Mire vagy kíváncsi?
Én „nem szöveget írok”, hanem kapcsolatokat teremtek.

Hogyan támogasd vállalkozásod márkáját az álláshirdetéseddel?

Az állást a cégnél nem kiírod, hanem eladod. Ezért a saját márkád építésében az általad feladott álláshirdetés is közrejátszik. Nem találod az álommunkatársad, mert bizony az sem olyan könnyű? De mégis hogyan készíts jobb álláshirdetéseket, mint eddig? És miért veszélyes számodra a sablonos álláshirdetések feladása?


 

Ha valaha szobrot emelnél a munkatárskeresés tévhiteinek, akkor azon a főkivitelező alighanem a sablonos kommunikáció lenne, aki éppen még több adat és információ leírását javasolná a számodra.  

Mert habár odáig talán eljutottál, hogyha nem tudsz delegálni bizonyos feladatokat, akkor nem fogsz tudni igazán fejlődni. Olyan leszel, mint a vegetáló szobanövény, aki csupán üzemel, azt is takarékon.

 

De a munkatárs megtalálása keményebb melónak bizonyul, mint a házastársad megtalálása. Nincs időd a kiválasztási folyamatra. Mindig mellényúlsz a választásban.

Mit nézel az új ember esetében?

  • milyen a tudása,
  • bírja-e a monoton munkát,
  • megtud- e MINDENT csinálni (talán ezt a szót is lassacskán el kellene felejteni).

 

Irdatlan mennyiségű pénzveszteséget jelent neked egy munkavállaló, aki nem válik be. Az új munkatárs sem sokáig új, inkább fehér zsebkendővel integető volt alkalmazott, ugyanis 24 százaléka rövid időn belül elhagy egy munkahelyet. Mi lesz így a kiválasztásukba befektetett költséggel és energiával?

 

 

 

 

Egy munkavállaló betanítási költsége fájhat. Nagyon fájhat.

 


 

A hirdetési költségek, a kiválasztásra és betanítására szánt energia és idő, az adminisztráció a könyvelőnek mind megy a levesbe.  Egy felmérés azt állítja, hogy ma a vállalkozások 77 százalékának több mint 2 hónapra van szüksége egy megüresedett munkakör betöltésére.

 

Aztán nemhogy jót, hanem egyáltalán nem találnak senkit. Szóval akkor mit lehet tenni?

 

 

Mi a probléma a te munkatárskeresési stratégiáddal?

 

Körülményes pályázataid szüleménye a pályázatokra be nem érkezett válaszok tömege, a világosan megfogalmazott követelmények hiánya miatt a félreértések sora. Mert ma hazánkban a munkaerőfelvételének nincs kultúrája.

 

Ismerd meg Himer Csilla cikkét arról, hogy igenis léteznek olyan számítások, amelyekből a kkv-k felelős döntéshozói pontosan tudhatják, mennyibe is kerül nekik valójában

 

  • egy munkatárs megszerzése,
  • egy munkatárs betanítása.

 

Azt, hogy céged folyamatainak ismerete olyan érték, ami csak akkor válik forintban mérhetővé a számodra, amikor az új munkaerőd a betanulási időszaka alatt elront dolgokat vagy kevésbé hatékonyan dolgozik.

Ekkor koppansz egyet a betonon és nem érted a MIÉRTEKET.

 

Himer Csilla cikke: A munkaerő felvételének és megtartásának lelke >>>

 

A kiképzett és betanított munkatársak megtartása még mindig pénztárcabarátabb megoldás, mint egy új kiválasztása, akvirálása.

 

Mert egy nálad kevésbé jól teljesítő munkatás, aki a te céges kultúrádba nem passzol igazán, a szomszéd zöld fűjű kertjében egy másik vezető keze alatt minden idők legjobb munkatársa lehet.

És ez fordítva is igaz.

 

 

Ahhoz, hogy megtaláld a legjobb munkatársad, a kezdetek kezdetén tisztáznod kell valamit a vállalkozásodban

 

Egy ember személyisége, alapvető értékei sokkal fontosabbak, mint a felvétel pillanatában rendelkező tapasztalat. Mert az emberi szempontok, a vállalkozásodéval megegyező vagy nagyon hasonló alapvető értékek alapozzák meg a hosszútávú sikereket.

 

Mert ugye van?


érték
küldetéstudat
tűz
 

A te vállalkozásodban is.

 

A potenciál fontosabb a pillanatnyi tudásnál.

Gál Kristóf (Vállalkozóból Vállalkozás c. könyv szerzője) tanácsa, hogy ha valaki személyiségében teljesen alkalmas a betöltendő pozícióra és a szaktudása pedig eléri azt a szintet, ami talán már önmagában elég, vagy vállalható oktatási erőfeszítéssel a megfelelő szintre hozható; máris potenciális nagy Ő lehet.

