Mire vagy kíváncsi?
Én „nem szöveget írok”, hanem kapcsolatokat teremtek.

A céges bemutatkozóanyagod szarvashibája: mindent elmondasz magadról, csak azt nem, hogy…

Nincs is azzal semmi gond, hogy bemutatkozóanyagot szeretnél magadról küldeni. A baj azzal van, hogy rögtön már az elején hitelességelemekkel akarsz eladni. Mindent elmondasz magadról, csak azt nem, hogy mit tudsz adni a célszemélynek. Mutatom e helyett, hogyan csináld.

 

A kellemetlen igazság az, hogy túl sokat kérsz.
Úgy kérsz a célszemélytől egy fontos elköteleződést, hogy nem mutatod meg, hogy neki miért lesz jó, hogy a drága idejét rád szánja.


Az idő pénz. És ha fél órát azzal foglalkozik, hogy a te bemutatkozódat próbálja meg kibogozni és megérteni, ahelyett, hogy lemásolt volna egy fontos papírt, visszaigazolt volna x rendelést, vagy felhívott volna egy ügyfelet; akkor nem lesz boldog attól, hogy semmit nem nyújtasz neki.

Ugyanis semmilyen hasznos megoldást nem kínálsz neki.

 

Na de tekerjünk vissza oda, hogy rákattintasz az elküldés gombra

Mit gondolhat a mailed címzettje, amikor kézhez kapja az inboxában a „bemutatkozás” tárgymezővel megírt anyagodat a cégedről?

Reméled, hogy azonnal megnyitja. Reméled, hogy az utolsó szóig elolvassa, és a telefonjáért nyúl, netán egy pozitív választ ír.


De mi történik valójában?
Őszintén? Nem érdekli, hogy te ki vagy, főleg nem az, hogy hány országba szállítasz és hány száz megrendelőd van havonta rendszeresen.

 

Miért landol a kukában a bemutatkozód?


1. Valószínűleg a mail egy újabb teendő az aznapi listáján. El kell olvasni.

 Na most, ha eleve rettentő unalmas tárgymezővel indítasz, akkor eleve megnyitni sem akarja majd annyira. Hiszen nem látja, ebből neki mégis mi haszna származhatna.


Mert így illik?
Nos, láttál te már igazán elfoglalt embert napközben… de úgy igazán? Amikor a beérkező mailjeinek a száma alsó hangon is 40 körül mozog. És folyton cseng a telefonja.

 

2. Valószínűleg rögtön magaddal indítasz.

Márpedig őt első körben nem az érdekli, hogy hány országban vagy jelen. Hány fős szakembergárdával rendelkezel, van-e ISO-d vagy sem. És melyik évben alakultál. Ezek hitelességelemek. Jó, ha vannak. De sosem ezzel adsz el, ergo nem célszerű ezekkel indítani.


Neked a célod, hogy kommunikálj. Hass az érzelmekre, és természetesen racionális érveket is hozz fel, amikkel igazolhatja a célszemélyed a választását.
Vagy a döntését, hogy érdemes rád időt szánnia.

 

A legfontosabb elem, amit valószínűleg te sem mondasz el

Elmondod, hogy hogyan segíthetsz.
A termékedről és szolgáltatásodról nem a száraz infókat sorolod fel, hanem azt, hogy mit csinál a terméked. Milyen problémát oldasz meg.


Ne eladni akarj.
Hass a problématudatra: „Huh de jó lenne végre ezt megoldani..” érzést válts benne ki. És mutasd meg, te mégis hogyan tudod ezt megoldani. De ne akarj minden információt átadni. Csak a legfontosabbakat.


Sosem eladni akarsz az ilyen jellegű bepróbálkozásokkal. Csupán „berobbanni” az elméjébe, és gondolataiba. Felkelteni az érdeklődését. Felcsigázni.

Nekem is jött már össze úgy megrendelés, hogy kiment a bemutatkozóm, és még aznap már rendelt is tőlem az illető. Másnap már meg is kapta az anyagot és a számlát.
Pedig "csupán csak be akartam robbani a tudatába".
 

Mindezt olyan csatornán vitelezd ki, ahol a legkevesebb „zajáradat” éri a célszemélyed. Hiszen a legnagyobb zaj a számára a mindennapi teendők listája, a mail-listája, a folyton csörgő telefonja, és a szabadidejében mágnesként vonzó Facebook-oldala. Érkezhet bemutatkozó postán is, egy apró kis gesztussal (postai dm-levelek jogi vonatkozásaira azonban figyelj, megérne egy fél napos beszélgetést).
 

Számtalan csalianyaggal próbálkozhatsz. Hamarosan hozok is rá példát. Ehhez a legegyszerűbb, ha kéred őket. Kövesd a cikkeket:

 


Tetszett a cikk? Akkor ne maradj le a többiről se.

Nincs más dolgod, mint kérni a „kreatívmorzsákat”. Találkozzunk csütörtök, a reggeli kávénál, az e-mail-fiókodban. A felkerült cikkeket küldöm neked, íziben, frissen. Ráadásul még számos hasznos ötlettel, mankóval, „jó tudni dolgokkal” leszel gazdagabb a kommunikációdat illetően. Kattints ide és alul töltsd ki a mezőket: Kérem a kreatívmorzsákat



„Akkor csütörtökön találkozunk, én nem felejtem el.”
 

Vissza