivéve, ha megnyitja az AKUT Szakasz oldalát. Ha te még nem írsz rendszeresen tartalmat, és szerinted semmi értelme a blogoknak, akkor ez a cikk majd szembesít a realitással, és lehet fejbekólint a valóság. A módszer, amit egyáltalán nem csak az egészségügyben érdemes kipróbálni.



(E cikk akkor is hasznos lesz neked, ha nem az egészségügyben mozogsz. Adaptáld a saját iparágadra minden egyes sorát.)


Tudtad? A te pácienseid is a neten lógnak.
Mit teszel ez információval? Lehet semmit. (Itt nézd meg az internethasználati adatokat a KSH szerint.)
 

Pedig a legveszélyesebb következménye, ha lemaradsz, akkor kimaradsz.
Kimaradsz azokból a különleges következményekből, amit egy rendszeres tartalomgyártás megadhatna neked:
 

  • a bizalomépítést (különösen eü területén a bizalmatlanság igen gyakori faktor);
     
  • azt, hogy szaktekintélyként lépj fel (a most 50% -os kedvezménnyel veheted igénybe a fogfehérítést még senkit nem tett egy szakma elismert képviselőjévé);
     
  • folyamatosan edukált pácienseket és ezáltal eleget vetett „nincs kedvem magyarázni a folyamatokat, mert leszívja az erőmet” problémának;
     
  • azt, hogy felszabadítanád az asszisztensed a folyton csörgő telefonok alól (Erről kaphatnék tájékoztatást, mert nem világos?);
     
  • elérnéd, hogy tőled kérjenek konzultációt, mert meggyőzted őket arról, hogy érdemes nálad elkölteni akár a pénzt, időpontot kérni egy vizsgálatra, nálad szülni meg a gyerekét; mert baráti ajánlások ide vagy oda, puszta kommunikációd bizonyítja: szaki vagy a javából.

 

Hallottam olyan orvosról (sajnos nem találtam meg a pontos forrást vele kapcsolatban, valahol a mappám mélyén megvan a cikk a témáról), aki gyerekorvosként azért kezdett el blogot vezetni, mert az anyukák -különösen a frissen szültek- állandóan hívogatták, hogy akkor most kell-e hozzátáplálás, vagy sem. A gyereknek felment a láza, mit tegyen.

A blogjának elindítása, ahol számos anyakérdést válaszolt meg, számottevően csökkentette a bejövő hívásainak a számát.

 

Egyre többen választják a magánszolgáltatókat is. Mégis ritka példákat tudsz csak hozni, hogy hányan választják az egészségügymarketingben a páciensszerzésre, a 2018-ban is a talán egyik leghatásosabb módszert: az írást.

Írást a neten.

 

De egyáltalán miért megkerülhetetlen az egészségügyben is a tartalom?

 

Fogadjunk.
Ha nem is voltál nagy Vészhelyzet-rajongó, kizártnak tartom, hogy ne láttál volna belőle csak egyetlen epizódot is.


Ha egy kicsit fanatikusabb voltál, akkor biztos, hogy rád is ragadt néhány ismert szófordulat, és már szinte szakinak érezted magad a film közben: mehet az ito-ra, gyomor-bypass, intubálás, oxacilin. Vérnyomás 80, pulzus gyenge, légzés felszínes; tompa koponya és mellkasi trauma, atropin.

 

Dereng már?

Hétről hétre megkaptad a szokásos pörgést és érzelmi hullámvasutat, te pedig tágra nyílt szemmel nézted, ahol beadják a nemtommilyen gyógyszert.


Ahogy ezt-azt csinálva elállt az illető belső vérzése, mehetett a CT-re, vagdosás elnapolva.

Azt, hogy mennyire reálisak ezek a sorozatok (állítólag a Vészhelyzet mögött komoly kutatómunka állt), sosem fogjuk megtudni. Laikusként legalábbis annyira biztos nem, mint egy szakmabeli (számos orvosismerősöm vitatkozna néhány megírt szituáció miatt egy vitakörben).


Mégsem vagyunk közönyösek az orvosi témákat illetően? Miért nem?
Mert nincs olyan ember a Földön, akit ez nem érintene.


Valahol legbelül kíváncsi vagy, hogy hogyan zajlik mindez, neagyisten egyszer te is odakerülnél, vagy valamely családtagod. Lebénít a felismerés, hogy néha ki vagy szolgáltatva az ismeretlennek, a tudatlanságnak.