 

 

De hogyan írj álláshirdetést, amelyben vállalkozásod előnyeit és fő küldetését is át tudod adni?

 

Az alapelvek ugyanazok, mint honlapod szövegénél.
Ne informálj. Hozd az előnyöket.
 

Na jó, jó, mondod te, de akkor mit is csinálj?

 

Talán te is találkoztál már unalmas önéletrajzzal. Amiben az adatokat, évszámokat kivéve ugyanazon információk voltak olvashatóak, mint a többi harmincban. 

Ismerős az alábbi csontváz?

 

  • Jó kommunikációs képesség.
  • Jó problémamegoldó képesség.
  • Jönnek a feladatok, és hogy ettől eddig volt a szóban forgó személy az adott munkakörben.

 

De mielőtt ráhúznád a vizes lepedőt a munkavállalókra, nézz körül az álláshirdetések között is.

 

Ő az állás, ezek a feladatok.

 

Van versenyképes fizetés, dinamikus csapat, és küldd el a cv-det.  De vajon miért nem lesz sikeres a „szokásos kivitelezési forma”?

 

 

Sablonos álláshirdetésekkel hónapokig keresheted az emberedet

Ugyanis olyanná tesznek, mint a konkurensed.
Márpedig céged nem olyan, mint a konkurensé és a legjobb szakemberekkel is Te szeretnéd céged gyarapítani…

Ráadásul a legnagyobb veszélye, hogy rengetegen fognak rá jelentkezni. Innen pedig szabad az út az ismert problémához: túl sok időt és energiát emészt fel számodra azok szortírozása. Megfelelően fókuszált hirdetéssel azonban annak az érdeklődését fogod felkelteni, aki ideális lesz a pozícióra.
 

A sablonos hirdetéssel az ideális jelölt is elveszíthető. Hiszen nem fog erős késztetést érezni rá, hogy jelentkezzen; és „csapj le rá” effektussal nekiesni, mint az ovis gyerekek a friss legókészletnek.

 

 

Milyen a versenyképesnek maradni kívánó vállalkozások álláshirdetése?

Az állás az esetükben ugyanolyan termék, mint bármely szolgáltatás. Az állást pedig eladják, annak a „vevőnek”, aki a legideálisabb a számukra. A célcsoport kerül a célkeresztbe.
Álláshirdetésük szövege olyan, mint egy termék eladási szövege. Az állást is a termékelőnyökön keresztül adják el.

 

Mert eladják. A munkavállaló pedig egy különös valutával fizet a fizetéséért: a tudásával és idejével.

 

Azt mutatja meg az álláshirdetés a potenciális jelölteknek, amit kaphatnak a cégedtől.
Hogyan valósíthatja meg a céljait. Méghozzá konkrétumokkal.

 

 

 

LEDen világításod csapatának álláshirdetése: konkrétumokkal bemutatva, hol is fogsz dolgozni :)

 


 

Mutasd meg milyen jövőhöz segíted hozzá a munkavállalót, így a céged missziójának megfelelő kommunikációval a többi hasonló munkaadókhoz képest pozicionálhatod saját magad, mint hirdető.

 

Ha előnyalapú kommunikációval közelítesz a kérdéshez, akkor nem azt írod majd, hogy versenyképes fizetés. Hanem azt, hogy nálunk a fizetésednek köszönhetően idén nyáron is lehetőséged lesz családi nyaralási képeket készíteni. Nem is akármilyen helyszínen.

 

A tűzoltókészülék esetében sem azért veszel nyomásmérő órával ellátott példányt, mert ezzel ellenőrizheted, hogy mennyi benne a nyomás.

 

Hanem azért, mert ezzel megmenekülhetsz a legrosszabb élménytől, ami valaha érhet téged az otthonodban: a pániktól. Ami egy tűz közepén fogna el, amikor rájössz, hogy nem működik a tűzoltókészülék.

Mivel hónapok óta nem üzemkész.

Megnéznél néhány kreatívabb megközelítést az álláshirdetésekre?

 

 

HIVATALOS FELMONDÓLEVÉL - Egy egyedi, zseniális álláshirdetés a hazai piacról

 

Az álláshirdetést a Greenroom adta fel a kreativ.hu-n. (kreativ.hu/allas/43124)
Az álláshirdetés valóban egyedi stílusú, már magában hordozza a lehetőségeket, a „jövőkép bemutatását”, és egyben cselekvésre is buzdít.

