Mire vagy kíváncsi?
Én „nem szöveget írok”, hanem kapcsolatokat teremtek.

Csak legenda? A személyes hangvétel sikere a hírlevélírásban

„Ne lógj ki a sorból! Ez nem illik a szakmádban.” Téged is szorít a saját döntésből hordott bilincs, melynek kulcsát ráadásul saját magad nyelted le? Mutatok néhány „kötelező hozzávalót”, amivel személyre szabott hírlevélszövegeket érhetsz el. Mellyel száraz karakterek és a szokásos szemhéjtapasztó sorok helyett olvasmányos anyagokkal láthatod el a hírlevéllistád. Mert a személyesség sikere a hírlevélírásnál nem legenda.

 

A szimpla említés nem elég.
Bármilyen állítást is hozol fel a szövegeidben, az érdekfeszítő és egyedi megközelítés lesz az, ami segít megkerülni, hogy érdektelenné tedd a szöveged és saját magad.
 

Az olvasók mosolyra fakasztása? Nos, még ez is benne lehet a pakliban (témafüggő, célfüggő). De ez a hétköznapi bajokkal küzdő egyénekhez mérten közepesen morcos olvasóval szemben is igazi izzasztó kihívás tud lenni.

 

Ha úgy véled az általános formulák biztonságosak - máshol is így láttad-, akkor hadd mondjam el: unalmasak is. A kommunikációd kudarca épp az, hogy egy leszel a piacodon. (Ilyet neeeee. Ilyen szövegeket nem látok a neten a saját iparágamat tekintve. Ne is akarj olyat látni, mint a tied.)

 

Szeretnél csak egy nő vagy férfi lenni a párod életében?
Vagy inkább A NŐ, A FÉRFI.

            Szeretnél „csak egy ablakos cég lenni” a sok közül?

   

 

Egyedi küldetés, egyedi cég, egyedi erősségek és szemlélet jellemző rád. Vélhetőleg. Ez igazán klassz, csak nem engem és a szomszéd irodában ülő kollegát szükséges meggyőznöd erről, hanem a saját piacodat.
 

Hol itt a lényeg? Ha te egyedi vagy, akkor miért akarsz úgy kommunikálni, mint a többi ablakos, asztalos, karosszériás?
Ha terméked értéke, szolgáltatásod minősége, céged által nyújtott plusz értékek nem jönnek le a piacodnak; marad az árverseny. És a „ki mit hallott, tud-e jó szakit” ajánlások.

 

 

Miért számít az egyediség és a személyes hangvétel a hírlevelek megírásánál?

 

Mert a „delikvensed” inboxa tulajdonképpen egy postaláda.
Nem tudom, te miként vagy vele. De én ma is irdatlan sok szórólapot és szennyet dobtam ki egy automatikus karrántással a postaládámból (mielőtt kiléptem az utcára).

A telefonszámlát vittem magammal, a reklám ment a kukába.

 


Szerinted hogyan olvasnak ma hírleveleket az emberek?

Ösztönösen elválasztják a hasznosat és a fontosat a figyelmüket lekötő reklámoktól.
Ha tudják, hogy el akarnak nekik adni, akkor azonnal behúzzák a kéziféket.


 

Csak néhány példa, amit azonnal kukáztam ma az e-mailek közül:

 

Kupon nélkül is szuper árak! Csak vasárnapig!

Szépség, egészség, sport termékeink!

20% kedvezmény MINDEN termékre

[Őszi vásár] akár 30% kedvezmény, csak 4 napig
 

 

De a te témád (terméked) egyszerű, „unalmas”, erről mégis hogyan írj érdekfeszítően és eladásszag nélkül?

 

Vannak számodra izzasztó és az olvasónak szemhéjtapadást előidéző témák.
Ezekhez valahogy pislákoló munkakedvvel esel neki te is.

 

A pillangószelepek azért mégiscsak na…érted?

 

Pedig a vázlatodat meg kellene tölteni klassz és figyelemmágnes tartalommal, erős érzelmi töltettel.
(Ha már a vázlatig eljutsz, az is nagy dolog.)

 


 

Hogyan írj olyan hírlevelet, amit megnyitnak…
Hogyan írj olyan hírlevelet, amit olvasnak…
Hogyan írj olyan hírlevelet, amit végig is olvasnak…

 

EGY őszi, vízhatlan kirándulásra alkalmas dzsekiről???


 

 

 

Nem túl lelkesítő, ugye? Hirtelen szétáradt benned az energia, hogy belevesd magad, vagy inkább csillagokat látsz tőle? Talán egész világok dőlnek össze benned kártyavárként.

Mielőtt nekiállnál magának a hírlevélnek, és a „címzett” elemzésének, az alábbi elengedhetetlen hozzávalókat feltétlenül tervezd be az alkotói folyamatodba:

 

 

1. Mindig tudd, honnan hová mész: ne a vakvilágba írj, hanem a cél figyelembevételével!

 

Ez nem szépirodalom és nem is népmese.