Ezért kapaszkodsz minden információs szálba.
Már, ha megadják azt neked.

 

 

A „magyar Vészhelyzet-be” is betekintést nyerhetsz: ez volna az AKUT Szakasz sztorijának titka?

 

A mindig vitatémát jelentő „magyar Vészhelyzetbe” is betekintést nyerhetsz, abba a sürgősségi osztályba, ahol mindig nagy a zűrzavar és a tempó.

Az orvosok és nővérek döntésein sokszor élet és halál múlhat. A betegek futószalagon érkeznek. Ahol természetesen mi a betegek is maximalisták vagyunk, akik minimum csodát várunk tőlük nap, mint nap.
 

Vannak napszakok, amikor a sürgősségi egy teljesen másik univerzumba kerül. Ebbe az univerzumba betekintést nyújtó szemüveg pedig nap mint nap hívogat az olvasásra: ez nem más, mint az Akut Szakasz.
 

Az AKUT Szakasz még 2015 januárjában indult útjára a Facebookon, ma már közel 18.000 állandó követője van. A követők között vannak egészségügyben dolgozó ápolók, asszisztensek, civil foglalkozásúak, orvosok és mi laikusok is, akik előtt végre érthető bejegyzések révén tárul fel a magyar egészségügy.

 


Baji Anikó, az AKUT Szakasz megálmodója, írója. Ancsa információi szerint az oldal tartalma havonta átlagosan 800 ezer és 1,5 millió embert ér el.
Fotó: AKUT Szakasz oldala

 

 
Egy izgalmas ügyeleti éjszaka. Azonban nem csupán a mi, hanem a doki szemszögéből véve is. Ha eset már meg veled, hogy egy SBO-ra látogatás során érezted, kavics van a cipődben, és teli volt a szitu súrlódásokkal; akkor végre esélyed nyílik arra, hogy lehulljon a berlini fal közted és az egészségügy között.

Szóval az orvosok világa, és ebben a mi rövidke szerepünk. És egy küldetés: érthetőbb kommunikáció legyen beteg és orvos között.


 

A mindig humoros Baji Anikó - te csak hívd Ancsának, mindenki így hívja - az Uzsoki Utcai Kórház sürgősségi osztályán, mint sürgősségi triage tevékenykedik.

 

Mindemellett pedig a Budapesti Gazdasági Egyetemen, kommunikáció-média szakon tanuló diák. Talán ez is alapját képezte annak, hogy belekezdjen egy mára már futótűzként terjedő hasznos küldetésbe.
 

Ancsa célja, hogy az egészségügy mostohagyerekének eddigi eredményein, a beteg-orvos közti kommunikáción javítson. Infógrafikus és motivációs kártyákat készít, amelyeket vagy saját/ egyedi szerkesztéssel hozza létre, vagy idegen nyelvű oldalak tartalmát magyar nyelvre fordítja le.

 

Az érdeklődés és elvárások miatt egyre több hírértékű cikket, tudományos anyagot, új szakmai irányelveket és érdekességeket oszt meg az olvasókkal. Olyanokat, amelyek értékeket közvetítenek.

 


Ancsa infógrafikus és motivációs kártyákat készít, amelyeket vagy saját/ egyedi szerkesztéssel hozza létre, vagy idegen nyelvű oldalak tartalmát magyar nyelvre fordítja le. Kép: AKUT Szakasz Facebook




Milyen eredményeket ér el az AKUT Szakasz az edukatív anyagokkal?


Ancsa információi szerint jelenleg az oldal tartalma havonta átlagosan 800 ezer és 1,5 millió embert ér el, illetve 350-500 ezer folyamatos aktivitást szokott regisztrálni.

Ezek a megosztásokból, illetőleg az egyéb szokványos reakciók összesítéséből mérhetőek. A statisztikai elemzéseket minden héten legalább egyszer elvégzi. A Facebookon posztolt cikkek kommentjei is arról árulkodnak, hogy érdemes a témával foglalkozni, itt meglesheted: Akut Szakasz Facebook


Hadd mondjak még valamit.

Az AKUT Szakasz csupán egy kreatívmorzsa volt Ancsa elképzeléseiből, ugyanis az önálló blogja a C-vágány hasonlóan népszerű.


A C-vágányon 2017-ben a cikkeket 60 ezren olvasták, mintegy 69 országban. A statisztikák szerint az oldal tartalmát, az európai országokban élő magyarok olvassák leginkább, de szép számmal keresik fel az Amerikai Egyesült Államokból, Ausztráliából és Ázsiából is.