 

A Greeonroom 14 ország piacán olyan egyedi és ötletes kisfilmekkel tarolt, mint a Tesco Stickeez film, a Spar Frissőr kampányok, vagy a MOL a szurkoló benned van reklámok. Így nem is várhatnánk tőlük mást.

Azonban nem kell ahhoz nagy halnak lenned a tóban, hogy néhány karakteren keresztül, elfelejtve a sablonokat ténylegesen egyedi álláshirdetést alkothass.

 

Olyan hirdetést, mely segíti, nem pedig gátolja a márkád építését. Mert énmárkája minden vállalkozásnak van. Akkor is, ha tudatosan nem építi.

 

Neked melyik sornál esik le, hogy egy álláshirdetést olvasol?


HIVATALOS FELMONDÓLEVÉL

Nyomtasd ki, írd alá és ints búcsút! De azért csak kíméletesen...

 

Cégnév

Greenroom

Teljes szöveg

Kedves ............................!

Az van, hogy felmondok.

Nem, nem szórakozok. Tényleg. Tudom, hogy most elfehéredő ujjakkal szorítod a mac-ed szélét, de hidd el: ez engem is legalább ennyire meglepett. Tudhatod: nem vagyok az az ugrálós típus, de ez a lehetőség most úgy talált meg, mint óvodás gyereket a nyári szalmonella.

Ezen a ponton hadd idézzek a nagy költőtől, Matt Damontól: „Nem a te hibád.”

Hiszen csodálatos ……… év van mögöttünk. Sorolhatnám a ………………… projekteket, …………………….. ötleteléseket, orbitális …………….. tender- beb***ásokat…
De látod: és mégis.

Mielőtt eret vágnál rajtam a ……. db ………. Pengénkkel, engedd meg, hogy pontokba szedjem:
miért is megyek a Greenroomba.

A/ Inspirálós-díjnyerős-nagyszabásúsos projektek garmadája.
B/ Műhely/butik/kolesz/büfé/„tudomisénmilyendejó” - hangulat. Szerintem érted.
C/ Kert van.
D/ Grill van.
E/ Túlóra alig.
F/ Jó lóvé. Nem, nem versenyképes: jó.
G/ És ha minden jó, bónusz is van. Egy évben kétszer.

Hát így.

Ha gondolod, leülhetünk, de elég jól átgondoltam és félek, hogy nem tudnál jobbat ajánlani.
Inkább zárjuk le szépen és gyorsan a dolgainkat. Odaát már várnak.
Viszlát és kösz a halakat:

……………………………………
ex - copywritered / art directorod.

………………….., 2017. …. …..

Jelentkezés

Jelentkezésedet, önéletrajzzal és portfólióval a xxx címre várjuk.

 

 

Ha nem félsz a személyességtől, akkor téged szeretnek meg

 

Azt, amit képviselsz.
 

Az értékeidet, a lelkesedésedet, a miértedet, sztoridat, a motivációdat.
Szuper példa erre a LEDen világításod vállalkozás álláshirdetése is, ami a BrandBirds Clubban jött szembe velem.

Nézd meg Jennifer és Dóri példáját.

 

 

 

Küldetéstudat és alapvető értékek bemutatása.

 

 

 

 

Nemcsak szaktudást keresnek, de személyiséget is.

 


 

Ez csak mese a szerethető márkákról?

Létezik egy mese, hogy a szerethető márkák egy fontos hozzávalóval váltják ki a hozzájuk fűződő érzéseket.

 

Az emberek segítségével.

 

Esetükben mindig létezik egy márkaarc, amin keresztül kommunikálnak a célcsoporttal. De valóban mese volna?

Amikor emberek bizonyos helyzetekben, megnyilvánulásokban kilépnek a színtérre és érzéseket keltenek benned; ez az "érzés" idővel a márkára is ráragad.

 

Az emberek valójában nem szeretnek cégekhez kapcsolódni. Mert az mindig személytelen, steril, rideg. Mutasd meg, hogy a te céged nem egy steril közeg.
Hanem olyan hely, ami nem egy újabb állomás lesz egy hosszú és fárasztó úton.
És nem csak a szerencsén fog múlni, hogy milyen lesz a csapatod!

 

Tetszett a cikk? Akkor ne maradj le a többiről se.


Nincs más dolgod, mint kérni a „kreatívmorzsákat”. Találkozzunk csütörtök, a reggeli kávénál, az e-mail-fiókodban. A felkerült cikkeket küldöm neked, íziben, frissen. Ráadásul még számos hasznos ötlettel, mankóval, „jó tudni dolgokkal” leszel gazdagabb a kommunikációdat illetően. Kattints ide és alul töltsd ki a mezőket: Kérem a kreatívmorzsákat



 

Vissza