Mire vagy kíváncsi?
Én „nem szöveget írok”, hanem kapcsolatokat teremtek.

4 jellemződ, ami miatt neked nehezebben fog menni az előnyalapú kommunikáció [+FRUZSI 5 SZABÁLYA]

Mert a szemléletét kell elsajátítanod, majd az eszközöket és technikákat.Vajon igaz rád is ez a 4 dolog? Ellenőrizd!

 

 

Énmárkát építeni, vagy nem építeni - ezt nem te döntöd el

Talán emlékszel még a kedvenc énmárka-definíciómra: az énmárka az, amit rólad mondanak, miután kimentél a szobából. Ergo énmárkát akkor is építesz, amikor épp nem építesz.
Azaz nem figyelsz a tudatos megnyilvánulásokra. Kommunikációra. Ügymenetekre vagy vevőkezelésre.
A saját szolgáltatásod, vagy terméked előnyalapú kommunikálása azonban neked akár nehezebben is mehet.

 

Főleg, ha jellemző rád ez az 4 dolog. Csekkold.
Meglehet, hogy te egy kicsit többet fogsz izzadni…


 

1. Ha nem hiszel 100%-osan a terméked értékében.

Ugyanis amiben nem hiszel, azt képviselni sem tudod megfelelően. Nem mersz adott esetben kommunikálni, nehogy „rásózd az emberekre”. Nem tudsz kiállni mellette, mert az első negatív véleménynél már úgy érzed, lehet nem is ezt kéne csinálnod.


Egy termék akkor piacképes, ha egy problémát old meg, egy űrt tölt be, egy vágyat elégít ki. Ha ez nincs meg, akkor nem piacképes. Ha viszont megvan, akkor biztos lehetsz benne: valakinek épp a te terméked, szolgáltatásod sebtapasz arra a bizonyos sebre. Képviseld azt méltó módon.

Ismered Simon Sinek (A KEZDJ A MIÉRT-tel c. könyv szerzője) mondását?  Az emberek nem azt veszik meg amit csinálsz, hanem azt, amiért csinálod. Ha csak kényszervállalkozó vagy, azt előbb vagy utóbb leveszik.


 

2.    Ha nem ismered sem önmagadat, sem a termékedet alaposan - nincs egyéniséged

Ezért egy egyszerű Brief (kérdezz-felelek) kitöltésénél is heves szívdobogást érzel vagy leizzadsz, elsápadsz. És csak annyit mondasz instrukciónak nekem: olyan legyen, mint a konkurensé.
 

Tudtad? Te és a vállalkozásod egy egyéniség.
Ne félj azt vállalni.

Ha valóban alaposan megvizsgálod a vállalkozásodban a kivitelezési stratégiát, szokásokat, vagy szakembereket, ügymeneteket, kiszolgálást, szolgáltatást pixeleire szedve; ki tudod emelni azt, ami nálatok megfog majd engem. Ami hasznomra lesz.

Ami miatt téged érdemes azoknak az embereknek választania, akiknek szól a terméked (ehhez elengedhetetlen egy jó profilozás, célcsoportmeghatározás, buyer persona -tökéletes vevő- felállítása). Ami a te USP-d. Ami megkülönböztethetővé tesz.


 

3.    Ha egy szakember hiába mond neked bármit is, megmagyarázod, hogy az nálad miért nem…lesz jó, hatásos, működőképes.

Nem tudsz fejlődni, ha nem vagy hajlandó tanulni, elfogadni és néhány dolgon változtatni vagy módosítani. A berögzült szokásaidhoz akkor is ragaszkodsz, ha minden állításomhoz 20 érvet hozok fel.

Példákkal.


 

4.    Ha nem tudsz adaptálni, átültetni dolgokat a saját szakmádat és vállalkozásodat illetően

Ha bármit olvasol, és azt nem tudod a saját helyzetedre alkalmazni. Ha nem tudod átalakítani és felhasználni a Te céljaidnak, márkádnak, habitusodnak, stílusodnak megfelelően. Viszont kapkodós vagy. Ma még webáruház-tulajdonos vagy, de holnaptól már ingatlanoznál, holnapután meg Afrikába mennél fotósnak.


Szükséged lesz a következetességre.

 

Akkor esélytelen vagy? Ohh, dehogy.
Csupán neked sokkal kitartóbbnak, és elszántabbnak kell lenned.

És változtatni a pontokon. Akkor sikeres küldetéseid lesznek.

 

Ha dolgoztál már velem, akkor tudod, hogy vannak szabályaim.

Ha még nem, akkor most fogod megismerni. Azonban ezek a szabályok az érdekedet védik.
Olyan szabályok; amik, ha nem lennének, kikérnéd magadnak. További nagy előnye még, hogy így mindketten komolyabban vesszük a projektet.

 

1. Brutál őszinte vagyok veled. Igen, még akkor is, ha az igazság kellemetlen. Az érdekedet szolgálja. Mindeközben nincs feltűnési viszketegségem. Nálam a folyamatoknál te vagy a fókuszban. Arról lesz szó, amiről szólnia kell a partnerségünknek.
 

2.Konyhanyelv. Tetszik érteni? A zsargon, és „nagyon szaki vagyok ám” kifejezésektől megkíméllek.  Szolgáltatásfordítódként a sajátomat is lefordítom neked. Átmegyünk vállalkozói nyelvezetre.
 

3. Baráti stílusban kommunikálunk. Dr. House-szal ellentétben nekem nem csak az eset a fontos, hanem a megrendelővel való kapcsolat is. Mert nem vagy buta, csak max. nem eléggé tájékozott.
 

4. Házi feladat mindig van: Vannak kérdéseim, kéréseim és kitöltendő Brief-em. Elvégre a te vállalkozásodról, imázsodról van szó. Nem csak én dolgozok.
 

5. Megtaláljuk benned az egyéniségfaktort. Mert nincs vállalkozásodból még egy. És itt nem csupán az adószámodról beszélek. Sablon és egyenrecept viszont nem létezik.
 

 

Oké ez így?

FIGYELMEZTETÉS! Csak azoknak a vállalkozóknak, akik tényleg hajlandók dolgozni azért, hogy kitűnjenek a konkurensek közül. 


Ha te kifogásgyártó, nyafogós, lusta „én mindent jobban tudok” hozzáállású vagy, akkor sem én, de valószínűleg a következő ajtó, ahol kopogtatsz sem tud rajtad segíteni. Inkább hagyd az egészet.


Azoknak, „akik maradtak”, üdv „a klubban”. Sikeres projekteket kívánok.
Alig várom a közös munkát.

 

Belecsapunk a lecsóba? Írj az info@kreativkarakter.hu e-mail-címre. És beszéljünk a projektedről, terveidről.
Őszintén? Persze, mint mindig.
 

További infók a közös munkánkról a Közös munka veled menüpontban.
 


Tetszett a cikk? Akkor ne maradj le a többiről se.

Nincs más dolgod, mint kérni a „kreatívmorzsákat”. Találkozzunk csütörtök, a reggeli kávénál, az e-mail-fiókodban. A felkerült cikkeket küldöm neked, íziben, frissen. Ráadásul még számos hasznos ötlettel, mankóval, „jó tudni dolgokkal” leszel gazdagabb a kommunikációdat illetően. Kattints ide és alul töltsd ki a mezőket: Kérem a kreatívmorzsákat



„Akkor csütörtökön találkozunk, én nem felejtem el.”
 

Vissza