Kukkantsd meg a blogját, úgy érzed majd, muszáj lesz követned őt.

 

Miért olyan nagy jelentőségű ez? Hiszen Ancsa nem is amolyan vállalkozó, és nem is a magánszektor képviselője.

 

Képzeld el, hogy magánklinikát vezetve többé már nem a mostani makacssággal tekintesz a tatalommarketingre, hanem folyamatos edukatív anyagokon, hasznos tartalmakon keresztül tanítod a páciensi körödet.
 

Akár úgy, mint Ancsa. (Nem mellesleg Ancsa több területen is megfordult már, többek közt a magánszférában is.) Hiszen az EÜ területén dolgozva te is az emberek segítésére esküdtél fel. Magán vagy állami szektor ide vagy oda. Kutya kötelességed azt a lehető legjobb színvonalon tenni, a páciensek is ezt várják el tőled.

A számukra viszont sokkal többet jelent néhány „magyar nyelven megfogalmazott” magyarázat, mint a farmakológia vizsgán minden bizonnyal elismerést övező prezentációd stílusa.
 

 

 

Az eredmény? Több bizalom, feltöltött rendelési idők.
 

Épp ezt bizonyítja a Budai Egészségközpont blogja is, melynek sztoriját a Kontent magazin is megírta esettanulmányként. Az Útikalauz az Anatómiába érdekes anatómiai példákkal nem egyszer vitte a cikkeit az Index címlapjára.

 

A forgalom egy részét azonban konvertálják és a rendelési időket töltik fel. Másik blogjuk a Gerinces blog pedig az Egészségközponthoz tartozó Országos Gerincgyógyászati Klinikát erősíti.

Minden cikk (mivel a Központ munkatársai együttműködésével jön létre és ezt a cikk végén jelzik is), szakértőistátusz-emelkedést jelent. E név hitelesíti a megírt cikkeket.

 

E bloggal az gerincproblémákkal küzdő személyek részéről terelhetnek forgalmat. (Te mire keresel rá, ha fáj a derekad? Csak képzeld el a kulcsszavakat egy pillanatra.)

Az oldalukra terelt forgalom révén a szakérti státuszt is építhetik. Ismeretterjesztő tartalmak, betegségmegelőzés, betegségek kezelése. A cikkek olvasottsága a megtöltött rendelési időkben (is) mérhető.
 

Folyamatos kommunikációval rombolják a bizalmatlanságot az emberekben az egészségüggyel szemben, és építik a bizalmat a különböző beavatkozásokat tekintve is. Érthetővé tesznek egy-egy folyamatot. Könnyed tartalmak révén, és nem pedig orvosi szakzsargonnal.

 

 

Az undorító dolgok is érdekelnek – Fogadjunk egy csokiban, hogy megnézed!
 

Szintén a Kontent magazinban találkoztam e témával először, de most már a neten is elért engem.

És vitathatatlanul undorító témáról van szó.
Dr. Pattanáspukkasztó sztoriját megtalálod te is Facebookon, Youtubeon is.

 


Dr. Pimple Popper tulajdonképpen Dr. Sandra Lee személyében testesül meg, aki kaliforniai dermatológusként igen hatásosan építi a személyes márkáját.



 

Számos közösségi médiafelületen vagánysággal vállalja szakmájának undorító részeit is. Youtube videóin pl. végignézheted, ahogy eltávolít egy gennyes részt, felvág egy cisztát. Videóit nem több százezren, hanem több millióan nézik (nyolcszámjegyben gondolkodj).
 

Edukációs videóit sokszor hasonló gondokkal küzdők tekintik meg. (Sőt a márkából még webshopot is létrehozott: Dr. Pattanáspukkasztó webáruháza)


Egyszóval betekintést nyerhetsz egy szakma berkeibe, a folyamatokba, de még a dokinő személyiségébe is. Gondolj bele, ahogy nézed a videókat és minden egyes beavatkozásnál elképzeled: ha te ülsz majd ott, akkor is hasonlóképpen fog a dokinő viselkedni.
 

Már te sem félnél beülni a székbe, hiszen tudod mi fog történni.


 

Miért nézel kórházi sorozatokat, undorító videókat; és olvasol olyan témákról, amiken kívül biztos vannak vidámabbak is?
 