Minden egyes karakternek, amit leírsz, annak oka és célja kell, hogy legyen. A részletek, példák, a felhozott sztorik mind-mind a végső célod felé fognak vinni.
 

Gondolkodj visszafelé! A célod rakd ki a fókuszba, és mintegy visszatekert filmjelent haladj visszafelé a tartalmi részekben. (A cím, tárgy címe lesz a legvégső állomás.)

 

 

Egy vízhatlan dzseki értékesítőjeként nem az a dolgod, hogy most elmondd: szezonközi leárazás van, -50 %-kal olcsóbb minden vízhatlan őszi dzseki.

(Mert ugye ősz van. Kirándulási időszak is van. Logikus, hogy viszik majd mind a cukrot. Vagy mégsem a tiédet veszik majd meg?)

 

A célod az, hogy elmondd, mi a különbség a te dzsekid és a „kispórolt” alapanyagú apróért kapható dzseki között. Hogy miért több a te terméked egy darab anyagnál és mit nyújt valójában a viselőjének akár a legzordabb kirándulási időjárás közepette is (ez lesz a summarum).
 

Hogyan biztosítja a legklasszabb élményeket is az őszi kirándulási időszakban azoknak, akiket semmi nem tart vissza az élményektől.

 

Mivel kezd? A drámával.
Az időjárás mumusával, mely képes kettészakítani a legmotiváltabb kirándulók álmait is. A rideg valósággal, ami egy rosszabb minőségű dzsekivel örömpercek helyett a kínszenvedést hozza el. A kettő között a különbségeket jelentő részleteket hozhatod fel.

 

 

2. Hagyd a többszörösen összetett és nyakatekert céges ömlengéseket: úgy írj, ahogy beszélsz

A hírleveled tulajdonképpen egy beszélgetés lesz.
Ezáltal szinte sorról sorra gördül majd át a figyelem az olvasó részéről.
 

A szövegtengereket kerülve kiemelhetsz egy-egy szót. Hatásszünetet tartva jobban rögzíthetsz bizonyos üzeneteket. A nagy sorközökkel akár képszerűvé is teheted a tartalmat, mely vizuálisan még inkább piszkálja majd a figyelmet.
 

 

Alakzatokra
is
tördelhetsz
kulcsinformációkat.

 

 

3. Történeteket, példákat és sztorikat elő!

A hús-vér példák és sztorik olyan hatalommal bírnak, melyek képesek a száraz adatokkal telidobált hírlevelek alól kirúgni a széket, és személyesebb hangvételűvé és érzelmi töltettel rendelkező hírlevéllé alakítani azt.

 

Az infók ugyanis csak az agyadra, a sztorik viszont a szívedre hatnak. Ez utóbbi a hosszútávú memóriába kerülve emlékezetesebb, mert érzelmeket kapcsolsz hozzá. Akár hónapok vagy évek múlva is emlékszel rá. 
 

Az objektív tény mindemelett csupán érzelemmentes és a legtöbb ráadott reakció ilyenkor csupán ennyi: "és akkor mi van?" A történetekkel a hitelességedet is növelheted. Egy történet képes lelkesíteni, motiválni, együttérzést kiváltani vagy meggyőzni az olvasót a mondandódról.
 

 

Meséld el egy vásárlód történetét, aki átázott kabátban didereg a Dera-szurdoknál, ahová a családjával ment ki. De már az első 10 perc után megbánta. Egyetlen másodpercét sem élvezi, helyette iszonyú lassan telnek a percek, melyet mintha egy jeges vízbe rakott meztelen lábbal kellene végigszenvednie.
 

Már most tudja, hogy holnap munka helyett a házidokihoz vezet majd az út. Ezt a kirándulást sosem felejti el, ahányszor ránéz majd a képekre, szálka lesz a körme alatt: újra átéli majd a borzalmat.

 

Majd eltelik fél óra, és a társaság második fele is megérkezik: egyikőjük tartalékdzsekivel a csomagtartójában. A dzsekid, melyből a trendi kinézete miatt a barát kettőt is vett, igazi hősként jelenik meg a szituációban.
 

Eltelik 20 perc, és az átfagyott állapotnak nyoma sincs. Legalább a kirándulás második fele jó élményként marad meg. Végül a házidoki helyett az üzletedbe vezet a másnapi út, mert a követkető kirándulás el sem képzelhető a vízhatlan, a hideget és a szelet maximálisan kizáró „hős” nélkül.

 

 

Az ismerős érzés (vagy a dráma elkerülésének a vágya) az olvasókban is megjelenik majd. Képszerűen.   

 

 

Jöjjön az izzasztó témád: így küldd ki a példaként hozott dzsekiről a hírlevelet

 

Ugye nem a termékkel kezdenéd?
A terméked a legkevésbé fontos.

 

 

  • Milyen listának küldöd ki? Hideg, meleg. Törzsvásárló vagy csupán egyszer vásárolt és felkerült a listádra? Ők milyen emberek, mit tudunk róluk? Gyűjtsd össze az infókat.
     