Mert segíthet abban, hogy felismerd a jeleket és időben lépj, ha baj van. Segíthet megismerni azt a világot, amit bár szeretnél elkerülni, de ha mégis úgy hozza az élet; nem élesben szeretnél megismerni.
 

Most biztonságban nézhetsz olyat, amit „jó tudni, hogy így van”.

A Youtube-n terjedő vicces videókon nevetsz, pedig sosem próbálnád ki, amúgy jó tudni, hogy melyik ökörségnek mi a következménye.


 

Mi a közérdekű, de „nem beszélünk róla dolgok” sikere?

Mindenkit érdekelnek, mert mindenkit érintenek. Mégis az eljárásokat, munkamódszerkét testközelből kevés cég meri felvállani, pedig roppant hatásos.
Főleg, ha szembemész a piacoddal, és másokra nem jellemző.

De mégis uncsinak tekintik a szakik. Pedig a célcsoportot nagyon is érdekli.

 


A duguláselhárítás unalmas? Vagány hazai példát hozok.

Ismered a Fintor duguláselhárítást hazánkban? Itt találod meg: fintor.hu
Roppant ötletes elnevezésük (amúgy a vezetéknevükből következik, Fintor Zsolt vezeti a céget) mellett találsz náluk edukatív anyagokat videó és cikk formájában is.
 


Az ő elmondásuk szerint SENKIT SEM HAGYUNK SZARBAN!
(Igen szó szerint. Nem mernéd felvállalni? Pedig vizuálisan húsbamarkolóbban festi le a szolgáltatásuk lényegét.)

 

 

Te is bele tudsz vinni a szakmádba valami szórakoztatót, hasznosat, ami építi nem pedig rombolja a bizalmatlanságot. Egészségügyi területen pedig kifejezetten fontos a hasznosság és olykor könnyed szórakoztató tartalom mellett a segédletek, infógrafikák alkalmazása is.

 

Aki kicsit is járatos az egészségügyben, az is meg fogja valószínűleg erősíteni, hogy e szakmában az egyik legnagyobb kihívás a bizalom megteremtése a páciensben. Melynek hiánya ráadásul testi tünetekben is megmutatkozhat. (Vérnyomás csökken, emelkedik stb.)
 

Mennyivel könnyebb ráadásul úgy kommunikálni akár egy weboldalon is, hogy „nappal háziorvos, este anyuka” vagyok. Úgy bánok a csemetéddel, mint az enyémmel.


 

Ezért is meg vagyok döbbenve, hogy sokan még mindig nem alkalmazzák a tartalommarketing kirobbanó erejét.

Tudom, hogy azok közül, akik e cikket látják, csak egy bizonyos százalékuk fogja megvalósítani a látottakat; te döntöd el, köztük leszel-e.


Talán csak minden 3. emberben lesz elég kurázsi, hogy belevágjanak a blogolásba, nekik tudok segíteni. De vajon beszélik nálad az orvosok a páciensek nyelvét?

Dönts meg e hazánkban is jellemző tabut, közvélekedést: az orvosok szívesebben maradnak a kezelés során személytelenek.


Ezzel megadod az esélyt, hogyha valaki épp most keres rá arra az eü-szolgáltatásra, amit te csinálsz, akkor te leszel a „világító karácsonyfa’ e hatalmas figyelemzavaros világban, a hangzavarban.

 

De van még itt valami. Hogyan érdemes EÜ témájában "hirdetni"? Termékeket és szolgáltatásokat előtérbe tolni?
Tudod, a hardsell reklámozási stílus ma már nem menő, de lehet, hogy még mindig ezzel akarsz befutni te is. Ez pedig hozza magával az örökzöld problémát: sokat költesz reklámokra, mégsem hozzák be az árukat. Egy egészségügyi hirdetés kétféleképpen – mutatom a különbséget. Csak az egyikkel fogsz jól járni. Kattints fent a linkre.
 


Tetszett a cikk? Akkor ne maradj le a többiről se.

Nincs más dolgod, mint kérni a „kreatívmorzsákat”. Találkozzunk csütörtök, a reggeli kávénál, az e-mail-fiókodban. A felkerült cikkeket küldöm neked, íziben, frissen. Ráadásul még számos hasznos ötlettel, mankóval, „jó tudni dolgokkal” leszel gazdagabb a kommunikációdat illetően. Kattints ide és alul töltsd ki a mezőket: Kérem a kreatívmorzsákat




 

Vissza