  • Eddig mennyire voltál aktív, és milyen írásokkal halmoztad el a listát? Gyakori dzsekiakcióid vannak? Kapott már 3 hírlevelet a friss őszi kollekcióról, ez lenne a 4.? Milyen a stílusuk a leveleknek?
     
  • Miért küldesz most hírlevelet? Igazi kirándulóidő van, ezért most a törzsvásárlóknak akciót hirdettél? A vásárláskor beikszelte a „gyakran szoktam kirándulni” rubrikát, és ígérted, hogy jófej leszel: hasznos tippekkel, kirándulóhely-ötletekkel vagy szuper, kirándulásra hasznos termékek időnkénti beharangozásával segíted?

 

 

Jöjjenek az előnyök:

De nem ám a tulajdonságok. Tudod egy naptej tulajdonsága lehet az, hogy 50 + faktoros; előnye, hogy a legdurvább napsütésben is állja a sarat, és védőrétegként védőburkot képez a napsugarak és a bőröd között, elkerülve ezzel a komoly leégést.
 


Ott ücsörögsz a tengerparton, és ahelyett, hogy élveznéd a szabadságod minden másodpercét, ehelyett már megint érzed a hátad égető érzését. A feleséged már megint ki fog osztani, hogy hogy lehettél ennyire…(képzeld ide a nejed kedvenc szavait), hogy megint egy vacak naptejet vettél meg.


Ami megint nem ér semmit. A következő napok csodás képei már előtted lebegnek: ahogy levakarod majd magadról a hámdarabokat, ahogy napokig nem fogsz tudni normális pólót felvenni, mert miden mozdulat fájdalomként hasít majd beléd.

Holott egy nagyobb faktorú, és kifejezetten a tengerparti körülményekre szakosodott naptejjel mindezt elkerülhetted volna. Vess véget a hámdarabokkal büntetett nyaralásoknak.

 

 

A dzsekinél senkit sem érdekel, hogy vízhatlan, de az már igen, hogy…

 

nem egy CIA-vallatásnak éled majd meg a fél órás erdei ösvényen való átsétálást sem. Mert az eleredt eső miatt az átázott kabátban dideregve sétálni olyan, mintha két ügynök percenként nyomná a fejed a vízzel telített vödörbe.

 

  • Más érzés úgy menni el egy kirándulásra, hogy nem kell fél óránként az idokep.hu-t lesni, csak eső ne legyen.
     
  • Azért tervezted be a kirándulóprogramot, hogy élvezd is. Átéld, ne túléld azt.
     
  • Az élményekért mész a hegyekbe, ehhez könnyű mozgás szükséges: a dzsekiben könnyedén mozoghatsz (azért jöttél, nem?), nem utadban lesz a kényelmetlen kialakításával, hanem kiszolgál téged.
     
  • Nem kell lemondanod a 3 hete tervezett programokat, mert nincs megfelelő öltözeted.
     
  • Egy felesleges kiadás miatti bosszankodás helyett (rajtad van a dzseki, de sokat nem ér) felkészült kiránduló lehetsz.
    Szó szerint száraz lábbal kelhetsz át az örömteli kirándulás partjára.

 

 

Beleképzeled magad a vásárló helyébe, hogy milyen érzés lehet egyetlen mosolytalan kirándulónak lenne a fényképeken: élvezet helyett kínlódás.Végiggondolod az élethelyzeteket és alternatív megoldásokat (otthon maradni, megspórolni pár ezret és inkább dideregni, átfázni és gyógyszerekért fizetni a megfázás miatt).

 

 

A hírleveled nem arról szól, amiról szerinted szól

A dzsekid nem a „most -50%-kal olcsóbb” árról szól. Hanem az átélt élményekhez való ragaszkodásról; az önmagára adó és igényes kirándulóról, aki nem aprózza el az élményeket. Biztosra megy.

Aki tudja, hogy az élményekről lemaradni egy visszapörgethetetlen „filmkocka” megsíratása. Aki tudja, hogy egyetlen választás a nyitott gardrób előtt meghatározhatja egy nap hangulatát.
 

Nem a terméked számít, hanem a vásárlód (és az, amit a terméked neki megad).
Emellett még extra gyors kiszállítást is vállalsz a hosszú hétvégre tekintettel?
Akkor erre már csak igent kell mondanom.

 

És ami a legfontosabb: a tárgymezőn áll vagy bukik a hírleveled sikere. Hiába a legokosabban felépített hírlevél, ha a tárgymezőbe csak annyit írsz: őszi leárazás. Hogyan kapcsolódik a kiránduláshoz az akciód? Ebből indulj ki!

 


Tetszett a cikk? Akkor ne maradj le a többiről se.

Nincs más dolgod, mint kérni a „kreatívmorzsákat”. Találkozzunk csütörtök, a reggeli kávénál, az e-mail-fiókodban. A felkerült cikkeket küldöm neked, íziben, frissen. Ráadásul még számos hasznos ötlettel, mankóval, „jó tudni dolgokkal” leszel gazdagabb a kommunikációdat illetően. Kattints ide és alul töltsd ki a mezőket: Kérem a kreatívmorzsákat

Vissza